Otrohet? var går gränsen?

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
ok... lycka till iaf

haha, jag har föreslagit att vi skulle ha lite friare.. att frugan skaffa sig ett KK, att jag skaffa mig ett KK. men nähäää, föll inte i god jord, tur att man är så charmig att man kan rätta till sina misstag! ;)

mmmm, jag la först fram att vi borde ta tag i vårt sex, vi är så slöa att det inte händer så mycket... det föll in lite smått.

Igår sa jag att vi borde ta hjälp av en terapuet, en sex-terapuet!? det sprakar dåligt nuförtiden...
"vadå?!" hon tittade lite nyfiket på mig "Ska vi sitta & titta på varandra i en timme?!"
"Gärna!" Svarade jag "Men det heter nog tantra, jag vet inte vad man gör hos en sexterapuet?!"

hehe, då blev det åka av...

Vi får se, jag tror jag ska överraska med ett sexterapuetmöte ändå?!

;) bra ideer:p
får nog ta o testas;):D
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
För mig skulle jag nog säga att otrohet är då man gör samma saker som man gör med sin kille på precis samma sätt och känslan finns där också. Typ, ligga och mysa i soffan kan vara otrohet om det görs precis på samma sätt och med samma känsla som då man gör det med den man älskar. Vet inte om ni förstod där, men ungefär så tänker jag. Är det mer än vänskaplig känsla i det som görs då är det otrohet, oavsett vad som görs.
För att förtydliga så innebär det att ha sex med en annan person inte kommer på fråga för där ligger en annan känsla än något vänskapligt, man kan säga att man är vänner men för att hamna i sängen med varann så måste andra känslor vara inblandade.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Är känslor otrohet då?
Issa

Nej, tror inte bara en känsla kan vara otrohet, eller på sätt och vis kan det ju det. Om du älskar någon annan på precis samma sätt som du älskar den du är gift eller tillsammans med, så ja...det är då otrohet tycker jag, men det måste även vara en handling till det. Tycker nog det är kombinationen som gör det.
Om vi tar ett exempel, jag och tjejkompisen är ute och festar, vi blir väldigt lulliga. Tjejekompisen har en kille där hemma, men på något vänster i fyllan och villan så hamnar hon i soffan med en okänd man och hånglar. Hon stoppar honom, för hon gillar ju inte honom, hon älskar ju sin kille. Det hånglet kan inte jag kalla otrohet, för där var det tydligt att hon inte ville hångla med honom och hon inte kände något för honom.
Hade hon däremot känt killen sen tidigare och de var väldigt bra vänner, sett film i soffan tillsammans mycket osv. Och de då började hångla och hon inte stoppade honom. Då hade jag kallat det otrohet, där har de gått över gränsen för bara vänskap. Så känsla, och handling tillsammans är otrohet.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Fast då är ju sex utan känslor inte heller otrohet i en vanlig relation och med vanlig menar jag där man inte ens diskuterat vad som okej och inte att göra med andra...

Jag fattar inte att folk ingår relationer som innebär nästan handfängsel på partnern i fråga vad som är tillåtet men bestämmer man sig för den sortens relation får man ju acceptera läget och då är väl inte ens hångel utan känslor tillåtet...

