Porrnoveller eller porrfilm vilket föredrar du?

Vad föredrar ni?


  • Total voters
    29

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag själv föredrar till största delen noveller då jag har en hjärna som jobbar oavbrutet. Jag kan bygga upp en film utifrån novellen jag läser.
Däremot så är svårt att hitta riktigt bra sitter tycker. Speciellt efter att Mina synder fick släckas ner…

Så vad tycker onanisterna här?
Ser du helst på något eller läser du helst något?
 

T_REX

Välbekant medlem
Kön
Man
Det finns ju bra filmer och det finns bra noveller, och en bra och välskriven novell som kan väcka mitt intresse (brunst) så till den milda (heta) grad att jag kan omvandla den till film i skallen (sällsynt) är ju inte så illa, men eftersom jag inte kan rösta på båda så röstar jag inte alls.:(:)
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag läste väldigt mycket noveller för sisådär tio-femton år sedan. Kunde sitta en hel kväll och läsa medan jag drack mitt te och smekte mig själv. Nu var det länge sedan, då merparten av det jag hittar tyvärr är riktigt uselt skrivna illa dolda fantasier av folk som inte har en susning om hur man bygger upp en stämning med hjälp av litterära medel. Jag skulle gärna gå tillbaka till att läsa mer eftersom så mycket av den visuella porr man kan hitta gratis känns lite smutsig at konsumera, men tråkigt nog är det helt enkelt mycket lättare att hitta en subreddit som fokuserar på någon visuell kink, än att hitta bra noveller i min erfarenhet.
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag vet inte om man får göra reklam, så jag länkar inte. Men Den erotiska Bubblan har mycket bra noveller. Klart, många dåliga också men klart värt att titta in :love:
 
K

KjellKåt

Gäst
En bra novell vinner klart, dagens porr är så förutsägande. Inte ens amatör porr känns upphetsande längre.
Tacka vet jag 70/80 tals porr då fick man stånd bara man såg etiketten filmrullen. Kan ju bero på att man var 50 år yngre, hehe.
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Att få tag på en porrfilm/erotisk film men en handling är inte lätt. Det finns inte pengar för det. Det som man kommer närmast är film av romaner typ 50 shades of grey med flera.
Serienoveller är det bästa.
Manya
 

benne

Ny medlem
Kön
Man
Jag vet inte hur många av som kommer ihåg tiden före internet och även vhs tiden när porrfilm endast fanns på super8 film när video var en stor projektor och filmlängden var ca 4-5 min de var porrfilmer de !
På den tiden var man själv inte så gammal utan då satt man hem hos A gubbarna i byn man växte upp i och grupprunkade till A gubbarnas stora förtjusning och de var ingen som tyckte de var konstigt?
Hade de hänt idag hade den gubben suttit på kåken i 10 år för sexuellt utnyttjande av minderårig och vi hade fått psykolog stöd genom hela ton åren och fått stöd familj men jag vet inte men jag kan inte påminna mig någonsin mått dåligt av att vi gjorde sådant i 12-13 års ålder idag som sagt skulle de bli ett jävla rabalder !
Så jag föredrar nog fortfarande film före novell men noveller funkar bra när inget annat finns
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Visst är mycket porrfilm bra - men ofta för mycket "in your face". Det lämnar inget åt den egna fantasin.

Då är noveller betydligt bättre och som läsare kan jag få min egen film uppspelad parallellt med läsandet.
Skriver även en del själv - när inspirationen rinner till.
De flesta novellerna ligger här på Ona - skriv gärna er bedömning.
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag vet inte om man får göra reklam, så jag länkar inte. Men Den erotiska Bubblan har mycket bra noveller. Klart, många dåliga också men klart värt att titta in :love:
Tack för tipset! Ska ta en titt där när andan faller på. Jag är tyvärr superkinkig och kan bli avtänd av väldigt små grejer, så det är svårt att hitta saker som verkligen fungerar. :)
 

SwedeMan55

Medlem
Kön
Man
Fördelen med noveller är att fantasin kan få rusa iväg. Ibland är det skönt att hamna lite utanför sin egen komfortzon. Tycker i alla fall jag. Många tabuämnen kan ju inte visas på bild eller film. Men i fantasin finns inga gränser.
Skriver en del själv och använder dessa alster till fantasifilmer i skallen. Funkar bra för mig.
Tack för ordet.
 

T_REX

Välbekant medlem
Kön
Man
Noveller med mycket Tabu och Kinks tycker jag är härligt upphetsande för att inte tala om min egen fantasi som godkänner det mesta. Jag för min del tycker att hetero-sex mellan man och kvinna inte ger så mycket på film som i en novell, men det är absolut något som jag själv inte skulle tacka nej till. Jag är Bi, men skulle absolut inte tacka nej till att få slicka en riktigt kåtblöt fitta. :love: :p (y)
 
Toppen