Raka eller ej därnere

Sthms_tjejen84

Ny medlem
Kön
Man
Undrar vad ni tycker är bäst att göra.

Raka har jag gjort men känns osm om det inte blir någi bra.
Hur brukar ni göra?
Vaxa bort håret? eller vad?

:oops:
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Visserligen är jag lurvig :) där nere, men jag har läst att de flesta verkar görat med hyvel.
Vaxa borde nog göra väldigt ont? Finns ju lite andra metoder med vet inte hur bra/säkra de är...
 
M

MissSecret [vill inte mer]

Gäst
Det gör VÄLDIGT ont att vaxa...tycker jag i alla fall... :eek: Jag har iofs bara gjort det hemma, jag har inte hittat någon salong som gör det där jag bor. Däremot har jag hört av andra att det inte är lika smärtsamt att få det gjort av proffs.
Jag har inte rakat för jag har fobi för rakblad...men nu börjar jag tycka att det är jobbigt att vaxa så jag ska nog ge rakning en chans i alla fall.
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
En skarp hyvel, mycket varmvatten och raklööder, sedan litet babyolja efteråt.
Det är mitt recept i alla fall. Det kan dag några veckor innan huden vänjer sig men sedan är det inga problem alls.
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Det gör VÄLDIGT ont att vaxa...tycker jag i alla fall... :eek: Jag har iofs bara gjort det hemma, jag har inte hittat någon salong som gör det där jag bor. Däremot har jag hört av andra att det inte är lika smärtsamt att få det gjort av proffs.
Jag har inte rakat för jag har fobi för rakblad...men nu börjar jag tycka att det är jobbigt att vaxa så jag ska nog ge rakning en chans i alla fall.

Nu kommer jag kanske med ett dumt förslag, (det betyder att ni provar på egen risk...) Skulle det inte kunnas göra mindre ont om man använder en smärtlindrande gel, men dett kanske inte är alls bra i dem regionerna?? (så, Do not try this at home!)
 
Toppen