Orgasm

  • Thread starter Fialisa (stängd på egen begäran)
  • Startdatum
F

Fialisa (stängd på egen begäran)

Gäst
Hejsan!
Jag har aldrig fått orgasm, inte när jag smeker mig själv och inte när min pojkvän smeker mig. Det är otroligt skönt när han smeker mig och när han slickar mig men eftersom att jag aldrig fått orgasm så vet jag inte riktigt hur han eller jag ska göra. Jag vill så hemskt gärna få en orgasm och min pojkvän vill jätte gärna ge mig en, det är nästan så att det förstör vårat sexliv lite grann. Han var den första jag hade sex med och vi har haft aktivt sex i 1,5 år utan resultat på min sida. Jag har funderat på att köpa en vibrator för att kanske stimulera till en orgasm, har även pratat med pojkvännen och han är posetiv till det han med.
Jag fick ett tips förut om att jag skulle smeka mig själv och titta på porr film men jag är inte speciellt mycket för porrfilm, vet inte varför men det tilltalar mig inte. Eftersom att jag aldrig fått orgasm så tröttnar jag fort när jag onanerar eftersom att det aldrig händer något, jag kommer liksom aldrig ens till klimax. Likadant när han smeker mig, känns så jobbigt att fortsätta när jag inte kommer, ibland har det kännts som om jag är nära men sen vet jag ju inte hur det känns heller så jag kan ju vara helt fel ute.

Skulle nu gärna vilja ha tips och hjälp med detta, kanske finns andra som också hade/har problem med detta. Vill så gärna få orgasm och ger snart upp....
 

bubbis

Medlem
Kön
Man
Hej!
Vill bara säga att du ska sluta fokusera på orgasmen...
Tänker du bara på den så spänner du dig och allt blir fel...
Låt den komma när dem kommer, fokusera på att ha skönt med dig själv eller pojkvän...
Orgasm är inte poängen av sex, utan intimitet, känslor ,värme mm

Jag tror att du får en orgasm en dag när du minnst anar det ;)
Slappna bara av och njut...

/B[:cool:]
 

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Mmm.. en kille till som svarar, men kan inte låta bli, ber om överseende med detta..

Det är lite dumt av mig att säga du skall bli avslappnad, trygg.. whatever..

Du kanske inte alls tänder på det, det viktiga, som jag tror, är att du tänder till, vad det skulle kunna vara, kan inte jag svara på, bara du..

Ett tips, sitt för dig själv, se till att du får vara ifred, tänk inte på att du skall ha en orgasm, läs lite i "Noveller", du kanske hittar något där som tänder till dig lite, hittar du något som tänder dig, njut av texten, låt fantasin flöda..

Den mesta njutningen sitter i huvudet, kroppen lyder bara hjärnan..
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Kille igen... suck... jag säger som estrella-reklamen: va' e' brudarna? :)

Köp en vibrator, eller två!! Jag känner flera tjejer som onanerar och har *syndigt skönt* med dildos. Kanske för att det är lättare att slappna av när man är för sig själv? Och för att vibrationerna pirrar så skönt så de blir alldeles tosiga... :p

Det finns en massa olika, men rabbiten är poppis, mer eller mindre orgasm-garanti på den. Kostar ca 300 och uppåt kronor, men det är väl inte så farligt? Som tre bio-biljetter, fast mycket skönare!! Eller så skaffar du två, en stor "dong" med vibb att stoppa in, och en mindre för sköna vibbar på klittan...

Köp en leksak! Håller tummarna för dig.... lycka till!
 

Illerpaj

Ny medlem
Kön
Man
Jag tycker visst att du ska fokusera på orgasmen, det är ju liksom kronan på verket, även om sex är skönt utan! Köp en vibrator, det är en jättebra idé. Vig en kväll åt att mysa med dig själv och din leksak. Försök att slappna av låt vibratorn göra jobbet. När det väl går för dig är det en aha-upplevelse, och du kommer kunna komma mycket enklare efter det. Lycka till!
 

Indira

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Själv har jag aldrig haft det problemet, men jag har en väninna som inte fick orgasm förrän hon var uppåt 35 år. Hon beskrev sitt sexliv ungefär som du gör det. Vi har pratat ganska mycket om det för på senare år har hon verkligen fått ett rikt sexliv och provat mycket.

Men hennes väg till orgasm var att göra det för sig själv, hon har ännu svårt att få orgasm med en man. Hon använde duschen, skruvade av duschmunstycket och riktade strålen mot blygdläppar och klitoris. Det tar ganska lång stund för henne också, men det njuter hon bara av nuförtiden. Hon kunde använde fingrar också men behövde då ha något i fittan, några fingrar helt enkelt. På senare tid har hon börjat använda massagestavar av olika slag och dildos.

