P-piller för män

Enne

Medlem
Kön
Man
Hejsan på er alla tänkte höra om någon har provat p-piller för män. Hur var det, kände du av det eller var det som vanligt? Läste att man inte får någon sperma om man använder sådan.
 

Steph

Medlem
Kön
Man
Tydligen är det så (enl. artikel i någon av dagstidningarna tidigare i år) att man riskerar få problem med potens och erektion. Det är en av biverkningarna. Det avhjälps dock med någon sorts gel i kombination med någon sorts tabletter. Med andra ord: no way att jag provar det där p-pillret för män.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
*ASG* Nej, p- piller för män finns fortfarande inte - de har "varit på försöksstadiet" i nästan 15 år nu, men man kan inte få bort alla biverkningar....vilket innebär (precis som Steph säger) att inga män vill använda dem. När kommer biverkningarna för kvinnors p-piller att slipas bort?[:(!]
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
är erektionsproblem en av biverkningar så är ju funktionen för dom nästan garanterad... :D

Iofs kanske inte riktigt på det sättet man vill....:D Men det är ju samma sak med p-piller för kvinnor - läs bipacksedeln och se att på flera sorter står som biverkan "nedsatt sexuell lust"[:0]
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
är erektionsproblem en av biverkningar så är ju funktionen för dom nästan garanterad... :D

Iofs kanske inte riktigt på det sättet man vill....:D Men det är ju samma sak med p-piller för kvinnor - läs bipacksedeln och se att på flera sorter står som biverkan "nedsatt sexuell lust"[:0]


P-piller kan man väl använda på samma sätt som ett glas vatten? Inte före, inte efter...men i stället för...;)
 

Maugrim

Aktiv medlem
Kön
Man
är erektionsproblem en av biverkningar så är ju funktionen för dom nästan garanterad... :D

Iofs kanske inte riktigt på det sättet man vill....:D Men det är ju samma sak med p-piller för kvinnor - läs bipacksedeln och se att på flera sorter står som biverkan "nedsatt sexuell lust"[:0]


P-piller kan man väl använda på samma sätt som ett glas vatten? Inte före, inte efter...men i stället för...;)

Det var ju det svaret som jag tänkte skriva.

Jäkla Snäckan :D
 

Lellelind

Medlem
Kön
Man
Hejsan på er alla tänkte höra om någon har provat p-piller för män. Hur var det, kände du av det eller var det som vanligt? Läste att man inte får någon sperma om man använder sådan.

Jag hade ingen aning om att det fanns P-piller för män. Finns det?
För många år sedan läste jag att de var under utveckling men det lades ner pga vissa biverkningar.
Vad heter de pillren?
 
Toppen