Romantik?

  • Thread starter nickespecial (slutar på egen begäran)
  • Startdatum
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Jag är inte romantisk av mig direkt,
Bland det romantiska jag gjort är att duka upp ett bord för två med blåduk,silvriga ljusstakar med blåaljus , 14rödarosor på ett silverfat i ett nersläckt garage.
När ungarna hade somnat så visade jag ut min fru till garaget och vi fick en paus i vardagen.

För några år sedan när vi bodde i en lägenhet så var det svårt att överaska utan att det blev misstänkt, så jag lade 10 rödarosor på toastolen och gjorde en ring med värmeljus och släckte ner.

Men romantisk mat? vad är lämpligast när man skall överaska med mat.
Inte för mesigt, inte för kladdigt , inte för vardagligt.
Förrätt , huvudrätt , efterrätt eller något enkelt?

Är totalt nollad, det står still .
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Vill du slå på stort och bjuda på trerätters föreslår jag toast till förrätt, rykande het fisksoppa till huvudrätt och vaniljglass och jordgubbar till efterrätt. Enkelt att fixa och mycket kan göras i förväg så att du inte är helt slut efter all matlagning och har ork att bjuda på dig själv också under middagen. Trerätters sänder ändå ut budskapet att du har slitit för henne...

Vill du göra något med glimten i ögat föreslår jag spagetti och köttbullar, serverat på en stor tallrik á la Lady & Lufsen. :)
 

attedal

Medlem
Kön
Man
Jag är inte romantisk av mig direkt,
Bland det romantiska jag gjort är att duka upp ett bord för två med blåduk,silvriga ljusstakar med blåaljus , 14rödarosor på ett silverfat i ett nersläckt garage.
När ungarna hade somnat så visade jag ut min fru till garaget och vi fick en paus i vardagen.

För några år sedan när vi bodde i en lägenhet så var det svårt att överaska utan att det blev misstänkt, så jag lade 10 rödarosor på toastolen och gjorde en ring med värmeljus och släckte ner.

Men romantisk mat? vad är lämpligast när man skall överaska med mat.
Inte för mesigt, inte för kladdigt , inte för vardagligt.
Förrätt , huvudrätt , efterrätt eller något enkelt?

Är totalt nollad, det står still .

Inte romantisk !!!
Jag tycker det verkar som du är hur romantisk som helst.
Jag kan nog inte direkt komma på att jag hittat på nått över huvud taget.
Utom att kompletera min matlagning med några ljus på bordet kanske.
Ja, jag lagar offtast maten hemma.
Jag tror nog tanken är viktigast, inte vad du har åstakomit.
Utan ATT du har gjort nått för zingoalla.
/Micke
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Någon som har sett scenen ur filmen 'Tom Jones' när de sitter och vräker i sig mat med händerna på ett närmast porrigt sätt?

Annars tycker jag nog att ni är på rätt spår vad gäller romantik.

Bästa rätten för sex; Hummer! Finns inget bättre afrodisiocum!

Romantik; jag tycker nog att alla klassiska attribut står sig. Långa rosor, chokladaskar, levande ljus, små presenter. Och! Icke att förglömma kärlek på butelj: Champange!

Mitt första trevande försök i romatik/förförar-konsten var nog när jag var 16 år och gjorde oxfilé provencale. Föremålet i fråga blev rörd till tårar.

Det sägs att vägen till mannens hjärta går genom magen, men jag undrar om det inte fungerar lika bra på kvinnor. Å i så fall inte bara hjärtat... :p
 
Kön
Kvinna
Jag tror det lilla kan vara romatiskt. Det behöver inte vara svulvstigt och stort med stråkar och tända ljus. Räcker egentligen bara med att han har FÖRSÖKT något för att gör det speciellt för just MIG. Sedan vad det är spelar ingen roll, det är just tanken tycker jag :)
 

Stalker_Sn

Medlem
Ålder
41
Kön
Man
Ja, nu är det väl ganska länge sen du överraskade din respektive med dom otroligt mysiga idéerna som Carl Michael Bellman med sällskap föreslagit.

Själv gjorde jag såhär med min tjej:
Jag var på väg hem en eftermiddag och det enda jag sagt till tjejen var att vi skulle hitta på nånting och att hon inte fick bestämma nånting speciellt för kvällen.
Det jag gjorde på vägen hem var ganska enkelt, jag stannade till och köpte några syltmunkar och lite dricka (tror det va läsk bara, inget annat), och sen hämtade jag upp henne med bilen.
Vi hade packat ner handdukar och brände iväg till ett sand-brott några mil utanför stan. Vi nakenbadade i det varma vattnet och lekte med varandra.

Naturligtvis kom det folk och såg vår bil som var överöst med våra kläder som vi bara slitit av oss....:oops:.

När vi badat färdigt och smugit upp efter våra handdukar hoppade vi in i bilen och åkte vidare till en väldigt känd utsiktsplats, där parkeringsplatsen är precis vid utsikten.
Vi satt i bilen och åt (kladdade ner oss med) syltmunkarna och drickat endast iförda handdukar och bara myste av utsikt och varandra...

