Onani eller sex med partner?

söttös

Ny medlem
Kön
Man
Jag undrar vad ni föredrar, att onanera eller att ha sex med en partner? Det är klart att det beror på ens humör och att det är svårt att jämföra. Båda har sina fördelar. Att onanera är bra för att slappna av, det ger en extrem njutning p.g.a. att man känner sig själv bäst och ibland känns det så att man helt enkelt vill göra det med sig själv. Men ibland saknar jag något efteråt, t.ex. en stark kropp som tar en i famnen, kyssar som bara en annan människa kan ge osv. Att ha sex med en partner ger en otrolig närhet och att dela intimiteter med en annan människa är en erfarenhet jag inte vill leva utan. Dessutom tycker jag det är mera spännande med en annan. När jag smeker mig själv vet jag ju alltid vad som kommer att hända näst, däremot kan sex med en partner alltid vara en liten överraskning. Så... jag tror jag kan säga att jag föredrar att ha sex med en annan människa fast jag också älskar att onanera. Dessutom kan man ju alltid kombinera det: onanera inför varann och sen... ni vet. ;)
 

stånd

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag tycker sex med en partner är det bästa mysigt att känna på en annan människa och vara innuti en varm blöt fitta.
Men tycker om att se min partner smeka sig blir så kåt av det så dår går man i gång och runkar.
Men att onanera själv behöver man också:p
 
G

Guest

Gäst
Vi håller med dig Nina. Onani är helt underbart, men det är det även med sin partner. Båda har sina fördelar. Sedan som du skriver, man kan ju också onanera inför varandra :D
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
:pSkuttar in som en elak häxa och riktar tråden lite!!

Jag föredrar för tillfället onani...min senaste partner gjorde det knappast mödan värt att "piffa till sej" för...:(
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
:pSkuttar in som en elak häxa och riktar tråden lite!!

Jag föredrar för tillfället onani...min senaste partner gjorde det knappast mödan värt att "piffa till sej" för...:(

Elaka häxor vet att rikta saker och ting rätt;)

Jag tror att vi är i ungefär samma sits just nu?

Onani ÄR skönt men på ett annat sätt än med en partner. Precis som alla säger i inledningen av tråden - men kan man hjälpa att man blir lite avundsjuk påalla som har en partner här va[}:)]

Jag har dåligt med tid, sedan är jag rädd för att jag blivit lite kräsen med åren.

Nu blir misswet galen på mig för att jag leder tråden i en annan riktning igen;)Men - eftersom jag är en snäll häxa så säger jag att jag längtar efter en partners närhet samtidigt som jag inte har tid att engagera mig just nu:unsure:
 
P

paloza[tackar för sig]

Gäst
Nä nä nä:D


Onanera är klart bäst[}:)][}:)][}:)]

...när man inte har någon partner:unsure:;)

Så är det ju har man ingen man VILL eller KAN ha sex..så är onani det bästa alternativet..
Men med rätt partner...är valet inget val..
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Nu blir misswet galen på mig för att jag leder tråden i en annan riktning igen;)Men - eftersom jag är en snäll häxa så säger jag att jag längtar efter en partners närhet samtidigt som jag inte har tid att engagera mig just nu:unsure:

Nej då Snäckan..inte blir jag galen på dej...:love: jag kan bara hålla med om vad du skriver..och tillägga att jag är hellre utan partner än med en dålig......
 

stånd

Aktiv medlem
Kön
Man
Nu blir misswet galen på mig för att jag leder tråden i en annan riktning igen;)Men - eftersom jag är en snäll häxa så säger jag att jag längtar efter en partners närhet samtidigt som jag inte har tid att engagera mig just nu:unsure:

Nej då Snäckan..inte blir jag galen på dej...:love: jag kan bara hålla med om vad du skriver..och tillägga att jag är hellre utan partner än med en dålig......

Vem är inte det då sköter man det bättre själv:p
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
...och svaret på tråden är?

...egentligen så fick den som inledde tråden med allt vi har upprepat:D
 
G

Guest

Gäst
Så då blir det, med risk för att ändra igen, en glidning av frågan. Är det någon som onanerar just nu? Eller kanske har sex med sin partner
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Jag undrar vad ni föredrar, att onanera eller att ha sex med en partner? Det är klart att det beror på ens humör och att det är svårt att jämföra. Båda har sina fördelar. Att onanera är bra för att slappna av, det ger en extrem njutning p.g.a. att man känner sig själv bäst och ibland känns det så att man helt enkelt vill göra det med sig själv. Men ibland saknar jag något efteråt, t.ex. en stark kropp som tar en i famnen, kyssar som bara en annan människa kan ge osv. Att ha sex med en partner ger en otrolig närhet och att dela intimiteter med en annan människa är en erfarenhet jag inte vill leva utan. Dessutom tycker jag det är mera spännande med en annan. När jag smeker mig själv vet jag ju alltid vad som kommer att hända näst, däremot kan sex med en partner alltid vara en liten överraskning. Så... jag tror jag kan säga att jag föredrar att ha sex med en annan människa fast jag också älskar att onanera. Dessutom kan man ju alltid kombinera det: onanera inför varann och sen... ni vet. ;)
Jag blir ordlös-totalt. Håller dessutom med paloza om att det ibland inte finns nåt val.
 

söttös

Ny medlem
Kön
Man
Okej, att inte ha nåt val är ju en annan sak - men det finns ju människor som onanerar fast dom lever i ett fast förhållande (jag t.ex.). Båda varianter är ju fina.
 
Toppen