Otrohet? var går gränsen?

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag läste frugan Amelia nr 17, -09
om hur olka kvinnor ser på otrohet..

en tyckte att hångel & tungkyssar är otrohet
en annan tyckte att när det lämna tanken & blev en kyss eller en närmare beröring så var det otrohet.

vidare var det varför olika kvinnor hade varit otrogna:
-bekräftelse
-impuls
-planerat(?)

var går gränsen för dig? varför gjorde du/din partner det?

ett kul klipp i ämnet av en av mina favo stå uppare som är ack så sann:
Dane Cook-Cheating
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag tycker inte att hångel är otrohet, för mig måste det vara någon form av sexuell handling för att man ska vara otrogen.

Ett exempel:

En tjej som har pojkvän kysser en annan kille, då är hon inte otrogen.
Om samma tjej runkar eller suger av en annan kille, då är hon otrogen.

Så ser jag på det.

Sen kan det ju inte vara något bra förhållande, om man är otrogen.
 

mania

Medlem
Kön
Kvinna
Om jag skulle få syn på min kille ståendes och hångla med en annan tjej, så vore det kört. Tycker han det är mysigt att hångla med en annan, då finns nog mer tankar i hans huvud. Även om han skulle avstå detta, så skulle jag inte kunna lita på honom. :unsure: :( Har sett karlar som hånglar runt, fastän de har nån. Om detta accepteras av tjejen, så tycker de väl att de kan hålla på [:0] Jag tycker det är äckligt! Om vi tjejer skulle hålla på så, så blir vi automatiskt lössläppta och hor-aktiga, det tycker jag faktiskt att männen är också :sleep:
 

sofia

Medlem
Kön
Kvinna
Svår fråga...
Även en fråga som är jävligt olika på nyvån i ett förhållande tror jag.
I början av ett förhållande är man er svartsjuk än senare...
Men i normala fall är hångel ok för mig.
Då jag själv är lite "hånglig" av mig...
Vid fester m.m. kan jag få för mig att hångla med killar fast man kanske har ett förhållande.
Dp får jag också acceptera att det är ok.
Dock tycker jag det är fel att göra så ifall den man är ihop med har problem med det.
Då får man snacka om det.
Kanske är man då i fel förhållande ?
Men är båda ok med det är kan det vara skoj.
För visst är det lite xtra pirrigt att hångöa djupt då man kanske är i ett förhållande ?
;)
Extra krydda typ...
För mig personligen kan jag rent av tända stenhårt av att se min kille kyssa en annan tjej.
Bara jag vet att det är vi som kommer att knulla senare den natten...

Gränsen går annars vid sex för mig, dock kan även detta vara ok om båda vet om det.
Otrohet är mer för mig då någon ljuger och smyger med något.
Det är mycket värre än sex med någon annan.
Man måste kunna lita på en partner.
Öppenhet är ett krav.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Men vad otrohet är är väl inte hugget i sten utan får väl definieras i den enskilda relationen. Man behöver knappast göra en stor grej av det utan bara att man pratar med varandra om vad som är okej. Trivs man tankekontroll och hands off/inga kramar så är väl det gott så medan ska hångel men inte penetration vara okej så fine...
jag har valt öppna förhållanden och trivs med lösa tyglar...

var o en blir salig på sin fason
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
äuhumn....
jag har nog gått över gränsen...

jag träffa en kvinna som jag är gammal polare med en sen kväll på stranden, vi hade snackat lite innan & vi kom överens om att träffas på bryggan.

vi badade i sommarnatten, inget med det.
men när vi kom upp så frös jag lite, hon tyckte att hon skulle värma mig

så där stod vi & höll om varandra i sommarnatten. mycket smek & händer..

jag var ordentligt kåt & hon med.

men inga kyssar, inget hångel, bara sköna sensuella smekningar l ä n g e...
Iklädda badbyxor/bikinitrosor & handduk

några dagar senare var jag hemma hos henne på lunchen för att hjälpa henne med en grej.
Då hamnade vi i hennes säng, i sked. Bara smek & mys, inget hångel lr så... bara starka vibbar...

