Runka morgonstånd

Lulekramen

Medlem
Kön
Man
Mina erfarenheter säjer att det är betydligt svårare att runka sej till utlösning av ett morgonstånd än ett vanligt stånd som man runkar upp själv. Är det nån som delar mina erfarenhetere på den punkten? Har nån nån teori om vad det kan bero på?

I övrigt så är min ståndpunkt
"Morgonstånd har guld i mun"


Micke
 

Trancekillen

Medlem
Kön
Man
Nä så e d inte för mig.... ett rejält morgonstånd behöver jag bara dra nåra stråk så sprutar det! MEN det beror på hur pissnödig jag är. Ju pissnödiagre jag är desto mer ett sk "pissstånd" är det och då svårare att få utlösning.

We drift deeper... Life goes on...
 

LillPer

Medlem
Ålder
43
Kön
Man
<font face="Arial">Helt klart. Det kan ta mig upp till 2 timmar innan jag kommer när jag vaknat. Då är det bättre å sätta sig framför datorn om dar. Å andra sidan får jag oftast sjönare orgasmer och sprutar med med det är väll för att jag då har pumpat upp den under så lång tid. Dessutom kan man ju drömma medans man runkar och man kan ju då ha ganska avanserade drömmar.</font id="Arial">
 

_onaneramera_

Ny medlem
Kön
Man
Men de e väl för att morgonståndet inte beror på upphetsning utan av att de e mycket piss i blåsan! å då reser den sej..varför vet ja inte..men ja vet att de e därför (oftast;)) står på morgonen!
 

doktorn

Ny medlem
Kön
Man
Att det tar så lång tid beror nog dels på att man ofta är pissnödig och också på att man inte behöver vara kåt för att ha morgonstånd. På morgonen står den ju automatiskt så man får ju jobba ett tag bara för att bli kåt.

// Doktorn
 

Lulekramen

Medlem
Kön
Man
Men jag får inte ihop sambandet mellan pissenödigheten och morronståndet. Skulle ståndet vara en säkerhetsspärr så man inte pissar ner sej i sömnen? Eller är det i allmänhet svårare att runka om man är pisenödig? Mina tankar om dte hela är Nej respktive Ja!

Micke
 

Lulekramen

Medlem
Kön
Man
Jo nog vet jag att urinröret täpps till, men min filosofiska tanke är att det inte kan va morronståndets huvudsakliga uppgift att förhindra att man pissar på sej. Det måste finnas andra mekanismer som har dte som sin huvudsakliga uppgift. Men det kanske är en helt annan historia.
Men vad är då morronståndet bra för EGENTLIGEN? Det känns som den naturliga följdfrågan på min grundfråga...

funderar

Micke
 

solanaken

Medlem
Kön
Man
Bland det underbaraste som finns att vakna till morgonstånd. Kliva upp och gå runt med ett skönt morgonstånd som inte vill lägga sig. Jag brukar raka mig där nere nästan varje morgon för att ha slät hud. Efter rakningen smörjer jag in området med kroppsolja. Håller på länge, ligger på gränsen till orgasm. Vill inte att det går förrän framåt kvällen eller på beachen.

Vältränad kille som bor på Solkusten i Spanien. Är smoothie och gillar att solanaken. Gillar rakade tjejer med sugande blick, vackra bröst, vältränad mage och fast rumpa!
 

Hogge

Medlem
Kön
Man
Jag brukar vara så trött när jag vaknar att jag inte har någon lust till att runka av mitt morgonstånd om (om jag har ett). Däremot är det värre efter kl 20 på kvällen

Onanera Mera
 

Avslagen_cola

Aktiv medlem
Kön
Man
Ska man duscha på morgonen så kan det passa sig men en runk där. Men det är ju inte direkt morgonståndet eftersom det hunnit lägga sig då...

Masturbation for Salvation
 

Lulekramen

Medlem
Kön
Man
Så morgonståndet fyller en värdefull funktion då i att vara en påminnelse om hur skönt det är att runka och göra mej triggad att runka då eller senare. Eller vad tror ni?!

Micke
 

behappy

Medlem
Kön
Man
Jag håller med om att det är svårare att komma när man runkar av morgonståndet, men jag tror inte att ståndets uppgift är att se till så man pissar ner sig.
Jag har dock läst om att det har med drömmar att göra och hur hårt man sover eller snarare vilken typ av sömn man är i, en kille har stånd vid flera tillfällen under sömnen och det beror på att man går in och ut ur olika sömntyper.
 

works

Ny medlem
Kön
Man
Jag har dom skönaste runkstunderna på morgon-förmiddagarna. speciellt om min blåsa är lagom halvfull så får jag utlösning mycket fortare än övrig tid på dagen-kvällen.
Jag har inga problem med att duscha så att morgonståndet går bort. utan fram till 13 på eftermiddagen är min kuk väldigt känslig.
Det är nog helt från person till person. Det skulle nog inte göra någon vetenskaplig undersökning av hur mannen funkar med morgonstånd.
 

Lulekramen

Medlem
Kön
Man
Finns det nån som har koll på om den som har potensproblem också har svårt att få morogonstånd? Om det är olika sorters stånd så känns det som om det inte skulle höra ihop...men det är ju ändå samma kuk, med samma blodflöde...En kompis till mej som inte runkar särskilt ofta säjer sig aldrig få morgonstånd...

Micke
 

Mr.Biggy

Medlem
Kön
Man
joo morgon fjonget är en liten klassiker att onanera/ ha sex på. Det blir skönare och en mycket bra start på dagen :)

Oj oj :)
 

Lulekramen

Medlem
Kön
Man
Nu har jag sett min kompis morronstånd!! Det hände för nån vecka sedan!! Så det där med att han aldrig får det var väl, om inte en lögn, så i alla fall en grov generalisering. Men så råkar han ju ha en flickvän i tankarna också :)
Mitt eget morgonstånd denna morgon var det skönaste på länge och slutade med ett långsprut!!!

Micke
 
Toppen