Rakat - bara för sexfixerade?

zoombo

Medlem
Kön
Man
Hur är det egetligen med att raka sig? Tänker främst på kvinnor, hur vanligt är det egentligen och då menar jag helt slät eller möjligen "fiskpinnerakning", inte vanlig ansning av bikinilinjen? Själv har jag bara haft en kvinna som rakade sig men hon var nog "mera intresserad av sex än genomsnittet". På P-rullar är det ju typ 100% men är det inte så att dom som är mera intresserad av sex (på ren svenska: kåtare än genomsnittet, eh) som möjligen rakar sig? Samt vågar stå för det. Och till den kategorin hör ju absolut alla som hamnat i detta forum, därför kan procenthalten vara väldigt hög här.
Men ni (kvinnor) som ser andra nakna kvinnor i olika sammanhang: är det egentligen så många som är rakade irl?
Frågan dök upp när en bekant sa att hans kvinna absolut inte fick bli rakad, orsaken dock okänd. SKulle vara kul att veta detta. :sleep:
 

Toppentjej

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Jag är helt rakad och i min klass på gymnasiet var jag den enda som var det, de andra var inte rakade alls eller bara delvis.
 

zoombo

Medlem
Kön
Man
Jag är helt rakad och i min klass på gymnasiet var jag den enda som var det, de andra var inte rakade alls eller bara delvis.

OK, men du hör ju *definitivt* till kategorin "mera sexintresserad än genomsnittet" *ROL*. Hur går snacket i en sån grupp, frågar och kommenterar inte andra detta och - om det sker redan i gymnasiet - blir inte detta känt bland "alla", typ: det är ju hon som har helt rakat...
 

Sexxxy_

Medlem
Kön
Kvinna
Jag är helt rakad och i min klass på gymnasiet var jag den enda som var det, de andra var inte rakade alls eller bara delvis.

Det var samma för mej när jag gick gymnasiet! Jag var den enda som rakade mej och sedan var det väl ett par st som var lite rakade...Jag trodde faktiskt att dom flesta skulle vara rakade eftersom dom flesta unga tjejer faktiskt rakar sej idag...Nuförtiden brukar jag ju inte duscha eller byta om med andra tjejer, som man gjorde i skolan, så jag kan ju faktiskt inte svara för hur tjejer rakar sej nu, men jag skulle tro att dom flesta unga tjejer rakar sej där nere.
 

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag är själv helrakad men på badhuset tycker jag att det vanligaste är at det antingen finnse en liten frisyr eller att en del har ganska ovårdat....typ rakar..men inte så ofta...kan man säga så??:)
 
Kön
Kvinna
Jag började raka mig därför att ett (nuvarande) ex ville att jag skulle prova. Antar att det var porrfilmsbaserat. Tänkte att om jag inte gillar det så låter jag det växa ut. Men sedan dess så har jag varit rakat därför att jag gillade det. Har sett några i offentliga duschrum som är det, annars så vet jag att många av mina tjejkompisar också rakar sig. Jag skulle kanske gissa på 50/50 av oss tjejer. Men det är ju en grov gissning....
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Samma här, det var en tjej som fick mig att börja raka mig regelbundet. Var hon fick inspirationen från var det nog ingen tvivel om, hon frågade mig kort och gott om jag inte ville testa "porrpung". :)

Nu är jag helt såld. Både rakningen i sig (fast oftast så använder jag hårborttagningskräm, snacka om sidenpåse! :D), utan även känslan. Mycket skönare att ha sex utan hår.
 

zephrenia

Medlem
Kön
Kvinna
personligen rakar jag mig..men inte helt..
min åsikt är av det slaget att helrakat är riktigt osexigt, både på män och kvinnor, helt utan hår tycker jag för tankarna till barn :eek:
 
M

MissSecret [vill inte mer]

Gäst
Jag rakar mig inte...det beror egentligen på att jag har fobi för vassa saker - skulle aldrig klara av att göra det, rakar inte resten av kroppen utan vaxar. Har planer på att testa vaxning där nere också, men det gör väl j-ligt ont antar jag så jag drar mig för det...men jag ska testa! Och om jag gillar det så kommer jag att fortsätta...
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Så vitt jag har upplevt så är "alla" rakade, de vill säga de allra flesta med få undantag. Antingen helt eller delvis, typ ansade kring bikinilinjen osv. Tror det är väldigt ovanligt med helt orakade i min (jag är 23) och yngre generationer, möjligt att det är vanligare bland äldre.
 

dubbelbibbel

Medlem
Kön
Man
Jag rakar mig inte, hade jag däremot haft en partner hade jag velat att båda skulle raka sig helt och hållet. Mest för att jag tycker att kroppshår i allmänhet är ganska "äckligt" :).
 
Toppen