Rakning... Idag!

bamseman

Medlem
Kön
Man
Jag vet jag vet att det typ redan finns massa trådar om rakning. Men jag orkar inte leta upp dom!:D Dessutom är denna lite annorlunda. hehe.

Allt fler rakar sig nertill idag.
Men det slog mig här om dagen när jag var på badhuset.
Jag har bara tänkt på att det flest är ungdomarna som rakar sig.
Men när jag bytte om så var det en typ 30årig kille med sina två ungar som bytte om och han var slät rakad nertill. Och det var verkligen svårt att hålla blicken borta. Hehe jag glodde verkligen men han hade fullt upp med att få av sig badbyxorna.

Visst 30år är inte alls gammalt. Men själva tanken att han var farsa! :D

Själv ansade jag bara från 2a året på högstadiet för jag tyckte det va pinsamt att raka bort allt för det var ändå inte så vanligt. men pungen var och kommer alltid att vara rakad.:D
Sen första året på gymnasiet åkte allt hår bort och nu går jag andra!

Det är nått speciellt med rakat<3
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Men snäckan då, vad har det att göra med den här tråden???
Inte hoppa på folk sådär! Inte bra då man är översteonanist...[}:)]
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Rättare sagt 1år har jag gått om! Jag fyller mycket mycket tidigt! :D


...och din farsa rakar sig inte - eller:sleep:

Jag är lite osäker på vad du vill säga med din trådstart!

Tycker du att killar som blir farsor skall sluta raka sig eller vad är det vill säga/diskutera/fråga egentligen?
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Men snäckan då, vad har det att göra med den här tråden???
Inte hoppa på folk sådär! Inte bra då man är översteonanist...[}:)]


Bra rutet av en skön kvinna:cool:

Underförstått så misstänker jag att vår käre bamsebamseman är under 18 år... därav min kommentar.

I övrigt skall du veta att jag blir himla glad över att du säger ifrån när du tycker att något är fel;)
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Men snäckan då, vad har det att göra med den här tråden???
Inte hoppa på folk sådär! Inte bra då man är översteonanist...[}:)]


Bra rutet av en skön kvinna:cool:

Underförstått så misstänker jag att vår käre bamsebamseman är under 18 år... därav min kommentar.

I övrigt skall du veta att jag blir himla glad över att du säger ifrån när du tycker att något är fel;)

Tackar!

Så kan det mkt väl vara, men då kan man vara så fin och diskret att ta upp det privat med personen i fråga, utan att för de komma från ämnet i tråden. :)


Så till ämnet, tror inte alls det är ovanligt på något sätt att äldre män rakar sig, även om de är farsa eller så. Nu vet jag iofs inte vad min pappa gör/gjorde eller vad min brorsa gör för den delen. Men jag har varit ihop med en som var 35år som hade en son, han rakade pungen iaf. Han sa att det gjorde han för han vill ju inte ha hår i sin mun när han slickade sin fru på den tiden de var ihop och då vi prata om det mig, självklart ville inte hon heller ha hår i sin mun då hon sög av honom. Inte jag heller för den delen, och han gillade då man sög in hans kulor i munnen, så lite schysst måste man ju vara. :)

Sen att man har barn och är gift eller något likande betyder ju inte att personen slutat ha sex eller bry sig om sin fru eller respektive, eller helt enkelt håller sig med en vana. :)

Men jag måste säga att jag också kan bli lite förvånad i omklädningsrummet om jag ser en kvinna över 30 ha rakad mus och hon har några barn, det är inte direkt något man tror, men då man tänker efter så är det ju precis lika normalt som att jag har de. :p
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag ansar & rakar mig ibland på kulorna, men kommer nog inte att helraka mig.

jag är ljus- /blondrödhårig så det r inte så att jag ser ludden ut, men jag skulle inte veta var jag skulle sluta kukrakningen? vid halsen... haha, det får bli ansat på kortaste på trimmern över hela kroppen.


om jag skulle se en rakade 30 årig kvinna i omklädningsrummet hade jag bara blivit glad. det är inga tjejer/damer i vårt omklädningsrum...

men skulle jag se en kvinna i 25 och uppåt rakad lr ansad hade jag inte reagerat?!
varför har inte alla rätt att ansa lr raka sig?
 

Roofu

Medlem
Kön
Man
Håller med doc här. Jag tycker att alla får gör som dom själva vill och känner. Jag själv renrakar mig aldrig. Har testat en gång förut men såg inge snyggt ut sen. Men kulorna och bakåt blir det.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
På vilket sätt är det konstigt att man som förälder rakar sig menar du? Tänkte bara på att du skrev om tanken att han var farsa.
 

bamseman

Medlem
Kön
Man
Okej okej förlåt mig!:D
Jag tänkte lite väl fel:(
Skit samma.

och NEJ jag är inte under 18år! jag är 19år och vrf skulle jag ljuga om min ålder? Tycker själv att det är fett störande när andra ljuger om hur gammla dom är så vill inte vara sån själ...
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
På vilket sätt är det konstigt att man som förälder rakar sig menar du? Tänkte bara på att du skrev om tanken att han var farsa.

Enkelt svar på frågan tänker jag ge dig, även om den inte var riktad mot mig; Fördomar! (Med andra ord, ungas syn på äldre personer) Uppfostran! (när ni var små, såg ni då om mamma var rakad eller pappa, min mamma var det då inte)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
På vilket sätt är det konstigt att man som förälder rakar sig menar du? Tänkte bara på att du skrev om tanken att han var farsa.