Slutligen berättade hon för mig, det här var en speciell kväll för tre månader sedan, att hon börjat få g-punktsorgasm när hennes älskare använde en eller flera fingrar i henne och stimulerade g-punkten. De orgasmerna var helt överväldigande. De var lättast att få när hon stod upp.



Så oroa dig inte, prova med dusch och massagestav och prova ensam, gör det helt och hållet för din egen skull. Du kommer att hitta ditt sätt att njuta och sedan kommer du bara att lära känna mer och mer av din njutning, hur du vill ha det.
 
Z

zingoalla (slutat på egen begäran)

Gäst
Hejsan!
Jag har aldrig fått orgasm, inte när jag smeker mig själv och inte när min pojkvän smeker mig. Det är otroligt skönt när han smeker mig och när han slickar mig men eftersom att jag aldrig fått orgasm så vet jag inte riktigt hur han eller jag ska göra. Jag vill så hemskt gärna få en orgasm och min pojkvän vill jätte gärna ge mig en, det är nästan så att det förstör vårat sexliv lite grann. Han var den första jag hade sex med och vi har haft aktivt sex i 1,5 år utan resultat på min sida. Jag har funderat på att köpa en vibrator för att kanske stimulera till en orgasm, har även pratat med pojkvännen och han är posetiv till det han med.
Jag fick ett tips förut om att jag skulle smeka mig själv och titta på porr film men jag är inte speciellt mycket för porrfilm, vet inte varför men det tilltalar mig inte. Eftersom att jag aldrig fått orgasm så tröttnar jag fort när jag onanerar eftersom att det aldrig händer något, jag kommer liksom aldrig ens till klimax. Likadant när han smeker mig, känns så jobbigt att fortsätta när jag inte kommer, ibland har det kännts som om jag är nära men sen vet jag ju inte hur det känns heller så jag kan ju vara helt fel ute.

Skulle nu gärna vilja ha tips och hjälp med detta, kanske finns andra som också hade/har problem med detta. Vill så gärna få orgasm och ger snart upp....
Hej! Jag hade samma problem som du, jag fick inte heller någon orgasm. Jag tänkte på det hela tiden så jag blev som en " spärr" för mig själv, ju mer jag ville ha ju svårare blir det. Mitt råd till dig är att försök slappna av TÄNK inte på att du vill få en orgasm utan låt den komma själv. Lycka till ;)
 
H

Härligheten(slutar på egen begäran)

Gäst
Försök släpp fokus orgasm - fokusera istället känslan i kroppen.... Vad händer? Vad känner du? Rör sig slidmusklerna? Blir din puls hög? Andhämtningen?
Jag tror att som ngn tidigare nämnde "tändningen" är viktig för Er/dig. Ha ett låååååååångt förspel men mycket kyssar....smek....tungspetsar.... Utelämna könsorganen för den stunden.
Därefter börjar Ni leka med era härligheter....och låt då kroppen tala.
Antingen svarar den med orgasm eller inte... Men det viktiga är att inte ge upp.

Jag rekomenderar dock att du själv börjar med att försöka finna dina inre känslor ... Se på dig, ta på dig, smek dig, duscha, kittla, bli blöt och försök finna dina känslor - punkter.

Låter kanske som mycket att tänka på men ta en sak i taget. Ingen idé att skynda. Då blir det bara jobbigare. Allt tar sin tid....
Och du....jag lovar att du känner när du får en orgasm...

Lycka till :)
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
"Härligheten" ger dig mycket bra tips här ovan. Tror att det viktigaste är att du lär känna dig själv på egen hand först, utforska, upptäck, med fingrar och hjälpmedel. Fundera inte längre på att köpa en dildo, KÖP en :)! Sen när du upptäckt hur du vill ha det, så visar du och lär din pojkvän att göra samma sak. Och du! Frågan är inte OM du kan få orgasm utan NÄR ;). Lycka till !
 

vinterfrost

Ny medlem
Kön
Kvinna
Har också svårt att få orgasm. Lite osäker på om jag verkligen har fått en eller inte. Prövat det som dom flesta rekomenderar nämligen en leksak (klitoris stimulerarre och stav) och gått om tid. Första gången låg jag bara och lekte lite med klitoris stimuleraren och försökte slappna av, lyssnade "inått". Förde "enhörningen" sakta runt och när jag hittade ett ställe som kändes extra skönt så stannade jag där ett tag men efter ett tag så slutade det att vara skönt där och jag fick börja leta igen, fick flytta runt en hel del för det sköna slutade liksom efter ett tag hela tiden.Tänkte nog en hel del på orgasm för jag ville verkligen få en och jag vet att man inte ska det! Men svårt att inte tänka på det! Efter ett tag blev det dock riktigt skönt och jag fortsatte stimulera området, tryckte lite hårdare och tillslut så liksom "skälvde" jag till, var tvungen att andas häftigare, gick liksom som vågor i kroppen. Efter ett tag var jag tvungen att sluta för jag kände mig liksom "överstimulerad". Antar att det var en orgasm men kändes lite som att jag inte riktigt nådde klimax. Kanske slutade för tidigt?

