Rakning under skoltiden

bamseman

Medlem
Kön
Man
Hur var det för er när ni gick i skolan osv.
Själv så är jag lite halv ansad med rakad pung. Det är inte många som är rakade i min klass och stad där jag bor, men man hör om massor som rakar sig där nere.

Jag skulle tycka det va pinsamt att raka sig mitt under en skolgång och kanske bli kommenterad under gympan i skolan och kallad för bög om jag rakade bort allt hår runt kuken.
Var det många som var rakade under din skolgång? Var det någon som kommenterade någon gång? Vad hände i så fall?

PS. Jag går andra året på gymnasiet. DS.
 
G

Guest

Gäst
det blev fler o fler under åren i gymnasiet... i ettan var det typ 1 rakad och i 3an över hälften av oss. ja var rakad från slutet av ettan å det var najsigt att visa upp

äsch om folk kollar, ja tycker det är knäppare att inte raka sej.
 

kurren

Ny medlem
Kön
Man
När ja började ettan var de jag och en till som var rakade men sen i slutet av ettan och i tvåan var nästan hela klassen rakade
 
Kön
Kvinna
Jag började raka mig när jag gick i åttan. Jag var först i min klass att göra det men ganska snart så började fler att raka sig.
Kram
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Att raka sig mellan benen var inte mer ovanligt än att raka sig under armarna när jag gick i skolan... :cool:
 

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
En bekant till mig har en 3-5:a på en liten, "noname" ort några mil ifrån där jag bor. I hennes klass har flickorna i femman blivit tillsagda att inte raka könet i duschen efter gympan. (Detta eftersom en förälder till en av de yngre barnen hade reagerat på detta.) Det hade gått så långt att ett par flickor hade börjat med att låtsats raka sig, fast dom inte ens hade fått könshår, för att verka typ "tuffare"...!
Flera av tjejerna har även frågat min bekant varför hon inte rakar bort allt håret själv, eftersom det inte är naturligt med hår "där nere"! Detta kommer från 11-12 åriga flickor som make:ar sig och bör tajts med ordet "Sexy" på rumpan...

En kompis dotter är 16 bast, när hon fick höra detta tyckte tom hon att det var chockerande, fastän hon och tjejerna i hennes klass började raka sig i sjuan...

Härliga ideal man kommer att låta sina barn växa upp till...!

/Daniel
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
När jag gick i skolan, någon gång 1800-kallt, var det ingen som rakade sig, annat än bikinilinjen. Det gäller för mig än idag. Fast nu för tiden vaxar jag bikinilinjen i stället...

Jag gillar hår;)
 
G

Guest

Gäst
Alltså att raka sig i femman är ju bara löjligt, då har man ju knappt hår öht.

Men när man börjar högstadiet då är det massa folk som börjar sitt sexliv. Då är det väl helt okej om man börjar raka mig. Min småsyskons kompisar outar hej vilt att dom rakar sej och dom är i typ högstadieålder. big deal

En bekant till mig har en 3-5:a på en liten, "noname" ort några mil ifrån där jag bor. I hennes klass har flickorna i femman blivit tillsagda att inte raka könet i duschen efter gympan. (Detta eftersom en förälder till en av de yngre barnen hade reagerat på detta.) Det hade gått så långt att ett par flickor hade börjat med att låtsats raka sig, fast dom inte ens hade fått könshår, för att verka typ "tuffare"...!
Flera av tjejerna har även frågat min bekant varför hon inte rakar bort allt håret själv, eftersom det inte är naturligt med hår "där nere"! Detta kommer från 11-12 åriga flickor som make:ar sig och bör tajts med ordet "Sexy" på rumpan...

En kompis dotter är 16 bast, när hon fick höra detta tyckte tom hon att det var chockerande, fastän hon och tjejerna i hennes klass började raka sig i sjuan...

Härliga ideal man kommer att låta sina barn växa upp till...!

/Daniel
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
När jag gick i skolan, någon gång 1800-kallt, var det ingen som rakade sig, annat än bikinilinjen. Det gäller för mig än idag. Fast nu för tiden vaxar jag bikinilinjen i stället...

Jag gillar hår;)

Hår på "rätt" ställe är apsolut inget fel...
Tycker personligen inte det handlar så mycket om vad andra tycker och tänker, utan mest egen trivsel och bekvämlighet... Sen får det vara så naturligt det bara vill, och alla får ha de som de vill, bara jag själv får välja ;)
 
G

Guest

Gäst
Gick i skolan i Skåne under sent 70/tidigt 80-tal och kan inte minnas att det var någon som rakade sej då, av killarna dvs....

Vi gjorde däremot annat med hår: Undertecknad fick i uppgift under en sen kväll med "S&K" i 8-9:e klass att ta ett hårstrå från venusberget på Tina (alla i klassen ville se hennes bröst...) :oops:
Yngve som var "Creative director/S&KOverlord" i just detta tillfället hävdade att han visste hur dom såg ut, så kom inte dragandes med ett hårstrå från huvudet eller så....

I bland kan det ju bli lite för mycket "reality" - jag bad helt enkelt Tina om lite hjälp......:p

Yngve godkände hårstrået under gruppens rödkindade överinseende och jag fick vara hjälte ett litet tag......

Åter till ämnet: I lumpen var det några som mixtrade med olika typer av rakning och jag provade för första gången. Sedan dess har vanan suttit i och jag är mycket nöjd med det!!
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
När jag gick i skolan, någon gång 1800-kallt, var det ingen som rakade sig, annat än bikinilinjen. Det gäller för mig än idag. Fast nu för tiden vaxar jag bikinilinjen i stället...

