Singel eller förhållande?

Miharu-chan

Medlem
Kön
Kvinna
Jag har funderat lite.
De senaste 5,5 åren har jag varit i ett parförhållande. Tre stycken har avlöst varandra och det senaste är nu uppe i 1,5 år. Jag är nu 22 år och jag har funderat mycket på hur det är att vara singel. Alla mina förhållanden har börjat med en kompisrelation som utvecklats till ett förhållande. Först när jag fyllde 20 år började jag att gå ut på krogar och dricka alkohol. Jag satt hellre hemma och spelade tv-spel :p Jag har därför aldrig varit "ung och vild" och har börjat fundera på om jag egentligen missar nåt.
Min nuvarande pojkvän har redan inställningen att vi kommer spendera resten av våra liv tillsammans. Jag är inte helt emot det, men samtidigt känner jag att jag skulle jag vilja uppleva ett one-night-stand, att ragga på krogen, nätdejting och kanske till och med uppfylla min fantasi om en trekant med två killar.
Mitt dilemma är att jag älskar min kille och vill inte göra slut med honom (som det ser ut idag), samtidigt som jag skulle vilja pröva att vara singel.

Någon som varit i samma situation och gjort det ena eller det andra?
Som sagt så är väl min fråga om jag egentligen missar något...
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag har aldrig haft någon flickvän, så jag har inget att jämföra med.

Men jag tror det är så att när man är singel så kan man bli avundsjuk på de som har ett förhållande, och när man är i ett förhållande så kan man drömma eller längta efter singellivet, då man inte behöver ta hänsyn till någon annan.
 

stilig

Medlem
Kön
Man
Jag är i samma situation som dig, med skillnaden att jag har varit med samma tjej hela tiden. Är 22 år nu och har varit tillsammans med min flickvän sen jag var 16. Dricker och går ut på krogen gör jag ändå, men ett one-night-stand har jag heller aldrig upplevt.

Jag funderar ofta på hur det skulle vara om vi inte var tillsammans. Hur det skulle kännas att vara med en tjej som var kåtare och mer sugen på att exprementera än min tjej är. Men jag kommer alltid fram till att det inte är värt att kasta bort ett himla bra förhållande och en superbra tjej bara för att få uppleva dessa saker.
 

Miharu-chan

Medlem
Kön
Kvinna
Jag är i samma situation som dig, med skillnaden att jag har varit med samma tjej hela tiden. Är 22 år nu och har varit tillsammans med min flickvän sen jag var 16. Dricker och går ut på krogen gör jag ändå, men ett one-night-stand har jag heller aldrig upplevt.

Jag funderar ofta på hur det skulle vara om vi inte var tillsammans. Hur det skulle kännas att vara med en tjej som var kåtare och mer sugen på att exprementera än min tjej är. Men jag kommer alltid fram till att det inte är värt att kasta bort ett himla bra förhållande och en superbra tjej bara för att få uppleva dessa saker.


Ja, det är väl det jag kommer fram till också egentligen, att det inte är värt att kasta bort det vi har för nånting som jag kanske inte alls vill ha. Samtidigt känner jag att om jag inte testar innan jag gifter mig eller skaffar barn, kommer jag fortsätta att tänka de tankarna och undra resten av livet och förstöra relationen senare i livet till exempel genom att vara otrogen?
Jag är en typisk "what if" - person :p
Jag tycker att man hör ganska ofta från de som ska gifta sig att de minsann har levt singellivet och legat runt redan och därför är de nu redo att gifta sig och skaffa familj. Men samtidigt så har en superfin pojkvän, jättebra sexliv och jag vill vara med honom just nu så varför skulle jag vilja ha nåt annat än det egentligen?
 

stilig

Medlem
Kön
Man
Ja precis, nöjdare kan man alltid bli. Men som du säger är det ju en risk med: "någonting som jag kanske inte alls vill ha". Jag tycker man ska göra det som känns bäst för stunden, känns konstigt om man skulle gå och grunda sina beslut på vad som kan hända om 20 år in i framtiden.

Man saknar ju alltid det man inte har också, så för tillfället skulle det vara jättespännande att knulla runt med andra. Men jag tror att om man förverkligar det hela försvinner lite av spänningen och det blir inte som man tänkt sig. Kan nog många gånger vara bättre att längta men att aldrig komma fram.

Har du pratat med din partner om det här?
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Gräset är alltid grönare på andra sidan...

