Omskuren

Danne79

Ny medlem
Kön
Man
Hej damer och herrar!

Jag har nog inte varigt på forumet på ett halvår nu, men sist jag var här så tog jag upp problemet med min trånga förhud.
Jag hade fått ärrbildning på "ringen" så den hade blivigt tajtare osv.

I vilket fall som helst så fick jag tid hos husläkaren, hon titta på ballen och jag fick en ny tid hos en uriolog. Han tittade också och kunde konstatera att operation var det enda möjliga!

Så igår den 10 Maj 11:40 la jag mig på operationsbordet. 12:25 kom jag ut ur operationssalen med en omskuret penis.
Det känns nästan overkligt att jag har gjort men samtidigt är jag glad att det är nu gjort. Jag är 28 och har haft förhud hela mitt liv tills nu. Jag har avlägsnat hela förhuden och inte bara gjort ett snitt.

Men min fråga till er som har gjort det.
Var eran penis svullen efter??? Mitt är svullen "under" ollonet och jag snackade med morsan (som jobbade på sjukhus förut) och hon sa att det är normalt att det brukar var sårsvullnad efter en operation. Hade ni det??? Hur länge isåfall?
Jag fick ta av det lilla bandaget dagen efter och tvätta försiktigt (som jag idag har gjort). Men jag kan inte påstå att det gör särskilt ont förutom att jag är lite öm och känslig på ollonet nu när det är "ute i det fria". Det skulle då tydligen läcka fortare då också.

Jag har hört så mycket positivt om att vara omskuren så jag får väl se själv nu....

Mvh/// Daniel
 

stort behov

Medlem
Kön
Man
Jag hade exakt samma problem, är nu omskuren sen ungefär ett halvår, kan säga att det var det bästa beslutet jag gjort i mitt liv att göra omskärelsen, nu fungerar allt bra och jag har mer sex än någonsin, det var svullet ungefär två veckor efter det får du nog räkna med, sen ska ju stygnen tas bort också när jag väl fick bort dem så gick läkningen rätt fort men läkaren sa att jag inte skulle ägna mig åt sex på minst 5 veckor, men det känner man själv,
Lycka till nu och välkommen till klubben där vi kör ner cabbat
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Lycka till nu och välkommen till klubben där vi kör ner cabbat

Det låter härligt med nedcabbat, det är ju alltid obehagligt med operationer och i ens mest intima delar, usch. men vad bra att det var ett beslut som var rätt!:)
 

stort behov

Medlem
Kön
Man
Jag kan säga så här att det gör ont att göra en omskärelse det är inget snack om saken. Men tänk på vad man vinner på det, jag menar kan man inte ha sex så är det värt att göra en omskärelse så man kan hur mycket sex man vill. dessutom så ser kuken bra mycket större ut nu än den gjorde innan operationen. Jag säger bara go for it.
 

SailorMarkus

Ny medlem
Kön
Man
Måste man verkligen operera bort hela och sy fast under ollonet om det är tajt? Kan man inte bara kapa en liten bit? Vad menar du med snitt? Som när man klipper upp en tröjärm för att få plats med gipsad arm?
 

taurus

Medlem
Ålder
69
Kön
Man
Måste man verkligen operera bort hela och sy fast under ollonet om det är tajt? Kan man inte bara kapa en liten bit? Vad menar du med snitt? Som när man klipper upp en tröjärm för att få plats med gipsad arm?

jodå, man kan "snitta" i förhuden och på så sätt få det att funka. Hade en kompis som gjorde det för många år sen. Han hade knappt ont efter och har aldrig ångrat det.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Man behöver inte ta bort hela förhuden, som man gör vid en omskärelse. Jag har själv haft trång förhud när jag var yngre, och det räckte med att doktorn gjorde ett snitt och sydde. Stygnen försvann själv efter 7-10 dagar. Nu funkar den perfekt, stramar inte alls vid stånd.
 

SailorMarkus

Ny medlem
Kön
Man
Man måste alltså göra ett vertikalt snitt, det funkar inte att bara ta av toppen? Om den är lite för lång och smal i änden menar jag. Eller blir det problem med läkningen då?
 
Toppen