Är det så här för er också? När ni smeker er själva eller när någon annan gör det vet ni var ni ska smeka er då (typ över klitoris, på sidan etc) eller får ni liksom flytta runt lite och känna efter?

Blev nyligen slickad men lyckades inte få någon orgasm, jag vet att han gärna hade fortsatt och gett mig en men vi hadde inte så mycket tid.

Hur viktigt är detta för killar? Hur tänker killarna? Tycker dom att det är en besvikelse när dom inte lyckas? Eller är det inte så farligt?
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Jag känner igen mig i er beskrivning ovan... Fick mina första orgasmer först i 20-årsåldern. Har fortfarande svårt för orgasm, speciellt tillsammans med en partner. Mycket hänger på teknik och även på avslappning.

Jag har kommit på att mitt problem, när jag ska till att komma, är att jag fokuserat för mycket på att slappna av... Det innebär, att istället för att bara slappna av - som jag trott att jag gjort - så har jag istället faktiskt spänt mig och blivit stressad.

Nu har jag lärt mig att liksom bara 'tömma' huvudet och följa med i det som sker. Det krävs en viss träning, men jag måste liksom nollställa mig totalt för att det ska funka. Porrfilm funkar bra för mig, eftersom det flyttar fokuset från mig själv till en punkt utanför min kropp. Att onanera mig till orgasm utan visuell stimulans är fortfarande i stort sett en omöjlighet - mina fantasier räcker liksom inte till för att skapa tomrummet jag behöver.

Större chans då när jag har sex med en partner.

Vidare kan jag säga att min orgasmförmåga tillsammans med min partner har ökat sedan jag börjat upptäcka allt mer vad jag faktiskt tänder på, något jag börjat inse först de senaste åren. Det är inte helt ovanligt att jag använder dessa fantasier när vi har sex och det blir då otroligt mycket lättare att komma :)

Vet inte om det är till så mycket hjälp/svar, men jag hoppas någon iallafall har glädje av det jag skrivit :)
 

mysman

Medlem
Kön
Man
Jag tror att en viktig anledning till att så många tjejer inte fått orgasm, jämfört med killarna, är att det tar mycket längre tid för tjejer att få orgasm. Första gången min flickvän fick orgasm var när jag slickade henne, och precis som tidigare personer sagt så tror jag att det var för att hon var väldigt avslappning och till fullo kunde njuta utav det, men jag tror också det faktum att vi höll på länge är viktigt också. Det är förstås svårt att ha koll på tiden i de sammanhangen, men jag slickade henne definitivt över en halvtimme, och jag kan tänka mig att om man som tjej onanerar så kanske man tröttnar om man håller på så länge utan att det händer något...
 
G

Guest

Gäst
Jag har alltid haft lätt och få orgasm.. Har också övat mycket.. Man måste prova sig fram. Alla dessa tips som finns för att få en orgasm som kvinna kanske inte passar än själv. Så är det med mig.. Jag gillar Inte direkt stimulans på klitoris. Vill Inte smeka klittan samtidigt som penetration. Jag får lättas orgasm av att penetrera och att smeka bröstvårtorna... Alla är vi olika så man måste prova sig fram...
 

peter_30

Ny medlem
Kön
Man
Hur viktigt är detta för killar? Hur tänker killarna? Tycker dom att det är en besvikelse när dom inte lyckas? Eller är det inte så farligt?

Jag har en tjej nu som inte får orgasm av slickande, och hon gillar inte att bli slickad heller. Jag tycker det är helt ok, känner mej inte besviken för att inte kunna ge henne oralt orgasm.
Men väl med bananen inne i henne så får hon orgasmer hela tiden, samma sak med mina fingrar i henne så får hon orgasmer hela tiden. Det är en otrolig skillnad från att jag slickar och att jag stoppar in bananen :)
Ibland när hon inte har så stor lust och normalt får orgasm med min kuk i henne så känner jag en liten besvikelse att hon inte fått orgasm, men hon brukar trösta mej med att det kändes tillräckligt bra ändå för den gången.

Kvinnor är olika, en annan måste ha stimulans på klitoris andra går bara bakåt av den stimulansen.
Man måste prova vad som känns bäst för en själv, fast när man väl känner partnern bra så hör man och ser på kroppen hur den ska behandlas olika gånger.
 
Toppen