När vi kom hem så var vi båda två väldigt avslappnade och glada över en så liten lätt flykt från vardag...

Kanske en idé som bara funkar för mig...:)
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Ja, nu är det väl ganska länge sen du överraskade din respektive med dom otroligt mysiga idéerna som Carl Michael Bellman med sällskap föreslagit.

Själv gjorde jag såhär med min tjej:
Jag var på väg hem en eftermiddag och det enda jag sagt till tjejen var att vi skulle hitta på nånting och att hon inte fick bestämma nånting speciellt för kvällen.
Det jag gjorde på vägen hem var ganska enkelt, jag stannade till och köpte några syltmunkar och lite dricka (tror det va läsk bara, inget annat), och sen hämtade jag upp henne med bilen.
Vi hade packat ner handdukar och brände iväg till ett sand-brott några mil utanför stan. Vi nakenbadade i det varma vattnet och lekte med varandra.

Naturligtvis kom det folk och såg vår bil som var överöst med våra kläder som vi bara slitit av oss....:oops:.

När vi badat färdigt och smugit upp efter våra handdukar hoppade vi in i bilen och åkte vidare till en väldigt känd utsiktsplats, där parkeringsplatsen är precis vid utsikten.
Vi satt i bilen och åt (kladdade ner oss med) syltmunkarna och drickat endast iförda handdukar och bara myste av utsikt och varandra...

När vi kom hem så var vi båda två väldigt avslappnade och glada över en så liten lätt flykt från vardag...

Kanske en idé som bara funkar för mig...:)

Det låter som en helt underbar kväll/dag... hade jag varit tjejen hade jag varit överlycklig!
 

erotique

Aktiv medlem
Kön
Man
Vill bara säga att jag tycker det här är en helt underbar tråd!

Det finns väl inget viktigare än att hålla förhållandet vid liv så att det inte stagnerar och dör ut. Och vad passar då bättre än gammal hederlig romantik. Att anstränga sig det där lilla extra för den man älskar.

Därför tycker jag det är jättebra om vi här kan fortsätta ge varandra tips och idéer som lyser upp den grå vardagen en aning.

Om jag ska bidra med något själv, så är kanske det mest romantiska jag åstadkommit att överraska med en helg på Grythyttans gästgivaregård[/size=1]. Kostar en del förstås, men stället är mysigt och maten förmodligen det mest delikata vi någonsin ätit.
 
G

Guest

Gäst
Romantik som jag uppskattar är de där små gesterna i vardagen. .. Att det ligger en liten lapp på köksbordet när man vaknar, eller ett varmt ord då man inte förtjänar det.. Att han åker hem på lunchrasten bara för att få kyssa mig... :love::)
 

Gustav

Medlem
Kön
Man
ett varmt ord då man inte förtjänar det.. Att han åker hem på lunchrasten bara för att få kyssa mig... :love::)
Tro mig, du förtjänar alla de varma ord du får...och en man som kan hålla sig enbart till kyssen har ett stort mått av självbehärskning kan jag bara säga...
 
G

Guest

Gäst
ett varmt ord då man inte förtjänar det.. Att han åker hem på lunchrasten bara för att få kyssa mig... :love::)
Tro mig, du förtjänar alla de varma ord du får...och en man som kan hålla sig enbart till kyssen har ett stort mått av självbehärskning kan jag bara säga...

Några av de varma orden förtjänar jag nog men långt ifrån alla... ;)
 

Gustav

Medlem
Kön
Man
ett varmt ord då man inte förtjänar det.. Att han åker hem på lunchrasten bara för att få kyssa mig... :love::)
Tro mig, du förtjänar alla de varma ord du får...och en man som kan hålla sig enbart till kyssen har ett stort mått av självbehärskning kan jag bara säga...

Några av de varma orden förtjänar jag nog men långt ifrån alla... ;)

OK då, men det är i alla fall roligt att du får så många. Jag tycker att du är härlig.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Romantik kan vara det där lilla. Men alltid en upplevelse du delar med någon speciell. Jag tågluffade när jag var yngre och anlände i Madrid sent på kvällen, skulle med nästa tåg först på morgonen. När allt folk hade gått från perongen så stod där kvar en tjej som också såg ut som en tågluffare. Frågade henne om hon visste något bra och billigt hotell i närheten men hon sa att hon letade efter samma sak. Så vi båda tog packningen och började gå. Det hela slutade med att vi inte hittade något ledigt hotell utan spenderade den där natten på Madrids gator tillsammans pratandes om allt möjligt. På morgonen tog hon sitt tåg och jag mitt. Det var ingen romantik som så, men hela situationen blev en av de mest romantiska jag stött på. Vi bytte aldrig nummer eller liknande så vi har aldrig träffats efter den natten.

För er som sett filmen Bara en Natt vet att den historien är liknande och jag har svårt att se den filmen för likheten med min egen upplevelse.
 
Toppen