Raka?

Coolboy

Ny medlem
Kön
Man
Tjena.

Idag tänkte jag nämnligen raka av allt där nere för första gången :cool:
Har ni några tips man skulle kunna få?
Jag tänkte använda saxen till att börja med och sedan köra med rakapparaten.
Ni som har rakat er.. hur tar ni allt de där bak? Måste vara lite svårare eller?
Ja tänker inte waxa :eek:

Jo jag är en kille så ni vet

Tacksam för svar
 

Dodge

Ny medlem
Kön
Kvinna
är förvisso tjej men ska du raka baken runt hålet osv så kan det bli lättare om man använder en spegel
 

nursesaris

Ny medlem
Kön
Kvinna
Du ska alltid "värma" upp området du ska raka genom att tex. ta ett varmt bad eller spola varmt vatten på ett tag.

Både jag och min sambo använder venus(ja det är en tjejhyvel men den är verkligen bäst!).

Det finns ett venusraklödder som gör att alla områden blir släta som silke.

Det går även bra att använda balsam som "lödder", men det kan bli dyrt i längden och det kanske inte är något alla karlar har hemma eller kommer ihåg att köpa.

Ett stort plus är även att använda babyolja, det är ett tips jag fått nyligen och då blir det inte så sårigt som det kan bli, utan hyveln glider på bra och tar med varenda litet hårstrå. Oljan är billigare än både löddret & balsamet och det håller garanterat mycket längre, och du kan självklart använda det till förspel om du tex. vill massera din parter.;)

Men det bästa är att göra en "blandning" av alla fyra.
Smörj in dig med oljan, sedan lite balsam, snåla inte med venuslöddret och använd sedan venus rakhyveln! Jag lovar att resultatet blir hur bra som helst!

Och en sak till,använd aldrig samma rakhyvel på andra delar av kroppen bröst,armhålor osv. Då får du lätt infektioner på könet.

Have a nice time shaving!
 

webmannen

Ny medlem
Ålder
48
Kön
Man
Tjena.

Idag tänkte jag nämnligen raka av allt där nere för första gången :cool:
Har ni några tips man skulle kunna få?
Jag tänkte använda saxen till att börja med och sedan köra med rakapparaten.
Ni som har rakat er.. hur tar ni allt de där bak? Måste vara lite svårare eller?
Ja tänker inte waxa :eek:

Jo jag är en kille så ni vet

Tacksam för svar


Jag använder weet (hårbortagningskräm). Man blir lika len som ett barn som inte fått något könshår. Jag blev riktigt imponerad av resultatet.
Men du måste vara försiktig så du inte får hårbortagningskräm på ollonet. Jag använde mig av en kondom så jag inte skulle få sån kräm på ollonet.
 

Cockofon

Ny medlem
Kön
Man
jag började med en sax och sen vatten och hyvel funkade ett tag tills jag skulle ta lite ut på stammen och då råkade jag skära mig lite men det gick över på natten sån tur.
 
Toppen