Porrbio i Götet

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Det finns två Vuxenkul. Vuxenkul de Luxe är ganska ny och fräsch och ligger vid Backa Den andra ligger på Hisingen.
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag skulle önskat att mitt gamla Göteborg skulle ha lite mer att erbjuda men inget är som förr. Andra Lång(gatan) har ju mest massa ölhak nu men förr fanns här mycket strippklubbar/sexbutiker.

Vet inte hur väl bevandrad vår högt vördade mr Challe är i GBG men det är inte helt lätt att hitta Vuxenkuls bägge butiker på Hisingen. Ligger ju inte precis centralt . . .

Näää, en tidsmaskin och styra kosan tillbaks till 70-talets Göteborg - det hade vatt grejer det! ;)
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Men harreguuud - känner ett ansvar för Sten-Åke, Von Brömssen, Lasse Dahlquist Kålle å Ada , Sonya Hedenbratt, Hakan Hellström å mitt kära gamla göragoa Göteborg - har allt reducerats till . . . Vuxenkuk på backaplan?!?

På sexfronten är det ju så skralt - men det finns ju annat å uppleva , hade jag haft tid hade jag ställt upp som ciceron men det kanske får bli en annan gång då man är mer förberedd - hoppas det inte spöregnar ikväll åtminstone , det finns ju en å annan trevlig krog å uppsöka, inte minst vid 2:a långgatorna , runt avenyn är det så svindyrt . . . :unsure:
 
Last edited:

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Sammanfattningen blir alltså att det enda som finns att göra i Göteborg är Vuxenkuk på Hisingen?
Fast det finns två Vuxenkul på Hisingen. Ett på färgfabriksgatan och ett på Backa Bergö gata. Sen är det en porrbio på Wandas andra långgatan. Där finns också stripklubb, men vet inte vilka öppettider. Sök på nätet
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Tre vuxenkul på Hisingen.
Den vanliga på Färgfabriksgatan, Club Deluxe på Backa Bergötata 2 och så Vuxenkul Deluxe (ren leksaksbutik?) på Backa Bergögata 4.
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Wandas porrbio är nedlagd men strippavdelningen finns kvar. Så de enda porrbiona i stan är de båda Vuxenkukarna . . .
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Wandas porrbio är nedlagd men strippavdelningen finns kvar. Så de enda porrbiona i stan är de båda Vuxenkukarna . . .
Är det sant??? En händelse i klass med nedläggningarna på Klara Norra i Hufvudstaden. Inte för att de fanns när jag nådde vuxen ålder, men man har ju hört :giggle:
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Yepp - "Vuxenkuk-gurun" Christian berättade detta för mig och en annan kund för någon månad sedan , att nu är det bara dom som driver porrbios i sta´n. Även Bio Galax (tror jag det hette mot slutet...) på 2:a Lång försvann för något år sedan. Och detta i en stad där det nästan bara fanns porrklubbar/biografer en gång i tiden - jag kunde rusa från det ena stället till det andra som en skållad iller och bli bjuden på sexunderhållning , stripp mellan filmvisningarna osv.:oops:

...men så kuk...kul får man ju inte ha det längre...:cry:
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Wandas porrbio är nedlagd men strippavdelningen finns kvar. Så de enda porrbiona i stan är de båda Vuxenkukarna . . .
Har de stängt ner porrbion på övervåningen på Wandas? Ett bra tag sedan jag var där, men har några fina minnen därifrån. Likaså XL, eller vad den nu hette… Så synd att de inte höll dessa lokaler mera frädcha och fina. Hade säkert funnits underlag att driva dem vidare.
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
All porrbio både på övervåning (& eventuell undervåning) på Wandas är väck. Men stripp på kvällar & nätter.

XL var det jag menade men rörde till det som "Galax" men tror det fanns nån bio m det namnet också någon gång. XL hette Blue Movie väldigt långt bak i tiden , ja, det fanns så otroligt många ställen, fyy faaaan vad trökigt allt har blivit!! :mad:

. . . inte många meter från wandas (vid masthuggstorget) låg en liten mysig bio - glömt namnet (var det kanske Galax?) - men hade en skylt på Marilyn Monroe utanför. Där kunde man både kolla film och i pauserna dök det upp saftiga strippor! Tror det var i detta ganska gamla förfallna hus som Rune Ljungberg sköt sin klassiker BÄDDAT FÖR LUSTA (1972). I samma hus bodde även en liten trevlig langarfamilj där jag emellanåt kunde köpa mig en liten flaska om det var söndag och bolaget stängt. Alldeles intill låg dessutom världens bästa tandläkarpraktik (som nu har flöttat till Amerikahuset) men det är ju en annan historia . . .:oops:
 
Last edited:

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
@alex Nu kanske jag blandar ihop det.... Bion och stripklubben jag tänker på hette Maxxim. Den låg bortåt Masthuggstorget till. Där har jag nog flest goda minnen!
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Helt riktigt - att det fanns en Maxxim också (då går vi till Maxxim . . .). Där var det riktiga strippfester - vet inte hur många tjejer det var på scen emellanåt! Minns inte när dom klappade ihop men det var länge sedan. Men XL stängde bara för något år sedan... :p
 
Toppen