Sambo-tristessen....

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Åååååh! Härliga, underbara Onanera.se med alla dessa härliga, knäppa, sköna, coola och myssmåkåta människor - vad jag SAKNAT er! :-D

Det sista jag minns, var att O.se gick ner pga serverbyte och jag passade på att byta jobb (eller nåt). Sedan rullade det på, mkt på jobbet, har gått och blivit sambo och vips fann det ingen tid till privatliv eller o.se alls ;-(

Jag tycker INTE om det. Jag vill ju vara här, med alla er och snacka dynga och bli sådär mysigt och härligt småkåt och sedan krypa upp bakom min sambo, peppad att våga ta ut svängarna och ge uttryck för fantasier och lustar.

Men så har det inte blivit. Istället har vi efter många om och men slagit oss till ro och därmed falnade även vårt sexliv. Känns det igen?! Såååå tråkigt! Jag är besviken! Nu, när vi bor ihop och allt är så brabrabra vill jag inget annat än ha sex. Men han är nöjd som det är och runkar hellre istället, varje dag när han kommer hem från jobbet.

Jag har påpekat att det är helt OK - men att han gärna kunde spara sig för mig någon gång då och då. Det verkar ha gått in genom ena örat och ut genom det andra. Vad göra?! Jag blir galen!

Jag har i stort sett *inga* möjligheter att ens onanera här hos honom - vi är tillsammans 24/7 när vi inte jobbar. Han är hemma 30 min innan mig varje dag - då tar han sig tid. Men när ska jag få den tiden? Och framförallt - när sjutton ska vi ha sex?! :-(

Det känns ganska uppgivet. Jag kan inte vara här - han blir misstänksam. Jag kan inte gå undan - han blir misstänksam. Jag kan inte vara någonstans på nätet och ge utlopp för min lust - för då blir han misstänksam. Men han vill inte ha sex.

Tråkigt. Och jag inser, nu när jag för en gångs skull loggar in här och *njuter* - att detta tär mer på mig än jag vill erkänna.

Någon mer som blir deppig, ledsen och spänd av att gå med massa oförlöst sexuell lust inombords?

Kram till er alla härliga människor!
//kaninrumpan
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Hej Bunny och välkommen tillbaks!

Det verkar väldigt jobbigt att ha det som du har det, kan inte förstå din sambo.
Konstigt att han verkar föredra att onanera så mycket som du ger intryck av, de flesta tycker nog mer om att ha sex med sin partner, och ha onanerandet som lite "variation" och inspiration.

Har du föreslagit att ni ska onanera tillsammans någon gång, eller vill du också hellre göra det själv? Kan annars ge lite ideer som leder vidare.

Har du föreslagit att ni ska onanera åt varandra? Kan fungera som lusthöjare.

Eller säg åt honom att tillfredställa dig också med smek, kyssar och tunga, gör klart att du vill ha honom nära, nära.

Men framförallt försök att hitta ett bra tillfälle att prata igenom problemet sett från din synvinkel med honom, inte vill du leva resten av ditt liv med denna frustration.

Lycka till!
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Hej Bluesman och tack för din feedback!

Ja, jag har föreslagit att vi ska onanera tillsammans och det har väl skett någongång, sådär - men det blir alltmer sällan. Jag vet att han jobbar väldigt mkt just nu och dte är också hans ursäkt (till att inte vilja ha sex, men att onanera som avkoppling). Jag bara undrar när det ska vända?! Hur ska jga kunna ta plats och få utlopp för min lust under tiden som är? Känner mig fången i min frustration och blir ledsen varje gång han rör vid mig - för att jag blir så upphetsad och vill mer, men han bara avvisar mina initiativ till sex.

När vi diskuterat saken, säger han att han just nu tycker sex är jobbigt och klibbigt. Kan föralldel ha att göra med att han kraftigt gått upp i vikt och inte har samma flås. Jag har alltid ansträngt mig att verkligeen ge honom massor av härlig och omväxlande oral-sex, men under våren har jag haft massor av halsinfektioner som avlöst varandra - inte så kul då. Känns som det på något vis kan ha bidragit...

Han menar också på att såhär är det alltid i hans fasta och seriösa relationer; han är så nöjd med den känslomässiga intimiteten och tycker sex känns lite överflödigt. Jag kan delvis köpa det, men det känns som om det är något annat som spökar, men han vill inte berätta.

När jag försöker prata om det, förstår vi varandra inte alls - trots att vi båda anstränger oss - och det blir mest gråt, skrik och massor av ilska (på varandra) och vi kommer ingenvart :-(

Jag skulle kunna leva med detta och kanske inte bry mig så mycket, om jag bara fick möjlighet att komma undan och leka för mig själv. Men det gr ju inte och jag vet varken ut eller in...

Men jag kanske ska ta upp idén med gemenam onani igen - vi har haft det så tidigare i vår relation och det har varit toppen, så jag vet ju att det funkar...

