Så vad lyssnar ni på för sorts musik ?

Larsa666

Ny medlem
Kön
Man
Som musiker/sångare är ja väldigt intresserad av vad folk lyssnar på för musik.

Själv lyssnar ja på mycket hårdrock/metal här är några av banden ja lyssnar på

Black Sabbath, Iron Maiden, Guns N Roses, Motörhead, In Flames, Soilwork, Meshuggah, Pantera, Black Label Soceity, Dark Tranquillity Dark funeral, Entombed MFL MFL
 
G

Guest

Gäst
Gamma Ray, Halloween, Iron Maiden, Judas Priest, Stratovarius, Edguy och allt annat av den sorten. Kan dock även lyssna på Mix Megapol osv. utan att vilja ta livet av mig(oftast)! :D
Men Metal Rules! :D
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Jag är en stor all lyssnare.
Just nu lyssnar jag på Madonnas musiken från "Confession Tour" gillar även att titta på dvd:n därifrån och gråter lite över att man missade den Live!

Mest gillar jag nog blandad pop men älskar typ rammstein, KISS, 60 talsmusik, 70 talsdisco, 90talets typ Snap ....beror väldigt på humöret, och vad man ska göra.
:)
 

stånd

Aktiv medlem
Kön
Man
Tycker faktiskt om det mesta utom jazz,dansband
Outlandish Zophie Zellmani Shakira är något jag lyssnar på nu
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag älskar att lyssna till radio 107,1 Vinyl. "Den bästa musiken från 60-talet"...

Gammal pop, gammal rock, gammal soul, gammal ryt´m and blues, Neil Diamond, Supremes, Three Dogs Night och självklart The one and Onley: Elvis Presley.

Men jag älskar också meditationsmusik...

Musikaler: Offenbach´s "Barcarollen" kan jag höra hur många gånger som helst.
 

stånd

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag älskar att lyssna till radio 107,1 Vinyl. "Den bästa musiken från 60-talet"...

Gammal pop, gammal rock, gammal soul, gammal ryt´m and blues, Neil Diamond, Supremes, Three Dogs Night och självklart The one and Onley: Elvis Presley.

Men jag älskar också meditationsmusik...

Musikaler: Offenbach´s "Barcarollen" kan jag höra hur många gånger som helst.
Enigma:)
 

okami

Medlem
Kön
Man
jag är nog mera russinplockare

jag lyssnar på det jag gillar sen vilket band det är tänker jag inte på
 

on

Medlem
Kön
Man
För min del är det allt ifrån pink floyd till red hot chilli peppers och däremellan kanske lite rise against, system of a down eller liknande. :)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag älskar att lyssna till radio 107,1 Vinyl. "Den bästa musiken från 60-talet"...

Gammal pop, gammal rock, gammal soul, gammal ryt´m and blues, Neil Diamond, Supremes, Three Dogs Night och självklart The one and Onley: Elvis Presley.

Men jag älskar också meditationsmusik...

Musikaler: Offenbach´s "Barcarollen" kan jag höra hur många gånger som helst.
Enigma:)


Jag förstår inte?

Varför enigma??? Förklara gärna:cool:
 

kurtgbg

Ny medlem
Kön
Man
Påvel Ramel skrev "musik skall byggas utav glädje, av glädje bygger man musik" nått i den stilen. Så jag njuter av all typ av musik, lysnar även på teckno, det finns det som tilltalar en och annat som man bara stänger av, det gäller all typ av musik. Är uppvuxen med rockmusik så det är nog det som ligger närmast, sedan hårdrock och man får inte glömma den Klassiska musiken. :) :)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Lite blandat; men just nu Sisters of mercy, Cannibal corpse, The Hives, Eminem, Madonna (hon e läcker), Pink, Blue for two.
 
G

Guest

Gäst
Nu sista tiden har det blivit väldigt mky Carl Johan Vallgren, fantastisk författare och har grymma musiker med sig. Annars är jag en sucker för det lite hårdare som Opeth, Katatonia.. är väl kanske allätare, men med inriktning metal/jazz ;D

Får dock utslag av den mesta nyproducerade musiken som spelas om och om igen i radion.

Mother: Snap var grymma ;)
 
Toppen