Råd till mina tonårspojkar?

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag har två tonårskillar som jag vill att de ska få en bra start på sina relationer
-Har gett dem kondomer i när de började visa intresse för sex, runt fjorton, samt att jag sa till dem att lära sig använda dem nu och inte till första akten.
-Ett Nej är alltid ett Nej (jag tänker inte ta det där med rollspel, safe word och bdsm för dem...)
-Hel, ren, klippta naglar, tandborstning, var FRÄSCH och visa upp dit bästa jag

Så på denna listan vill jag att ni kommer med tips till mig, så uppdaterar vi listan tillsammans och jag/ni får råd
Fars dag som det är när jag skriver detta
 

Elise

Medlem
Kön
Kvinna
Att man inte måste berätta allt eller ens lite för sina föräldrar men att man finns där för dem om de behöver.

Att tygla sin nyfikenhet/välvilja/moral som förälder. Agera bara om man tror det är kris.

Arbetar med ungdomar, dysfunktionella sådana i och för sig, men detta är det som de upplever som jobbigast och mest integritetskränkande.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag är där för dem när de frågar mig, men även försöker ha örat mot marken och lyssna av de subtila signaler de skickar
De har dessutom skapat starka band till varandra, när jag frågor något kan jag få svaret:
"Jag vet mer än du gör, men bro code, det bryter man inte!"
 

Springan

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Eftersom många ungdomar, utan egen sexuell erfarenhet, kollar på porrfilmer så borde de få reda på att man kanske inte får exakt rätt sexualupplysning genom att kolla på dessa filmer, även om de är upphetsande att titta på!
 

EnixPegas

Aktiv medlem
Ålder
33
Kön
Man
Har ju själv inte barn eller så men måste säga att detta nog är en av dom bästa och viktigaste trådarna jag sett här! :)
När jag var ungdom kände jag ändå att mina föräldrar fanns där alltid men jag har ändå haft otroligt tuffa perioder som jag klarat tack vare att jag vetat om det!! :LOL:

Har vart medlem här till och från sen jag var 14-15 år, jag hade både sunda och osunda kontakter här ifrån...
Så jag tror det viktigaste är att dom vet att ens föräldrar alltid finns där, hur galet eller sjukt man själv än tror att saker och ting är!!
 

Springan

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Känner mig som en gammal moraltant, men jag hoppas att inte forumet består av 14-15 åringar idag. Det känns ju som barnarov:sick:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Hmmm, vi har årsgräns på forumet ...

Men jag kom på saker till
Förförelse pågår 24/7, jag har en jobbarkompis som får ligga alldeles för sällan enligt honom Själv, för han får frugan sin på dåligt humör jämnt..

Sex är inte målorienterat, vänta med de starkaste erogena zonerna till sist!
 

EnixPegas

Aktiv medlem
Ålder
33
Kön
Man
Känner mig som en gammal moraltant, men jag hoppas att inte forumet består av 14-15 åringar idag. Det känns ju som barnarov:sick:
Håller med, idag önskar jag att jag väntat! Men det är ju i den åldern man är nyfiken och experimenterar och så... Hoppas verkligen att det inte är några så unga idag!!!
 

Elise

Medlem
Kön
Kvinna
Jag är där för dem när de frågar mig, men även försöker ha örat mot marken och lyssna av de subtila signaler de skickar
De har dessutom skapat starka band till varandra, när jag frågor något kan jag få svaret:
"Jag vet mer än du gör, men bro code, det bryter man inte!"

Det där är ganska vettigt för då är de ju trygga i att de har varandra också. Men en sak borde ju vara heligt, att självklart skvallrar man inte men om brorsan gör något farligt/olagligt/riskabelt för andra så berättar man. Det borde vara en del av bro coden och är kanske det.

Kom på att en annan viktig sak är att tjejer behöver tid. 24/7 som du själv skriver, men kanske också att själva akten kanske handlar om att faktiskt glömma sig själv och lägga tiden på den andra deltagaren.
 
Toppen