Är känslor otrohet då?
Issa

Nej, tror inte bara en känsla kan vara otrohet, eller på sätt och vis kan det ju det. Om du älskar någon annan på precis samma sätt som du älskar den du är gift eller tillsammans med, så ja...det är då otrohet tycker jag, men det måste även vara en handling till det. Tycker nog det är kombinationen som gör det.
Om vi tar ett exempel, jag och tjejkompisen är ute och festar, vi blir väldigt lulliga. Tjejekompisen har en kille där hemma, men på något vänster i fyllan och villan så hamnar hon i soffan med en okänd man och hånglar. Hon stoppar honom, för hon gillar ju inte honom, hon älskar ju sin kille. Det hånglet kan inte jag kalla otrohet, för där var det tydligt att hon inte ville hångla med honom och hon inte kände något för honom.
Hade hon däremot känt killen sen tidigare och de var väldigt bra vänner, sett film i soffan tillsammans mycket osv. Och de då började hångla och hon inte stoppade honom. Då hade jag kallat det otrohet, där har de gått över gränsen för bara vänskap. Så känsla, och handling tillsammans är otrohet.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Jag anser inte att man kan ha sex med någon utan att känna något för denne. Man känner attraktion, man känner passion, man känner allt det där som är så speciellt som man egentligen bara vill göra med den som man älskar. Man vill inte ha ett snabbt, opassionerat och oengagerat sex. Man vill älska, man vill ta hand om, man vill ha skönt tillsammans.
Sex är otrohet enligt min åsikt och med de åsikterna jag har radat upp tidigare. För då man har gått in i ett förhållande där man utan att kanske ha sagt det men ändå lovat varann trohet. Då går man inte och har den intimaste stunden som finns med någon annan.
Det är även väldigt fult att gå och vara otrogen mot sin partner bara för att få en orsak till att bryta upp.
Samma sak är det med hångel, om tjejkompisen hade hånglat med den där killen som hon träffade och inte kände då hon var onykter, men slutade inte, eller inte försökte mota bort honom. Då skulle jag kalla även det otrohet. För då ligger inte hennes kärlek hos sin kille. Utan då har hon bara honom av egoistiska orsaker. Och det är nog värre än något annat, att vara med någon som man påstår sig älska men egentligen inte älskar alls.

Grejen med förhållanden tycker jag är att det är en typ av säkerhet. Jag ser det inte som handfängsel eller sånt grejs. Utan det handlar om trygghet och säkerhet. Människor vill ha trygghet, vill ha nån som de vet aldrig skulle svika en. Det betyder också att man får göra misstag. Man bränner sig på plattan en gång, sen ska man ha lärt sig att inte röra plattan. Eller man råkar tappa mammas fina vas för man var oförsiktig, det gör man en gång, nästa gång är man försiktig. Misstag får man göra i förhållanden också, det är vad jag menar, men det ska vara misstag och inte något upprepande.

Fast då är ju sex utan känslor inte heller otrohet i en vanlig relation och med vanlig menar jag där man inte ens diskuterat vad som okej och inte att göra med andra...

Jag fattar inte att folk ingår relationer som innebär nästan handfängsel på partnern i fråga vad som är tillåtet men bestämmer man sig för den sortens relation får man ju acceptera läget och då är väl inte ens hångel utan känslor tillåtet...

Är känslor otrohet då?
Issa

Nej, tror inte bara en känsla kan vara otrohet, eller på sätt och vis kan det ju det. Om du älskar någon annan på precis samma sätt som du älskar den du är gift eller tillsammans med, så ja...det är då otrohet tycker jag, men det måste även vara en handling till det. Tycker nog det är kombinationen som gör det.
Om vi tar ett exempel, jag och tjejkompisen är ute och festar, vi blir väldigt lulliga. Tjejekompisen har en kille där hemma, men på något vänster i fyllan och villan så hamnar hon i soffan med en okänd man och hånglar. Hon stoppar honom, för hon gillar ju inte honom, hon älskar ju sin kille. Det hånglet kan inte jag kalla otrohet, för där var det tydligt att hon inte ville hångla med honom och hon inte kände något för honom.
Hade hon däremot känt killen sen tidigare och de var väldigt bra vänner, sett film i soffan tillsammans mycket osv. Och de då började hångla och hon inte stoppade honom. Då hade jag kallat det otrohet, där har de gått över gränsen för bara vänskap. Så känsla, och handling tillsammans är otrohet.
 