Kram till er alla igen
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
OjOjOj, jag lider med dig Bunny, jag har lite samma problem som din sambo, med vikten och jobbet, men då brukar sex ha en avkopplande effekt på mig, själv eller med min hustru.

Han behöver nog din hjälp med att inse vad som verkligen är viktigt här i livet, sina nära och inte jobbet, du får nog börja ställa lite krav att han varvar ner lite. Av egen erfarenhet vet jag att om jag jobbar för mycket och hårt så missköter man kroppen med fel mat och ingen motion.

På tal om motion, kan du inte börja jogga eller något i skogen, då får du ju säkert lite tid för dig själv då du kan smita undan någonstans och onanera ute, passar bra den här årstiden.

Kram på dig, kaninrumpa
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Det där känner nog de flesta igen sig i... att vara tillsammans så mycket så det förtar en del av lusten? Att hela tiden ha andra så tätt inpå sig så att närheten minskar och man inte har nån tid för sig själv (menar inte bara för sex)..

Är själv särbo, men har tidigare haft liknande "problem" när man flyttat ihop... Ibland VILL jag runka och använda fantasin ENSAM, utan att störas av tjej, vovve, ungar m.m. Det har inget att göra med att jag inte älskar henne, utan att jag faktiskt behöver lite tid och utrymme för MIG SJÄLV. Samma är det nog för dig, för dom flesta. :p

Svårt att ge råd, men jag tänker på två saker. 1. Din karl borde visa dig lite hänsyn.. Han måste ge dig mer utrymme, får väl börja jogga eller nåt fritidsintresse så han lämnar hemmet ibland och du får lite tid för dig själv. Vovve kanske? Man måste gå ut och gå med dom, och då kan den ena få nån timme själv under tiden.

Och han får vara mindre misstänksam. Har själv brottats med misstänksamhet.. Är själv svartsjuk (rimligt svartsjuk) och vet att den bästa grogrunden för svartsjuka är hemlighetsmakeri. Vi har haft en del "bråk" kring det jag o min flicka... Jag "bytte" flickvän i höstas, med buller och bång - det var rätt stökigt. Och jag har haft tur som nu har henne. "Nackdelen" är att hon är så jäkla snygg :D (modell) vilket ibland gjort mig onödigt misstänksam (man inbillar sig ibland saker), vilket hon IBLAND kan tycka är gulligt, men oftast gör henne förbannad. Och omvänt så vet hon att jag har ett "eget liv" ute på nätet, t ex här.. men att det stannar vid att snacka och fantisera, skulle inte va otrogen. Öppenhet alltså, inget hemlighetshållande. Om du VILL kunna va på onanera.se så tycker jag du ska göra det klart för honom på ett shysst sätt, och ta det eventulla eventuella bråk som kan uppstå. Är hans sjukt svartsjuk ska du se upp med honom.. men annars, ett bråk kommer att lägga sig på några dagar om han är normal så fattar han att du inte gör det för att ersätta honom.

2. Han borde nog komma i form.. Enligt min erfarenhet är det vanligt att man tappar lusten om man själv upplever sig själv som fet. Ofta beror det dessutom på att man äter fel - en massa socker som man blir fet och slö av. Man behöver ju inte bli hälsofreak, men jag tycker man har ett "ansvar" att ta hand om sin egen kropp, så att man orkar "ta hand om" sin käresta. ;)

.... sen vete FAEN hur man ska få din gubbe att ändra sig?? :D Det vet nog du, kvinnor brukar va rätt hyfsade på att "leda oss" dit ni vill, utan att vi själva fattar det... :D:D

Lycka till med kåterierna och kärleken Bunny! :p;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
alla har sina dlar & toppar
men en samborelation borde ge led åt passionen i början
man ger & tar, man r varandra tillgängliga...

men plötsligt r allt vardag, man kan IKEA
man kan frukosten
-vad ska vi äta ikväll? vet inte.. hit på nåt..

det gäller att hålla glöden brinnade

dels att låta privata sfärer förbli orörda
man ska dela mycket men inte allt
lita på varandra

sen måste man ta sig tid att röra & beröra varandra
inget sexuellt bara skönt & tryggt

sen får man ger varandra närhet, intimitet

en annan aspekt r att ni kanske har haft vilt passionerad sex
massor av kryddor
han tror att du behöver det för att njuta, han klara inte pressen att prestera
så varje gång utan väljer att gå undan.

prata, prata. kramas, njut & lev
 

kille71

Medlem
Kön
Man
bra skrivit Doc, jag hålla med dig.

vill bara tilläga att det kommer en punkt i en relation då man måste fråga sig om den fortfarande fungerar. Jag anser ett fungernade sexliv vara en grundlägande behov i varje mäniskans liv. Få man inte det blir man lika sjuk som man blir om man inte få dagsljus.
 
Toppen