Runka med glidmedel

gregga76

Ny medlem
Kön
Man
Jag har den senaste tide lyxat till det lte med glidmedel när jag runkar..... oöverträffat skönt!

Nån annan som kör så?
 

Grabben81

Medlem
Kön
Man
yes, det e grymt!! hehe... men om man ska köra länge kan det bli lite kladdigt så då spar jag glidet tills jag ska bränna av satsen;)
 

gregga76

Ny medlem
Kön
Man
Jag använder ett glidmedel jag köpt på apoteket.... funkar bra, men blir lite kladdigt om man vill hålla på en stund, precis som grabben88 säger.

Nån som har tips på andra märken på glidmedel?
 

reptilen

Välbekant medlem
Kön
Man
brukar köra med Liquid Silk, det har skön konsistens och håller glidet länge
finns nog hos Lastbryggan, jag köpte det på ett annat ställe dock :D;)
 

Little_one

Medlem
Kön
Man
Jo jag har med kört en del med glidmedel. Problemet att jag i regel runkar såpass länge att det hinner "torka" innan man är kalr. Så jag tar hellre en kondom och lyxar till det rejält i stället.
 
G

Guest

Gäst
Jag har den senaste tide lyxat till det lte med glidmedel när jag runkar..... oöverträffat skönt!

Nån annan som kör så?

nåt ja alltid får gömma undan när ja har folk på besök är två stora vita pumpflaskor liquid silk som alltid står vid datorn. Fyra fem pump rakt ner på kuken å du är i himlen

prova.. det finns på lastbryggan tror jag
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
babyolja är bra, men vilken olja som helst går bra, typ matolja, men ha en handduk under dig eftersom det rinner lite.
 

Isdx

Medlem
Kön
Man
Jag använder ett mycket bra glidmedel som heter "X-Man", det innehåller silikon och är oljebaserat, vilker gör att det inte torkar ut som dom vattenbaserade glidmedlen gör. Den är också mycket bra för huden, speciellt för ollonets tunna och känsliga hud. En annan fördel är också att den inte känns för hal (slipprig) att onanera med, bättre då det ät lite friktion med.

http://www.presex.se/product/X_man_Silicone_250ml?id=39
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Jepp, siliconbaserat är bäst.

Oljebaserat är inte så bra vid sex, eftersom det försvagar gummit vid kondomanvändning.
Om man har dildo i latex kommer den att spricka och förstöras efter ett tag.

Siliconbaserat är dock helt säkert för gummi.
PJUR bodyglide är så jävla skönt. Kan varmt rekommendera det, både till runk, dildoanvändning och sex med partner.

:p
 

larsa_si

Medlem
Kön
Man
jag har provat men föredrar att runka utan något glid... Vet inte varför men jag tycker helt enkelt att det är skönare...
 

sergej

Medlem
Kön
Man
Kan vara kul och skönt att variera sig ibland. Ska man ta en långrunk tycker jag silikonglid är bäst. Men vattenbaserat blir lite kladdigare och skönare. Tyvärr torkar det om man tar det lugnt och håller på ett tag.
 

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Jag använder olivolja/matolja.
Men det torkar ju ut om man håller på allt för länge. Så jag får väl testa med något glid nån gång...
 

tornil

Ny medlem
Kön
Man
Det går bra med flytandetvål, vaselin och allt som bara gör det halt. Jag använder för det mesta tvål för det är billigt!!!!
 
G

Guest

Gäst
Hehe! Duger bra med flytande tvål i duschen på jobbet som företaget håller med. "Mjölka" ut en masssa tvål i näven, sen är det bara att köra! :D
 
Kön
Man
det är väl både halt å billigt med tvål å sen blir kuken väldigt ren också hehe
jag föredrar "play heat" eller "klick" men som sagts tidigare så torkar det efter en stund å blir lite segt, men det är bara att skvätta på lite vatten så är glidet tillbaka igen:p
att dra i glidmedel å massera ollonet är en stark å himla skön känsla:p
allra bäst är det om man också kan få lite draghjälp;)
 
Toppen