Sökfunktion

mysman

Medlem
Kön
Man
Lite tankar på olika sökfunktioner som borde finnas
(OP = Originalpost)

* Alla poster en medlem skrivit (OP eller svar)
* Alla poster där ett visst ord förekommer (antingen rubrik, OP eller i svar)
* Söka efter medlemmar på olika sätt (användarnamn, civilstatus, stad)
etc.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Vet inte om det här är till någon hjälp men:

* Det finns en sökfunktion, där du kan få reda på hur många trådar
en medlem har öppnat och hur många inlägg en medlem har gjort. Där står också hur länge någon varit medlem.

* En sådan sökfunktion har många efterlyst före dig. Om jag förstått rätt så finns det ingen administratör som har tid att uppfylla det önskemålet.

* Vad jag förstår så finns alla uppgifter som en medlem vill lämna ifrån sig, uppskrivet i dennes krypin.




Men önska kan man alltid och högst på min önskelista står att det senaste inlägget skall hamna först och inte sist i tråden;)
 

dips

Medlem
Kön
Man
Håller med båda två ovanstående (fast man hamnar sist i inläggslistan), men inser också det jägarns arbete som måste till för att administrera ord å ämnen. Det som finns är OK, och för mig är det triggande att se vilka ämnen som har nåt nytt skrivet... Novellerna är förstås en höjdare som sköter sig själv. Det är klart att det finns knivigheter men det är nog nåt alla forum släpat med sig sen länge. Näppp, häpp, I'll just enjoy da show.
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Lite tankar på olika sökfunktioner som borde finnas
(OP = Originalpost)

* Alla poster en medlem skrivit (OP eller svar)
* Alla poster där ett visst ord förekommer (antingen rubrik, OP eller i svar)
* Söka efter medlemmar på olika sätt (användarnamn, civilstatus, stad)
etc.


Jag tycker det är en FRIHET att dylikt inte finns - ingen kan hålla koll på mig och risken för stalking blir minimal. Som tjej får man vara ifred och detta är en av de anlendningarna att jag söker mig hit :)

Annars var det ett bra tips! ;)
 

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Lite tankar på olika sökfunktioner som borde finnas
(OP = Originalpost)

* Alla poster en medlem skrivit (OP eller svar)
* Alla poster där ett visst ord förekommer (antingen rubrik, OP eller i svar)
* Söka efter medlemmar på olika sätt (användarnamn, civilstatus, stad)
etc.


Jag tycker det är en FRIHET att dylikt inte finns - ingen kan hålla koll på mig och risken för stalking blir minimal. Som tjej får man vara ifred och detta är en av de anlendningarna att jag söker mig hit :)

Annars var det ett bra tips! ;)


Håller med dig Bunny Butt;)
 

dsfg

Ny medlem
Kön
Man
visst e det fint, men det måste gå att söka i ett forum! vansinne med 2000 ämnen men det går bara att se 30 åt gången.

hur många trådar missar man egentligen?

ingen aning, för jag kan inte söka efter instressanta topics.
 

Oxytocin

Ny medlem
Kön
Man
Jag håller med dsfg litegrann. Sen är det en sak till som stör mig till vansinne. Det är de medlemmar som har valt ett för kort "nickname". Söker man på en sådan medlem så dyker den inte upp (!) eftersom sökningen på namnet endast ger 50 träffar. Det innebär att jag INTE PÅ NÅGOT SÄTT kan gå in på den användaren och se vad det är för person, eller ens om det är en tjej eller kille osv. Jag kan alltså inte ta reda på vem jag talar med eller något annat.

[:(!]
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Håller också med dsfg!

Det är synd att man inte kan leta i forummet,
efter något man vet att man sett någon gång.

Letar själv efter en hemsida som jag besökte
för c:a ett år sedan, men utan resultat.
Sen får man kanske skylla sig själv att man glömde
trycka på bokmärkes-knappen i webläsaren

:unsure:
 
M

mago [vill inte vara med längre]

Gäst
Ropen skalla, sökfunktion åt alla...
Inte undra på att det blir så många dubletter när man inte kan hitta gamla trådar [:(!]
 

T_loves

Medlem
Kön
Man
Jag hade gärna önskat en sökfunktion för vilka som är inloggade och inte inloggade! :) Har inte hittat det än och antar att det inte finns.........
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag hade gärna önskat en sökfunktion för vilka som är inloggade och inte inloggade! :) Har inte hittat det än och antar att det inte finns.........

Det går att lägga till dem du är intresserade av som "vänner". Det är mer än tillräckligt tycker jag:)
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Sökfunktioner kan konstrueras in absurdum. Men att kunna söka på nyckelord vore inte helt fel. På så sätt kan man se om det redan finns en tråd som man är i färd med att skapa...
 
Toppen