Passa gränsfallen

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Hej alla glada!

Det blir mer och mer länkade bilder via "bildtagg". Fler och fler av dessa är åldersmässiga gränsfall.
Tänk två gånger innan du lägger ut något där.

Tänk också på att bilder på underåriga kan ha passerat gränsen även om de som är på bilden är påklädda. Det kan vara syftet med spridningen som avgöra hur det bedöms. Här är ju ofta syftet att runka till bilderna och då skulle man kunna tänka sig att det har med något sexuellt att göra.

Vi vill inte ha en stängning av forumet så fortsätt rapporter de som inte förstår vad gränser är och tänk mer än en gång innan ni postar.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Har noterat detsamma och tänk samma tanke några gånger.

Tycker det är fullt rimligt att Mod/Adm helt sonika tar bort länkade bilder och lägger ut en text om "Ogenomtänkt länkning...."
Förstår att Mod/Adm inte skall belastas med sådant - men har vi Peddo-runkare som inte förstår själva, så är forumets framtid viktigare.
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Hej!

Bara tillägga att det finns en hel del tecknat som inte är okej, dvs. minderårig. Jag störs av dessa att de huvud taget läggs upp på dessa siter med tecknad erotik, precis som tecknat skulle vara okej. Själv skulle jag inte länka okej bildserier från en sådan site. Ser jag sånt så lämnar jag direkt. Hoppas ni andra gör likadant.
Vi kan titta på hur snuskig tecknade serier som helst, men lämna skiten. Tyvärr ser man sånt mer och mer. Sällan man hittar någon anmälningsfunktion.


Manya
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Hej!

Bara tillägga att det finns en hel del tecknat som inte är okej, dvs. minderårig. Jag störs av dessa att de huvud taget läggs upp på dessa siter med tecknad erotik, precis som tecknat skulle vara okej. Själv skulle jag inte länka okej bildserier från en sådan site. Ser jag sånt så lämnar jag direkt. Hoppas ni andra gör likadant.
Vi kan titta på hur snuskig tecknade serier som helst, men lämna skiten. Tyvärr ser man sånt mer och mer. Sällan man hittar någon anmälningsfunktion.


Manya
Det är en sak som slagit mig också. Det är som att tecknad porr skulle göra det mer "tillåtet" att skildra underåriga. Trist. Själv uppskattar jag tecknad erotik mycket. Men inte sådan som skildrar underåriga eller antyder detsamma
 
Toppen