Jag gillar hår;)

Vi måste vara ganska jämngamla du & jag , snäckan. Jag minns det så oxå, att man rakade bikinilinjen & under armarna. Stringtrosorna var nog inte ens uppfunna på den tiden, utan det som fanns att välja på var ordentliga modeller typ thai eller large..
 

s_blaj

Medlem
Kön
Man
Hur var det för er när ni gick i skolan osv.
Själv så är jag lite halv ansad med rakad pung. Det är inte många som är rakade i min klass och stad där jag bor, men man hör om massor som rakar sig där nere.

Jag skulle tycka det va pinsamt att raka sig mitt under en skolgång och kanske bli kommenterad under gympan i skolan och kallad för bög om jag rakade bort allt hår runt kuken.
Var det många som var rakade under din skolgång? Var det någon som kommenterade någon gång? Vad hände i så fall?

PS. Jag går andra året på gymnasiet. DS.

Tycker gott du kan raka av allt om du vill. Det är inget konstigt med det idag. Kolla bara på killar i badhus och på gym, många som är helrakade.

Är det nån som kommenterar så garva bort det och säg att brudarna älskar det ;)
Förresten behöver man inte vara bög för att man är rakad, eller raka sig för att man är bög!
 

Andy_CamBoy

Medlem
Ålder
35
Kön
Man
var tidig i min utveckling, rakade kuken första gången i 5an, hade en riktigt buske faktiskt, om ni inte förstog de så var jag ända killen med "skog" i klassen, jag rakade bort allt, len som en barnrumpa, ingen som sa nått
 

sprutkillen

Medlem
Kön
Man
Det var inte så vanligt med så mycket rakat som nu när jag gick i skolan, visst fanns det vissa tjejer i klassen som rakade nästan allt men dom flesta lite mer än bikinilinjen "bara"
man sparade en ganska stor tårtbit kan man säga och även jag iallafall tunnade det lite med sax;)
 

Carl Cumsalot

Aktiv medlem
Ålder
39
Kön
Man
När vi började ettan på gymnasitet var det inte någon som rakade sig. Sen började någon testa och vi andra hakade på, blev lite av en tävling om vem som vågade ta bort mest. I slutet av 3:an var väl typ halva klassen helrakade. Var typ 2 som var naturliga och resten rakade delvis eller ansade.
 

mega_drule

Ny medlem
Kön
Man
Jag har väl en liten rolig anekdot ang. detta ämne.
Jag var nog ganska tidig på att raka mig där "nere"
och tiden för den berömda mönstringen, så var jag
tillsammans med en tjej och vi lattjade lite. Vi bestämde
oss bägge för att raka oss just där "nere" men det ångrade
jag ju ganska snart då jag insåg och mindes att tiden för mönstring var
närmare inpå en jag tänkt på i stundens hetta.

På den "tiden" så kände läkaren på "nötterna", vet inte om de gör det idag?
Så jag var ju minst sagt nervös när det var min tur för undersökning.

- Jaha, sa läkaren. Så drar vi ner kalsongerna så jag får känna lite.

- Men...måste jag? Jag är normal det vet jag.

- Va inte blyg nu, svarade han.

- Men, sa jag...Du får vara beredd på något annorlunda.

- Det finns inget som jag inte redan set, svarade han.


Vad fan tänkte jag och drog ner kalsongerna och där stod jag med
mitt renrakade kön.
Han kände o klämde, så sa han att nu kan du dra upp kalsongerna.
- Det var väl inte så farligt sa han sen.

Jävla vad jag kände mig billig och dum, för att inte nämna jobbet att
gömma sig i duschen efter alla fysiska övningar.:D
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Äh orka skämmas för att man är rakad... När jag hade urinvägsinfektion för två år sen fick ja dra ner kalsingarna ett antal gånger för främmande folk på VC men vad dom skulle tycka om att jag är helt slät där nere, det ger ja väl f-n i...

Var stolt över att du är nogrann med din intimhygien
 

mega_drule

Ny medlem
Kön
Man
Äh orka skämmas för att man är rakad... När jag hade urinvägsinfektion för två år sen fick ja dra ner kalsingarna ett antal gånger för främmande folk på VC men vad dom skulle tycka om att jag är helt slät där nere, det ger ja väl f-n i...

Var stolt över att du är nogrann med din intimhygien

Ohja..men 17år och på den tiden. Liite pinsamt...idag hade jag inte brytt mig.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
En ganska "kul2 grej att det idag är helt normalt att visa sig typ i gymduscharna när man helrakad både som kille och tjej men märker att de gånger jag som kille tar fram rakskumsflaskan och hyveln och gör min rakning offentligt är det lite over the line. Är iaf få som gör det.
Inte alla tjejer som gillar att andra tjejer rakar sig så offentligt iofs men det är betydligt mer accepterat. Killarna gör liksom bäst i att sköta rakning och intimvård hemma...:)
 

Corky

Medlem
Kön
Man
När jag gick skola (jag är 34 snart) var det nog inte vanligt att man rakade sig.
Jag såg aldrig nån som hade helrakat kön vad jag kan minnas.

Och att raka sig offentligt känns lite onödigt.
Vadå? Har man inte tid att göra det hemma?
Nä, nog är det något annat man vill få ut av det ;)

Men om nån vill göra det, så inte spelar det mig nån roll.
Men jag skulle inte raka mig offentligt, det räcker att jag visar upp mig slät och fin :D
 
Toppen