Sex utan kärlek?

Skutt

Medlem
Kön
Man
Hur ser ni på relationen sex och känslor? Måste man vara kär för att ligga med varann?

Det verkar finnas en allmän uppfattning (myt?) om att kvinnor tycker "ja" och att män tycker "nej". Men hur är det egentligen?
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Den gamla myten härstammar nog från tiden när kvinnor som bejakade sin sexualitet ansågs vara horor:sleep:


Jag behöver inte alls vara kär för att ha sex - bara kåt:p;):love:
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Helt på Snäckan_Sugens linje..det räcker med att vara kåt :p!
Men visst, sex med den man älskar är kanske ett strå vassare..
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Helt på Snäckan_Sugens linje..det räcker med att vara kåt :p!
Men visst, sex med den man älskar är kanske ett strå vassare..

Jag undrar varifrån myten (om det nu är en myt) kommer ifrån. Det kan ju vara så att det inte alls är en myt, utan att deltagarna i detta forum är lite mer sexuellt frisinnade än genomsnittet. :sleep:
 
M

MissSecret

Gäst
Det räcker att vara kåt...men jag måste nog gilla personen rent allmänt för att det ska funka. Men det behöver inte vara några förälskelsekänslor. :)
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Kärlek känns i hjärtat, kåthet känns i hela kroppen. ;)
Kåtheten är mer egoistisk än kärleken. Båda i symbios är himmelriket!!
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Men herregud Det är ju någon slags moralistisk kristen avhållsamhets myt att kompisknull och ONS skulle va sämre än sex i relationer. Tvärtom hör man ju alltid om desperata folk i förhållanden som lider av att sexlivet upphört eller går på slentrian...
tyvärr har religionens behov att begränsa folks sexualitet drabbat kvinnor hårdast. Break free!
 

Amarula

Ny medlem
Kön
Kvinna
klart som tusan man inte behöver va kär eller ha känslor för personen man ligger med.
Men finns det känslor med i spelet blir det mer intensivt och härligt och mer en upplevelse för både kropp och själ enligt min mening.
 

kille71

Medlem
Kön
Man
klart som tusan man inte behöver va kär eller ha känslor för personen man ligger med.
Men finns det känslor med i spelet blir det mer intensivt och härligt och mer en upplevelse för både kropp och själ enligt min mening.
hålla med. sex blir bättre med kärlek in i bilden.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
I den utsträckning jag kunde välja så skulle jag allra helst vilja ha sex bara med den jag älskar.

För tillfället finns det ingen sådan person i mitt liv, men jag vill och kan inte avstå från sex för det och därför har jag det med en man jag tycker väldigt bra om och känner mig inte varken "billig" eller som en sämre person för det, vi skadar ingen och mår båda bra av vår relation!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
I den utsträckning jag kunde välja så skulle jag allra helst vilja ha sex bara med den jag älskar.

För tillfället finns det ingen sådan person i mitt liv, men jag vill och kan inte avstå från sex för det och därför har jag det med en man jag tycker väldigt bra om och känner mig inte varken "billig" eller som en sämre person för det, vi skadar ingen och mår båda bra av vår relation!

låter som en bra relation ändå
varför skulle du känna dig 'billig'?
 

Gorman

Medlem
Kön
Man
.Jag känner en sorts tomhet eller dåligt samvete när jag haft sex med någon som jag inte ärligt älskar, speciellt då hon har haft känslor för mej......
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Men herregud Det är ju någon slags moralistisk kristen avhållsamhets myt att kompisknull och ONS skulle va sämre än sex i relationer. Tvärtom hör man ju alltid om desperata folk i förhållanden som lider av att sexlivet upphört eller går på slentrian...
tyvärr har religionens behov att begränsa folks sexualitet drabbat kvinnor hårdast. Break free!
------------------------------------
Fördommarna haglar!
Kristendommen proklamerar inte avhållsamhet mellan man och hustru tvärt om, men däremot ska det vara mellan just man och hustru sägs det, och då ser jag inte att kvinnan drabbats hårdare på nått sätt, hon har tilldelats en man ju! *L*
Sen kan det ju inte vara så störande heller eftersom de "troende" numera utgör en minoritet i sammhället som för övrigt skulle se bra mycket bättre ut om man kunde (med något undantag) följa tio (egentligen självklara) regler....
Undrar just vad för stämpel jag fick på mig nu då....*L*
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
I den utsträckning jag kunde välja så skulle jag allra helst vilja ha sex bara med den jag älskar.

För tillfället finns det ingen sådan person i mitt liv, men jag vill och kan inte avstå från sex för det och därför har jag det med en man jag tycker väldigt bra om och känner mig inte varken "billig" eller som en sämre person för det, vi skadar ingen och mår båda bra av vår relation!

låter som en bra relation ändå
varför skulle du känna dig 'billig'?

Nä, det är ju det jag inte gör - men i de få fall jag berättar för andra kvinnor om min lekkamrat förstår jag att jag enligt dem borde känna mig utnyttjad och objektifierad. Sex är tydligen inte för kvinnor ( i min ålder), inte som initiativtagare och villiga deltagare iallafall utan som en uppoffring? *irriterad*

Jag har avstått från en mer traditionell kk-relation därför att jag kände att jag alltför lätt skulle få känslor för honom som jag visste inte var besvarade och valde istället en man som jag enbart träffar för sex, på samma villkor för oss båda...med det lilla undantaget att jag vill oftare än honom.......

Så, ja - jag tycker absolut att man kan ha sex med någon man inte är kär i - som en av mina mer intelligenta väninnor uttryckte sig: "kroppen måste ju också ha sitt". Så länge båda är fullt införstådda med att det enbart är en sexuell relation ser jag absolut inget fel i det.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Nej men kristendomen proklamerar avhållsamhet i alla övriga fall. Kristendomen fördömer allt sex utanför äktenskapet. Sedan definieras att äktenskapet är en institution mellan man och kvinna. Det är så omodernt att man mår illa.
Alltså är ju alla kompisknull, one night stands, parsex, gruppsex, polyrelationer, bögsex och lesbiskt sex oacceptabelt enligt kristendomen. Tycker det är rätt upprörande att nån år 2008 går i försvar för en kristen sexualsyn.

Det är möjligt att kristendomen som sådan inte varit mer repressiv mot kvinnor men kyrkan som organisation har varit väldigt framgångsrik med att skuld- och skambelägga kvinnors sexualitet och kåthet.

Fördommarna haglar!
Kristendommen proklamerar inte avhållsamhet mellan man och hustru tvärt om, men däremot ska det vara mellan just man och hustru sägs det, och då ser jag inte att kvinnan drabbats hårdare på nått sätt, hon har tilldelats en man ju! *L*
Sen kan det ju inte vara så störande heller eftersom de "troende" numera utgör en minoritet i sammhället som för övrigt skulle se bra mycket bättre ut om man kunde (med något undantag) följa tio (egentligen självklara) regler....
Undrar just vad för stämpel jag fick på mig nu då....*L*
 

nickel

Ny medlem
Kön
Man
jag tycker iof att redan från första ögonblicket någon tänder mig, så har jag ett slags känslor för personen.
om än långt ifrån något som liknar kärlek eller förälskelse.
något finns ju där.

vet inte om det bara handlar om kåthet, . .
kär tror jag definitivt inte man måste vara

intressant ämne!
 
Toppen