Enkelt svar på frågan tänker jag ge dig, även om den inte var riktad mot mig; Fördomar! (Med andra ord, ungas syn på äldre personer) Uppfostran! (när ni var små, såg ni då om mamma var rakad eller pappa, min mamma var det då inte)


Där slog du huvudet på spiken:)

Men hur många unga vill höra att deras åsikter är grundade på fördomar och uppfostran;)
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
På vilket sätt är det konstigt att man som förälder rakar sig menar du? Tänkte bara på att du skrev om tanken att han var farsa.

Enkelt svar på frågan tänker jag ge dig, även om den inte var riktad mot mig; Fördomar! (Med andra ord, ungas syn på äldre personer) Uppfostran! (när ni var små, såg ni då om mamma var rakad eller pappa, min mamma var det då inte)


Där slog du huvudet på spiken:)

Men hur många unga vill höra att deras åsikter är grundade på fördomar och uppfostran;)

Ibland lyckas man med det;)

Inte många, jag råkar själv vara ung, inte ännu fyllda 20, men jag har erkänt fördomarnas och uppfostrans makt i samhället och över mig själv. Man försöker tro och tänka att man är fritänkande att man har helt egna åsikter, en hel del har man, men större delen av dem styrs av andra runt omkring en. Det är lite naivt att inte tro att man påverkas av vad andra tycker och tänker.
Sen är det ju lite dumt mot äldre att bara tro att de har fördomar om ungdomar och vi inte har några mot dem. ;)
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Okej, fast reagerade lite på bamsebamsemans förvåning iom att förldern bara var 30 år. Då är man född 79. Det är inte speciellt ovanligt att folk i den åldern är rakade.

Men klart, när dagens rakade 20-åringar (det är många) är 45 och har barn i tonåren så tror jag få unga kommer tycka det är konstigt med rakade vuxna.

På vilket sätt är det konstigt att man som förälder rakar sig menar du? Tänkte bara på att du skrev om tanken att han var farsa.

Enkelt svar på frågan tänker jag ge dig, även om den inte var riktad mot mig; Fördomar! (Med andra ord, ungas syn på äldre personer) Uppfostran! (när ni var små, såg ni då om mamma var rakad eller pappa, min mamma var det då inte)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
På vilket sätt är det konstigt att man som förälder rakar sig menar du? Tänkte bara på att du skrev om tanken att han var farsa.

Enkelt svar på frågan tänker jag ge dig, även om den inte var riktad mot mig; Fördomar! (Med andra ord, ungas syn på äldre personer) Uppfostran! (när ni var små, såg ni då om mamma var rakad eller pappa, min mamma var det då inte)


Där slog du huvudet på spiken:)

Men hur många unga vill höra att deras åsikter är grundade på fördomar och uppfostran;)

Ibland lyckas man med det;)

Inte många, jag råkar själv vara ung, inte ännu fyllda 20, men jag har erkänt fördomarnas och uppfostrans makt i samhället och över mig själv. Man försöker tro och tänka att man är fritänkande att man har helt egna åsikter, en hel del har man, men större delen av dem styrs av andra runt omkring en. Det är lite naivt att inte tro att man påverkas av vad andra tycker och tänker.
Sen är det ju lite dumt mot äldre att bara tro att de har fördomar om ungdomar och vi inte har några mot dem. ;)


Nä dra på trissor! Menar du att 40 + har fördomar också [:0][:0]

Jag har bara en fördom, och det är att jag inte har några fördomar
Den var dålig - jag vet! Men det är åldern...;)

I övrigt gillar jag valfriheten att raka sig om man vill...
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
På vilket sätt är det konstigt att man som förälder rakar sig menar du? Tänkte bara på att du skrev om tanken att han var farsa.

Enkelt svar på frågan tänker jag ge dig, även om den inte var riktad mot mig; Fördomar! (Med andra ord, ungas syn på äldre personer) Uppfostran! (när ni var små, såg ni då om mamma var rakad eller pappa, min mamma var det då inte)


Där slog du huvudet på spiken:)

Men hur många unga vill höra att deras åsikter är grundade på fördomar och uppfostran;)

Ibland lyckas man med det;)

Inte många, jag råkar själv vara ung, inte ännu fyllda 20, men jag har erkänt fördomarnas och uppfostrans makt i samhället och över mig själv. Man försöker tro och tänka att man är fritänkande att man har helt egna åsikter, en hel del har man, men större delen av dem styrs av andra runt omkring en. Det är lite naivt att inte tro att man påverkas av vad andra tycker och tänker.
Sen är det ju lite dumt mot äldre att bara tro att de har fördomar om ungdomar och vi inte har några mot dem. ;)


Nä dra på trissor! Menar du att 40 + har fördomar också [:0][:0]

Jag har bara en fördom, och det är att jag inte har några fördomar
Den var dålig - jag vet! Men det är åldern...;)

I övrigt gillar jag valfriheten att raka sig om man vill...

haha, klart jag menar, hur många *hostgamlingarhost* har man inte hört klaga på "ungdomarna idag" ;)

Absolut, men visst var det först på 90-talet man började med det? Om man tittar på gamla porrrullar så är det ju ingen som är rakad, möjligen ansad...
Men ja, valfrihet är ju viktigt... Men snart blir det ju ovanligt att någon har hår mellan benen. Samma sak som att tjejer inte sminkar sig (som jag), det är något ovanligt nu för tiden! Usch, vad ska det bli av världen? [}:)]
 
Kön
Man
jag har rakat pungen i alla år och helrakad de senaste 10...jag har 4 barn :oops:

att vara rakad är fräscht!
som taliban får män inte ens raka sig på hakan...:D
 
Toppen