Jag hade lite förhållande & samboskap innan jag träffade min fru
Var ca 25 när vi blev tillsammans, vi hade ett bra & lagom experimentell
Hon är nåt år yngre & inte haft speciellt erfaren innan, men har alltid fått vad hon bett om & lite till ;)
Numera är det mycket familjeföretaget som ska skötas
man hinner inte med att vara speciellt experimentell alltid
då får man rymma med frugan

Jag har frågat henne många gånger om hon är nöjd & tillfredsställd med allt
sex, relation osv
vi pratar mycket om allt

Jag har haft några vilda relationer, det kan bli för bra med...
Lagom är bäst

Sex är limmet i ett förhållandet men det är en del av vardagen, man måste få till både kvantitet & kvalitet
i lagom mängd

gör INTE slut på grund av tråkig sex, krydda upp det istället i annars bra förhållande
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Missar och missar? Det är kul att röja runt och pröva, men kan du inte pröva att ha "vild sex" med din kille? Jag har själv haft några längre relationer, men jag tycker vi haft kul och rätt spännande sexliv med dom tjejer jag varit tillsammans med... Ett skönt minne var Cissi, vi knullade ibland i trapphuset i huset jag bodde i då, sen tpå kvällarna. Vi fick "fly nakna in i lägenheten" när vi hörde att det kom någon i porten! :cool:

Men det är klart, gruppsex och trekanter är inte så lätt att pröva när man är ihop med någon - det kan förstöra en hel del.

Jag tror Glimmer har en poäng när han säger att oavsett på vilken sida av planen du är kommer man alltid att vara nyfiken på den andra sidan gräsmattan... är inte gräset grönare där?? :cool: Jag tror själv att det sällan är grönare där, men det är spänningen, nyfikenheten som gör det lockande - ett klart mänskligt drag.
 

Miharu-chan

Medlem
Kön
Kvinna
Vi har pratat lite vagt om hur det skulle vara att vara singel men jag har inte tagit upp att jag eventuellt skulle vilja uppleva till exempel ett one night stand. Vi har dock diskuterat att ha trekant men kommit fram till att vi nog skulle bli alldeles för avundsjuka på varandra om det var vi och en person till.

Som sagt så har vi jättebra sex och allmänt ett jättebra förhållande så jag har inget att klaga på utan det är just "hur skulle det vara att vara singel" som jag är nyfiken på. Spänningen ska jag verkligen inte klaga på, hehe...

Som ni säger så är gräset alltid grönare på andra sidan :p Och jag tänker att de flesta har väl liknande tankar i perioder under ett förhållande men det känns faktiskt som att tankarna är på väg bort, kanske för att jag fått så bra svar här :love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Bygg på & gör nåt djupt av ett bra förhållande!

kryddor kan man få inom ett förhållande!
men även upp & nergångar...

ibland är det skit, då får man ta tag i det!

Lycka till!
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Gammal tråd, men alltid aktuellt :)

Alla perioder i livet har för och nackdelar. De vägar du vandrar innebär att du måste skippa visa stigar för de leder åt andra håll. Jag har bra mer erfarenhet än min fru angående sex och förhållande. Hon är faktiskt väldigt lik dig och det kommer ibland fram det här med "Jag skulle kanske ha prövat...". Hur än singellivet ser ut genom de rosaskimrande glasögonen, så måste jag också säga att det var en del ångest, för hur många partners eller one-night-stands man hade så var det ändå i jakt på en person att dela sitt liv med. Jakten kan vara kul, men det är aldrig kul att sitta där ensam dagen efter. Det är klart om man VISSTE att man skulle hitta en underbar fru att dela livet med, då hade man kanske kunnat njuta av det mer att vara singel. Just då ville man ju bara hitta någon, sex är trevligt, men målet var ju alltid något längre. Ångesten och rädslan för att man skulle få leva "ensam" fanns ju alltid, och den skulle jag inte vilja ha tillbaka.
 

Roofu

Medlem
Kön
Man
Ja nu blir det en mega bump i tråden.

Men att vara singel är inte så jädra roligt när man inte finner någon själsfrände. Jag själv är singel och har varit det sedan 2007. Väntar fortfarande på att den rätta tjejen skall träda fram.

Men att finna en är inte så lätt när det alltid är killen som skall ta det första steget. Gäller inte bland alla tjejer att killen skall ta första steget. Men som sagt inte så lätt när man är blyger.

Men är inte blyg alltid men tror att mina intressen gör många skrämda. :/

Så att vara singel är inte trevligt och lätt som många tror. Visst man har en del frihet och är inte bunden. Som sagt allt har en för och nackdel.

;)
 
Toppen