mania

Medlem
Kön
Kvinna
Jag förstår hur du menar Issa! Jag tycker nog ungerfär likadant. Om min kille hade tjejkompisar som han brukade ge nån kyss ibland, så skulle jag acceptera det, för det vore en vänskaplig kyss. Jag skulle ju kunna se att den är vänskaplig och inte nåt annat.
Eller om han gick och höll armen över en tjejs axel och hon likaså. Man ser om det är vänskapligt eller på skoj. Att hångla gör man inte av vänskap, om inte bara för att skoja med någon. Det skulle märkas om det finns andra tankar med - att läsa kroppspråk är inte så svårt.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Precis Mania! Tack för att nån förstår. :)
Ibland känns det som att måste förklara något tusen gånger på tusen olika sätt och ändå förstår ingen hur man menar. :)
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Därmed dömmer du ju ut allt sex som har med tillfälliga kontakter att göra. Även om det sex du beskriver är härligt har du antingen aldrig ha one night stands eller taskiga erfarenheter av det. Kanske är en gender-grej att jag som kille tycker ONS-sex har sina fördelar. Dessutom kan bra ju bra one night stands leda till relationer eller kk:s

Jag anser inte att man kan ha sex med någon utan att känna något för denne. Man känner attraktion, man känner passion, man känner allt det där som är så speciellt som man egentligen bara vill göra med den som man älskar.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nej, det gör jag inte, ons är en annan sak än otrohet. Men även i ett one night så har du ju en känsla för den andra personen eller hur? Du har ju knappast ett one night med en tjej som du tycker är helt motbjudande? Eller grymt oattraktiv för dig, eller hur?

Jag har haft one nights och den ena är en bra vän och den andra...vi ska träffas mer, var ganska nyligen det hände... Men jag vet ju att jag skulle aldrig, om jag är ute på en krog, gå hem med en kille som inte jag tyckte var attraktiv, som jag inte tycker verkar vara trevlig osv. Men det är jag. Andra kanske går hem med vem och vad som helst. :)
 

GrandLady

Ny medlem
Kön
Kvinna
Gränsen går väl vid där man gör den andre illa??

Om min kille blir tänd på att jag flirtar, då är det en lek. Men om han smärtar vid det, då är det otrohet. Han kan inte tro på mig längre .... eller??

Jag kan tänka mig honom med en annan ... på MITT sätt! Vi kommer överens om en trekant t.ex.
Likaså är jag med på sex med killar (mmmm!), men bara om jag vet att han är bekväm med det.

Äsch, det finns så många åsikter, man får nog känna av varandra helt enkelt.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Nej nej, med det är ju mera på ett ytligt plan, att jag hon ser bra ut och inte verkar otrevlig eller blyg. Den känslan är ju mer att hon tänder mig sexuellt. Blyga kan iofs vara en trevlig utmaning ibland...

att gå hem med vem som är ju skabb :)

Nej, det gör jag inte, ons är en annan sak än otrohet. Men även i ett one night så har du ju en känsla för den andra personen eller hur? Du har ju knappast ett one night med en tjej som du tycker är helt motbjudande? Eller grymt oattraktiv för dig, eller hur?

Jag har haft one nights och den ena är en bra vän och den andra...vi ska träffas mer, var ganska nyligen det hände... Men jag vet ju att jag skulle aldrig, om jag är ute på en krog, gå hem med en kille som inte jag tyckte var attraktiv, som jag inte tycker verkar vara trevlig osv. Men det är jag. Andra kanske går hem med vem och vad som helst. :)
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nja, ja, kanske det. Men ett one night är såklart otrohet om man gör det samtidigt som man är ihop med någon annan. (Ville bara klargöra det)

Och visst one night är mer på ett ytligt plan. Men beror nog på hur det görs lite. Kan ju vara oplanerat, som det kanske oftast är, men oplanerat på det viset, att man kanske gett en kille sitt nummer, och sen råka man hamna i sängen ändå fastän det inte riktigt var tänkt så. :p
 
Toppen