P-Piller....

trallen

Ny medlem
Kön
Man
Finns det någon här som har någon erfarenhet av att p-pillerna minskar eller helt tar bort sex-lusten?
 

hiohoj

Ny medlem
Kön
Kvinna
Min fru började med piller igen för c. 1vecka sen, hon fick illa mående och en svampinfektion som tog 4 dagar [:(!]
 

trallen

Ny medlem
Kön
Man
Min sambo har tappat lusten helt och det har varit så ett bra tag nu, närmare året nu. Vi misstänker att pillerna ligger bakom det om inte helt så till en stor del iaf.
Hon har slutat med de nu, hoppas att det var de....
 

trallen

Ny medlem
Kön
Man
Glömde visst att skriva något här.......:)



Tja, har jag väntat så här länge nu, så kan jag väl vänta ett tag till...*ler*
 

Fera

Ny medlem
Kön
Kvinna
[blue]Min har inte alls minskat, vet inte om den kanske har blivit "värre". Hahaha[/blue]
 

cornelia

Ny medlem
Kön
Kvinna
När jag åt p-piller (det är nu ca 6 år sen) led jag av total avsaknad av sexlust. Detta var jätte jobbigt både för mej och min partner. Efter att vi fått vårt första barn höll jag upp med pillren så länge jag ammade och sexlivet var toppen. Sen kom samma svacka igen sen jag börjat på nytt med pillren.

Nu efter vårt andra barn beslöt jag mej för att pröva nåt annat preventivmedel och det fick bli hormonspiral (levonova). Sexlivet blomstrar, jag kan aldrig få nog!! :p[}:)]

Så som slutsata JA p-pillren kan definitvt påverka lusten!!!:eek:
 
V

VaGina - vill inte vara med

Gäst
Jag åt p-piller i 5 år, olika sorter...
Visst, det var jätteskönt att slippa ha mens varje månad...
Men det var verkligen inte värt det, eftersom min lust var helt borta nästan under dessa 5 år... Nu har jag slutat äta, och när lusten kom tillbaka var jag kåt hela tiden... Nu har det lugnat ner sig lite grann, men det är skönt att vara "normalkåt" nu!

Så ja, p-piller påverkar definitivt lusten!
 
Kön
Kvinna
Med tanke på att P-piller är hormoner på burk så kan de givetvis ställa till det. Jag har provat en hel massa olika piller med samma resultat att jag tappar sexlusten helt. Detta gäller dock inte för alla, men för mig funkar det helt enkelt inte.

I och för sig, tappar man helt lusten så blir man ju inte gravid heller ;)
 
Toppen