Sjukt lång tid?

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Intressanta tankar. Jag har återupptäckt det sköna i att onanera utan porr. De egna sexfantasierna blir helt anpassade efter vad som kåtar upp mig. Jag slipper att bläddra och leta bland en massa kategorier på mobilen.
I stället är det sjuksköterskan, kollegan grannen kompisen bibliotekarien damen på gatan som som jag har det skönt med.
Det känns nästan som om man behöver träna förmågan till snuskiga fantasier.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Intressanta tankar. Jag har återupptäckt det sköna i att onanera utan porr. De egna sexfantasierna blir helt anpassade efter vad som kåtar upp mig. Jag slipper att bläddra och leta bland en massa kategorier på mobilen.
I stället är det sjuksköterskan, kollegan grannen kompisen bibliotekarien damen på gatan som som jag har det skönt med.
Det känns nästan som om man behöver träna förmågan till snuskiga fantasier.

Fantasi är en kreativet som behöver tränas
Så vi borde kanske skippa porren oftare?
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Ett tag gillade jag erotiska noveller. Skickade efter penthouse pocketböcker. För delen med läsning är att man själv skapar bilderna i huvudet. Nuförtiden finns texter mest digitalt. Det är liksom inte samma runkinbjudande känsla..
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Ett tag gillade jag erotiska noveller. Skickade efter penthouse pocketböcker. För delen med läsning är att man själv skapar bilderna i huvudet. Nuförtiden finns texter mest digitalt. Det är liksom inte samma runkinbjudande känsla..


Gillar porrnoveller
Men det är liksom porr...

Fantasier är bäst...
 

MrWolf

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har typ tröttnat på att runka till porr
Man är så kinky på det så att man letar längre än man leker med sig själv...
Runkar jag utan porr tar det fem tio minuter innan man kommer
Med porr fyrtio till femtio minuter...

Borde förlita mig på min fantasi mer
Känner igen mig. Ibland tar jag det ett steg längre. Ingen porr men strunta i fantasierna också. Bara fokus på känslan hur skönt det är att vara stenhård och kåt. Att hitta precis rätt sätt att ta på sig själv. Och sen verkligen bara känna efter när det närmar sig och när jag kommer.
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Mycket intressanta tankegångar. Det här är något jag brottats med rätt länge. För ett gäng år sedan hade jag ett misslyckat one night stand med en tjej jag träffade på tinder som slutade med att jag slaknade när kondomen skulle på (i vanliga fall har jag inga problem med kondomer. Tycker rent av det kan vara en välkommen andningspaus i sexet). Det sänkte mitt sexuella självförtroende rejält, och sedan dess har jag i omgångar undrat om det är porren som gjort att jag har svårt att bli upphetsad på egen hand.

Samtidigt är jag inte 19 år längre. Det är klart maskineriet tar längre tid att dra igång, och min date ville typ tokknulla fem minuter efter att hon satt sig tätt intill i filmsoffan. Samt att jag alltid har behövt lära känna folk bra innan jag är trygg nog att ligga med dem. Med första tjejen jag låg med tog det tre försök över ett drygt år innan jag var trygg och avslappnad nog att få och behålla ståndet.

Men samtidigt är det som ni säger, fantasin är en muskel som behöver tränas upp. För några år sedan när jag verkligen mådde kasst psykiskt gav jag mig fan på att inte titta på någon porr alls på en månad. Jag tror det var bra för fantasin, men jag tror också min motivation var lite felriktad.

Jag ser inget problem med att titta på porr i sig, så länge den är producerad under rimliga omständigheter och ingen skadats eller tvingats till att medverka. Däremot tror jag det kan vara så att man som konsument lätt tar till porr för att täcka över att man kanske inte känner sig så sexig eller kåt spontant. När jag mådde dåligt, men ändå ville få komma bort från alla tankar, slappna av ordentligt, och få känna lite njutning, var det lättare att porrsurfa än att orka fantisera om något själv (eller att bara hitta på något kul att göra inom andra intressen man har).

Ytterligare en svårighet med fantasierna för mig personligen är att jag har haft väldigt få sexpartners. Inklusive det misslyckade ons:et är de bara tre stycken. Så jag har inte så mycket faktiska erfarenheter att fantisera om, och har alltid tyckt det är lite kymmigt att fantisera om folk jag faktiskt inte har någon sorts intim relation med alls. Kanske är det en moralistisk hangup jag borde göra mig av med?

En sak jag försöker göra är att inte låta kåtheten eller desperationen efter njutning dra med mig in i saker jag faktiskt inte gillar. Har på sistone märkt att jag måste sätta bättre gränser när jag interagerar med folk på nätet. Om de föreslår fantasier eller scenarier som jag faktiskt inte tänder på, eller rent av ogillar, så måste jag dra i bromsen.

Porr är okej, men all porr är inte bra porr för alla porrkonsumenter. :)
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Tittar ibland på porr eller läser sexnoveller, men när jag vill komma är det med fantasins hjälp. Bättre en allt annat sedan kan man ju fantisera om vem som helst. Arbetskollegan , grannen tex,
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Tittade lite på en porrfilm läste någon novell, fick stånd men inte mycket mer. Genom min fantasi kom jag rätt så snabbt. I fantasin finns inga gränser, kommer inte berätta vad jag fantiserar om får då hamnar jag på en psykakuten. Men fantasier är mycket man inte kan eller egentligen vill uppleva i verkligheten.
Sex med en partner är en sak en helt annan sak när man smeker sig själv, fast ibland kan ett minne också fingera bra.
 

MrWolf

Välbekant medlem
Kön
Man
Fantasi är underbart! Allt kan hända inget är förbjudet :) Jag tycker ibland att det är precis lika skönt att varken ha porr eller fantasi utan bara känna hur skönt det är att vara hård och kåt och njuta av min egen kropp.
 
Toppen