Sex under mens - tabu?

zoombo

Medlem
Kön
Man
Det här med sex under mens är ett känsligt ämne.... För oss män så minskar ju inte vår drift direkt bara för att kvinnan har mens. Det finns tre lösningar på detta:
1. Man gillar läget och runkar själv. Enklast och troligen vanligast.
2. Hon är schysst och hjälper till, släpper inte in den men suger gärna. Troligen ganska ovanligt med såna (dröm)kvinnor.
3. Hon - och inte heller han - bryr sig om det kladdar och så och dom kör som vanligt. Möjligen utan oralsex från hans sida och handdukar i sängen.

Själv gäller alt 1. Alt 2 eller 3 finns inte på kartan i min värld! När hon har mens så ska man respektera henne, lyssna på all klagan om ont och ömhet och inte ens föreslå sex! Mensen blir en slags legal sexpaus.
Fick jag välja själv så skulle jag förespråka alt 2 med inställniningen "ta och ge". Skulle gärna ge henne en orgasm när hon ville även om inte jag kan/vill (vilket i sig verkar lite otroligt, öh).
Alt 3 tror jag är ganska ovanligt, fast jag tror nog att kvinnor äcklas mera av detta än oss män. Det är ju bara (ännu en typ av) lite kroppsvätska! Jag bryr mig inte om det kommer lite rött samtidigt som man knullar och jag tror många har samma inställning. En bieffekt: man behöver knappast använda skydd! Att kvinnor sedan känner sig ofräscha, smutsliga, äckliga eller så är ju en annan sak men jag tror att detta kan överbryggas.
Alltså: ge din partner sex även under mens - om han inte säger annat. Fråga! Vill han bli avsugen: gör det! Vill han komma in: låt honom göra det (det finns ju tvättmaskiner). Allt för att visa att du verkligen älskar honom, han skulle garantera ställa upp på samma sak för dig!
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Jag har då aldrig träffat nån tjej som räds för sex under mensen. Ligger väl ganska mycket i vilken inställning hon ser att du tar i frågan; märker hon att du inte är helt positiv till hennes mens så lär hon inte bli så värst sugen på att suga av dig heller. Gör du ingen stor grej av det, så blir det ingen stor grej heller.

Om hon demonstrativt skakar ut en handduk över sängen, knäpper med fingrarna och säger "kom hit", så är det ju inte svårt att gilla läget :).
 

galen

Medlem
Kön
Man
haha:) hell yies, och kvinnor säger att vi e själviska... men vi kan ställa upp när var och nästan hur som helst :)
 

zoombo

Medlem
Kön
Man
Min nuvarande kvinna föredrar helst alt 4; i stjärten.

Kan inte säga att jag misstycker direkt. :p

Det var ju iofs ett trevligt alternativ! "Tänkte inte på den..."

Och visst ställer vi upp: allt för kvinnan(s orgasm) kan man kanske säga!!:cool:
 

123fyrasju

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Jag blir alltid extra kåt under mens. Min sambo har ingenting emot att knulla mig precis som vanligt, och sex är en superbra smärtlindring.
 

dopedotb

Ny medlem
Kön
Man
ja, sex är jättebra när man har mensvärk, men tyvärr så händer det inte så ofta att man har sex under mensen...
 

pooh.bear

Medlem
Kön
Man
Precis som de föregående talarna bekräftat finns det tjejer som gillar sex under mensen. En handduk under, om man är på något ställe där fläckar inte funkar, så går det hur bra som helst :)
 

123fyrasju

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Fast det finns ju en uppfinning som heter tampong. Eller ännu hellre - menskopp. Båda dessa fantastiska produkter förhindrar blodet att rinna ut.

Är det inte artonårsgräns på det här forumet förresten?
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Fast det finns ju en uppfinning som heter tampong. Eller ännu hellre - menskopp. Båda dessa fantastiska produkter förhindrar blodet att rinna ut.

Är det inte artonårsgräns på det här forumet förresten?

Det är det - någon har hunnit före mig och spärrat stor_stolt... Jag plockade bort inlägget.
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Ah, och så kan man ju alltid hålla henne mot väggen i duschen. Inga fläckar, och så bara älskar jag vattenpärlor på naken hud :).

Vad gäller att slicka och mens så har Stephen Lynch skrivet en bra låt om det, Down to the Old Pub Instead heter den. Han är en sjungande ståuppkomiker, just denna låt är en tribut till mensen sjunget i den Irländska dryckessångens tecken.
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Aldrig upplevt sex under mens som tabu, dtt alternativ 3 är faktiskt det enda jag upplevt, men jag kanske bara har haft tur.
 

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Jag tycker det är okej med sex under mensen, men de första dagarna känns det inte så lockande, utan det blir nog oftast under de sista dagarna. Sexlustan är ju inte mindre precis... Har råkat ut för några killar som inte velat ha sex dom här dagarna men min uppfattning är nog ändå att det verkar som om de flesta tycker det är ok.

Men själv måste jag erkänna att jag har ovanligt stort behov av närhet och mys dom här dagarna. Skönt att kura ihop sej i famnen på sin älskade under en filt. Klart att det ofta slutar med sex då....
 
G

Guest

Gäst
jag har inget problem med det.. det är synd att man inte kan ge oralsex bara.. älskar att slicka min tjejs fitta. vi brukar ha en handduk i sängen bara.
 

cornelia

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag smeker och runkar gärna min man när jag själv har mens. Det har t.o.m hänt att vi haft sex också, men jag känner mej rätt ofräsch ändå....

Men som sagt jag ger gärna min man njutning, när tillfälle ges! :D
 

Kiiruna

Ny medlem
Kön
Man
Under de första dagarna så var jag så seg så att det oftast inte blev något. Efter det så var det ofta så att jag knappt blödde under den stund jag var kåt så det var inga problem (men det gällde att vara snabb direkt efter akten så att man inte sölade ner något). Oftast så blev det ju knull i duschen, och nu har jag inte det problemet
 

Lejonhand

Ny medlem
Kön
Man
Ingen av oss bryr oss. Vi kör så det ryker iaf. Om man är som vi och måste ha till det MINST en gång om dan. När det är som mest blodigt, så finns det ju andra sätt att ha det skönt tillsammans på.
 

Lil E

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag och min kille har döpt om veckan jag har mens till anal-veckan eftersom det är ett utmärkt tillfälle att bara ha anal-sex! Love it!:D
 
Toppen