JA hon vet att jag är gift, hon känner min fru...
jag vet att jag är en i d i o t! men jag kan inte låta bli henne...

vänder man på det & min fru hade gjort det hade jag blivit v a n s i n n i g... så mycket för min dubbelmoral...
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Du e en tänkande, intelligent och verkar varm person - men ibland tänker du för mycket, är du för snäll - tror jag. Sluta rannsaka dig själv! :)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Du e en tänkande, intelligent och verkar varm person - men ibland tänker du för mycket, är du för snäll - tror jag. Sluta rannsaka dig själv! :)


det är inte bra när jag älskar min fru och är grymt överhettat kåt på en annan kvinna som mer än gärna skulle vilja ha mig...

just do it?! eller vad tycker du Lasse?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Nej, jag tycker inte du ska göra något -- skojade mest. Men jag tycker inte heller att du ska rannsaka dig och försöka hitta fel och brister på dig själv. Man ska va snäll mot sig själv! (det finns redan många andra som inte e det)

Ta det för vad det är, kanske ett tecken på att allt inte är helt bra i er relation? I frankrike (som jag haft en del med att göra) har man ju systemet med älskare/älskarinna bredvid... I präktiga gamla Lutheranska återvinnings-Sverige är väl det som att skita i det blå skåpet att ens föreslå det - men det kanske inte är ett så dumt system egentligen? Lite spänning bredvid, utan egentligt allvar? :):cool:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
mmmm, det hade inte varit helt fel med en älskarinna..
men det stora problemet i detta fallet är att det finns barn inblandade...

jag har två, hon har tre...

OK jag strök massor här, för det blev ännu mer analys & självrannsakan... haha
jag borde bli nån typ av psykolog lr nåt...
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nåväl, huvudsaken är ju att du inte ska göra nått mer iaf. Älska din fru och arbeta på de möjliga problem ni har. :)
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
just do it?! eller vad tycker du Lasse?

Gör det inte om du inte själv skulle vilja att din tjej gör likadant mot dig. Däremot skulle jag öppna upp förhållandet så du friare tyglar om jag vore du. Död åt monogamin!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
just do it?! eller vad tycker du Lasse?

Gör det inte om du inte själv skulle vilja att din tjej gör likadant mot dig. Däremot skulle jag öppna upp förhållandet så du friare tyglar om jag vore du. Död åt monogamin!


haha, jag har föreslagit att vi skulle ha lite friare.. att frugan skaffa sig ett KK, att jag skaffa mig ett KK. men nähäää, föll inte i god jord, tur att man är så charmig att man kan rätta till sina misstag! ;)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag läste frugan Amelia nr 17, -09
om hur olka kvinnor ser på otrohet..

en tyckte att hångel & tungkyssar är otrohet
en annan tyckte att när det lämna tanken & blev en kyss eller en närmare beröring så var det otrohet.

vidare var det varför olika kvinnor hade varit otrogna:
-bekräftelse
-impuls
-planerat(?)

var går gränsen för dig? varför gjorde du/din partner det?

ett kul klipp i ämnet av en av mina favo stå uppare som är ack så sann:
Dane Cook-Cheating

Dane Cook is wonderful;):cool:

Gränsen för mig går exakt där jag och min partner har kommit överens om att den skall gå...

Jag tillhör själv den svartsjuka sorten, men älskar samtidigt att flirta.

För mig går gränsen för otrohet, rent fysiskt vid tungkyssar. Eller rättare sagt: Vid tungkyssar har gränsen överskridits.

Men att flirta eller tända på en annan person är något helt annat.
 

dubbelbibbel

Medlem
Kön
Man
För mig skulle så lite som en kyss vara otrogen. Beroende på hur den utfördes, om det var en kyss med känsla och inte bara en "kom hit ni snygging jag vill kyssa dig!"-kyss så skulle jag inte ta det så bra. Det skulle jag inte om det var det andra alternativet heller, men jag skulle inte heller kalla det för otrohet.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
ok... lycka till iaf

haha, jag har föreslagit att vi skulle ha lite friare.. att frugan skaffa sig ett KK, att jag skaffa mig ett KK. men nähäää, föll inte i god jord, tur att man är så charmig att man kan rätta till sina misstag! ;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
ok... lycka till iaf

haha, jag har föreslagit att vi skulle ha lite friare.. att frugan skaffa sig ett KK, att jag skaffa mig ett KK. men nähäää, föll inte i god jord, tur att man är så charmig att man kan rätta till sina misstag! ;)

mmmm, jag la först fram att vi borde ta tag i vårt sex, vi är så slöa att det inte händer så mycket... det föll in lite smått.

Igår sa jag att vi borde ta hjälp av en terapuet, en sex-terapuet!? det sprakar dåligt nuförtiden...
"vadå?!" hon tittade lite nyfiket på mig "Ska vi sitta & titta på varandra i en timme?!"
"Gärna!" Svarade jag "Men det heter nog tantra, jag vet inte vad man gör hos en sexterapuet?!"

hehe, då blev det åka av...

Vi får se, jag tror jag ska överraska med ett sexterapuetmöte ändå?!
 
Toppen