Orkar du spara dig?

myseli

Medlem
Kön
Man
Jag har varit ihop med samma kvinna länge nu så sex blir ju inte riktigt lika ofta som förr.

Onanerar gör jag ungefär lika ofta som förr dock.

Jag har märkt att parsexet förlorar på om jag har onanerat tidigare samma dag, det blir lite mindre hängivet, lite mer mekaniskt.

Så frågan är, skall man spara sig själv om man tror att det kommer att bli sex senare samma kväll? När man känt varandra länge vet man ju ungefär när det brukar bli...

Det är ju inte lätt att låta bli att onanera om man blir kåt och det är alltid synd att missa en skön orgasm bara för att man kanske skall ha sex senare samma dag...
 
G

Guest

Gäst
Låter jobbigt men runka på som vanligt du. Tror du snarare ska fokusera på att få ert sexliv att fungera bättre eftersom det verkar gå på tomgång. :sleep:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag skulle inte vilja att min ev. partner gick miste om en skön orgasm, genom att onanera, bara för att vårt sex inte skulle bli ”mekaniskt”.


Det låter lite som om ni har sex enligt schema? Inte så särskilt bra för passionen i ett förhållande om du frågar mig. Sex med en älskad partner handlar ju om sååå mycket mer än orgasm.

Att ta sig tid för varandra, leka, känna suget och njuta av varandras kroppar utan tanke på orgasm, är minst lika viktigt som själva orgasmen.
Den är som grädde på moset, men utan allt det andra så kan man ju lika gärna onanera själv.
Ju längre man varit ett par, desto viktigare att inte låta sex bli något som går på rutin.
Visst – det är lättare sagt än gjort, men jag tror att det är nödvändigt, för att behålla spänningen och den njutning det faktiskt innebär, att ha sex i stället för att onanera. Även om det ena absolut inte behöver utesluta det andra…

PS! Under tråden ”Off Topic” och rubriken ”Erotiskt och sexuellt – men inte sex… ” hittar du en del uppslag på hur man kan göra.
 

Weightless

Medlem
Kön
Kvinna
Jag förstår precis vad du menar. Det är samma sak för mig, om jag onanerar på dagen och vi sedan har sex på kvällen är jag inte alls lika sugen och det är inte lika stor chans att jag kommer. Typiskt är också att jag ofta är lite extra kåt de dagar då jag anar sex på kvällen och därför blir extra sugen på att onanera då jag egentligen inte borde!

Men jag brukar variera lite. Ibland skiter jag i killen och onanerar i alla fall, och ibland "spar" jag mig. Bara man inte väljer onani framför partnern hela tiden så..;)
 
G

Guest

Gäst
Känner inte igen mig i den beskrivning, tycker nog tvärtom. Ofta är ensamlek- orgasm förspelet på vad som komma skall senare när maken kommit hem. Gör att jag längtar mer efter makens händer och kuk...:p
 

Hugin71

Ny medlem
Kön
Man
Försöker spara mig, men det är svårt med detta forum. Är ifrån min älskling större delen av veckorna och då blir det oftast lite extra hett första kvällen. Tar det lugnt i kväll för i morgon smäller det :D
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Spar mig inte.Tvärtom har man onanerat några timmar innan tar det ju lite längre tid innan man kommer när man älskar= längre njutning. Tycker jag i alla fall.Tycker inte att det blir mekaniskt direkt, utan man kan hålla ut med förspelet, eftersom man inte är riktigt lika ivrig.
Men det är väl förmodligen individuellt.
 

myseli

Medlem
Kön
Man
Många intressanta svar blev det. Tack för det :)

Menar en del av er att er sexlust inte minskar efter en orgasm? Det gör min rent kemiskt, verkar det som. Jag blir helt enkelt mindre intresserad av sex i något dygn. Oberoende av mina känslor.

Nog för att jag kan både onanera eller ha parsex mer än en gång på ett dygn men det blir alltid lite bättre efter att jag hållit upp i något dygn.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag tror jag vet vad du menar, men känner ändå inte igen mig. Jag har haft ett antal tjejer, oftast lite längre relationer. Och ibland har har vårt sexliv blivit lite rutinmässigt. Inte lika spännande längre, det är då man måste göra något för att få det mer spännande tillsammans. Man är två, det är i spelet mellan varann som spänningen alstras - den kommer inte av sig själv.

Däremot känner jag inte igen mig i att lusten skulle minska för att jag onanerar.
(det är klart, inom rimliga gränser - om jag skulle runka tio gånger om dan skulle nog orken tryta :D) Jag runkar rätt ofta, men upplever inte att lusten till min tjej minskar av det. Tvärt om, det höjer kåtheten att vara en sexuell varelse inte bara tillsammans med min tjej. Kåtmessande och porrande med sköna onanissor här på onanera är tex ngt som gör mig upphetsad och hård - och det har min tjej glädje av. Och kanske onanissorna är lite svullna o våta för sina killar [}:)], allt som gör en kåt är bra.

Det kanske är ert sexliv som behöver lite mer spänning? Lite mer elektricitet och osäkerhet. Den dan du tar henne för given (eller hon dig), utan att du behöver kämpa lite, då blir det tråkigare. Gör något oväntat (och det gäller båda två i en relation) för den andra. T ex ordna en fin middag för henne med levande ljus, öppna en flaska vin och ta ett bad tillsammans, ordna barnvakt (viktigt) och uppvakta henne, ni förtjänar att få vara för er själva.

Och lev ut fantasier när det kommer till sexet.. Det finns ju så mycket man kan göra.. Sök spänning, t ex kom överens om att ni ska knulla på nån spännande plats på ett visst datum t ex. Så att båda går och ser fram emot något eggande... :p

Testa ngt nytt, bryt mönstret om det börjar gå i gamla hjulspår. Kåthet till alla!! Lycka till med romantiken och porrandet!
 
Toppen