Personliga namn ?

  • Thread starter josch00 [slutat på egen begäran]
  • Startdatum
J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
I min ungdom läste jag en kommentar i någon av de där "spännande" böckerna att ens sexliv skulle bli bättre om man hade ett personligt namn på "sin". "Han" har ju en liten egen vilja typ, och ibland är han där när han inte ska, och fan ta honom :) ibland är han inte där.

Så raskt och gjort, jag höll en liten namngivningscermoni och döpte honom. Inte mister eller något sådan utan han har ett vanligt pojknamn och ibland pratar vi om honom i tredje person.

Lite festligt blev det sedan när det visade sig att min exfru / numera särbo hade två flicknamn och ett namn på en plats, kunde bli riktigt befolkat i sovrumet ibland :p.

Så nu är jag lite nyfiken;

Är det någon mer som har flick- pojknamn på sin/sina närmaste kompisar?

Hur kom ni på idéen?

/JOhan
 

Peter Pan

Medlem
Kön
Man
När jag var liten kallade jag min snopp för Jocke, förmodligen nån förvanskning av "pillijock" som väl är ett av alla namn på den trevliga sak som vi pojkar har blivit utrustade med:D

När jag fick stånd när jag var liten sa jag att "Jocke blir stor som en telefonstolpe":D
Ha! Gud så gulligt när jag tänker efter med tanke på hur liten den var.
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Kallar min för BigBen, så gör även PVn min. Han kallar också min för "the wedge" pga att den tjocknar rejält bakåt roten. Hans kallar jag för Captain Perky. :p
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Är det någon mer som har flick- pojknamn på sin/sina närmaste kompisar?

Hur kom ni på idéen?

/JOhan

Jag vill betona att detta inte gäller mej själv. Men en kollega kallade sin "lille vän" för Fredrik. De som hröde detta undrade givetvis varför. Kollegan berättade att det var likheten med vår nye statsminister som låg bakom, helt kal på toppen och rakad runt om det kala....


/Challe - Moderat[or] - sug på den ett tag (J) [}:)]
 
Toppen