Rakning - igen

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Hittar inte den gamla tråden där vi skrev om rakning och vilka hyvlar som var bra/dåliga.

Har i alla fall just nu rakat mig med en riktigt dålig hyvel, Gillette Blue II Plus for Women. Visst, på benen funkar den alldeles utmärkt, men i de mer intimare regionerna, AJ, blodbad. Inte bra! Jag som trodde att Gillette brukade göra bra hyvlar, om dessutom denna ska vara specialgjord för kvinnor (den är rosa, bara en sån sak...), ja, då borde den väl funka för att raka bikinilinjen med!

Är i alla fall nu väldigt nyrakad och len, om än lite plågad...;)
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Ajaj - du får ta snällt balsam eller lavendel.

Jag använder Gilette Mach III i ansiktet. Den är bra - jag har väldigt känslig hud och det är den enda som funkat hittills för mig. Kan det vara något för de nedre regionerna?
 

Billy

Välbekant medlem
Kön
Man
Lustigt sammanträffande Rödluvan. Jag använder herrmodellen på penis och pung och tycker den funkar ganska bra, iaf bättre än Gilette Sensor Excel.
 

galen

Medlem
Kön
Man
kör me gilette mach III ja me och använder den både i ansiktet och i de nedre regionerna :) är typ klockrent då man står i duchen med varmt vatten och så ba raka bort håret där nere :)

Livet går ut på att bli kåt... därför jag är det hela tiden
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan

Hittar inte den gamla tråden där vi skrev om rakning och vilka hyvlar som var bra/dåliga.

Har i alla fall just nu rakat mig med en riktigt dålig hyvel, Gillette Blue II Plus for Women. Visst, på benen funkar den alldeles utmärkt, men i de mer intimare regionerna, AJ, blodbad. Inte bra! Jag som trodde att Gillette brukade göra bra hyvlar, om dessutom denna ska vara specialgjord för kvinnor (den är rosa, bara en sån sak...), ja, då borde den väl funka för att raka bikinilinjen med!

Är i alla fall nu väldigt nyrakad och len, om än lite plågad...;)

Min sambo och jag använder samma hyvel till de nedre regionerna, gillette sensor mach III Turbo (för män), Hon tycker den funkar utmärkt. Men man måste byta blad efter varrannan rakning nästan..
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Jag läste något på ett annat ställe som jag har funnit fungerar ganska bra. Män har rakat sig i ansiktet mycket länge, längre än kvinnorna har rakat sig (tror jag). I varje fall, tipset gick ut på att eftersom det läggs mycket pengar på att utveckla mansprodukter - använd dem, eftersom de troligen är mer genomtänkta. Sen jag läste det har jag slutat köpa "flicksaker" och funnit att killarnas åtminstone funkar lika bra, men ofta bättre.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Det är nog sant som du skriver redheaded_girl, varför ska man köpa tjejprodukter när männens produkter är välprovade under många år. Har alltid använt herrhyvlar förr, Gillette med utbytbra blad, men fick nu för mig att testa engångshyvel igen, och varför inte då en tjejhyvel.

Nej, det blir till att gå tillbaka till att köpa blad helt enkelt, dessa hyvlar jag har nu duget till benen, men inte längre upp.

kn_atte:

Känner igen det där att man måste byta blad ganska ofta, gör att det känns lite oekonomiskt, eller hur? Det var väl lite därför jag skulle testa engångshyvlar. Men snålheten bedrar visheten, jahopp.
 
Kön
Man
Jag har tidigare tipsat om rakhyvlar från Lidl i en annan tråd. Jag var skeptisk när jag köpte och testade för 40 kr. Men jag är faktiskt riktigt nöjd!

Man får 20 stycken lösa rörliga dubbel-blad och ett ganska gediget skaft delvis i stål. Varje blad har en remsa med aloe vera och en gummiremsa som jag inte vet riktigt vad den har för nytta.

Varje blad går att raka sig med två eller t o m tre gånger i ansiktet. Då lär de fungera minst lika många runt mus eller pung. Jag har använt dem både i ansikte och runt pungen med mycket gott resultat.

Jag vet inte om rakhyvlarna finns i deras ordinarie sortiment eller om det var något erbjudande då jag var inne och köpte. Om man har nära till en Lidl-butik så kan det var lönt att testa rakhyvlarna för bara 40 kr.

Tillägg:

Idag har jag varit och kollat i min lokala Lidl-butik och hyvlarna som heter "Shave 20 plus +" finns som lagervara (variationer i olika butiker kan säkert förekomma). Jag köpte en ny sats rakhyvlar och tänkte visa några bilder för er som är intresserade att prova.

http://w1.155.telia.com/~u15535194/hyvel1.jpg
http://w1.155.telia.com/~u15535194/hyvel2.jpg

Det är väl inte direkt hypermodern design men det fungerar.

En tanke när det gäller Gillette som är dyrt; man betalar förmodligen mycket för extrem design och inte minst reklam. David Beckham har väl varit med i reklamen och alla inser ju hur mycket betalt han kan ta för ett sådant uppdrag.

På en tysk sida http://www.ciao.de/Shave_20_Plus_Lidl__738855(översätt med Babelfish) finns recensioner som är överlag goda (obs! de recenserar en eldriven hyvel men bladen är förmodligen likadana):

http://babelfish.altavista.com/

På den här sidan kan man läsa lite om Lidls rakhyvlar. Vissa tycker att de är väldigt dåliga medan andra tycker att de är bra och prisvärda: http://www.askaboutmoney.com/archive/in ... -2097.html
 
Toppen