Skämms/ Dåligt samvete

Smultronet

Ny medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Hej!

Jag har en fråga, och vill bara se om någon kan ge mig ett bra svar på det, för det är ett ganska stort problem hos mig...

Jag får dålig samvete, känner mig skamsen, när jag onanerar. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men såfort jag får en orgams, får jag dåligt samvete, som om jag gjort någe fel. Har alltid känns så, och jag fattar inte varför jag ska känna så..!

Någon som kan komma med något bra tips på hur jag ska göra för att slippa tänka så..?
 
Kön
Kvinna
Lilla älskade Gumman
Titta runt på oss alla här inne (Välkommen förresten)
Tänk inte så
Tänk på att du själv är din bästa vän, bara du vet bäst
vad din kropp vill ha.
Och du får Orgasm WOW
Du är samspelt med din kropp lyckliga du
Livet är kort
Onanera så ofta du kan och njut av det
KRAM
Lillsann
 
P

paloza[tackar för sig]

Gäst
Hej Smultronet, var glad för att du kan njuta av dig själv...och att du kommer!
Det är verkligen inget att skämmas för, tvärtom det är bland det vackraste som finns.

Lillsann är klok när hon skriver att du är din bästa vän...och man skall ta hand om sig själv. Att onanera är ett sätt.

Finns det något som du upplevt som an få dig att känna så?

Kram på dig från Paloza
 

Smultronet

Ny medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
tack för svaret lillsann!! *kjam*

och paloza, hur menar du? som kan få mig att känna mig som jag gör när jag onanerar menar du..? ingen aning =/ har bara alltid vart så :(

är ganska irriterande, men det där gäller all form av sex och samlevnad. mystiskt enligt mig... :(
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Hej!

Jag har en fråga, och vill bara se om någon kan ge mig ett bra svar på det, för det är ett ganska stort problem hos mig...

Jag får dålig samvete, känner mig skamsen, när jag onanerar. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men såfort jag får en orgams, får jag dåligt samvete, som om jag gjort någe fel. Har alltid känns så, och jag fattar inte varför jag ska känna så..!

Någon som kan komma med något bra tips på hur jag ska göra för att slippa tänka så..?

Jag kände också så mycket när jag var yngre. Hade en period i mitt liv när jag ville leva som kristen och var mycket i kyrkan osv. Där var det väldigt tabu med sex och onani och jag mådde jättedåligt efter varje gång jag hade smekt mig. Skämdes jättemycket och kunde knappt stå ut med mig själv.

Kanske kan du fundera på varför du känner så. Är det pga. någon tro (som det var i mitt fall) eller något från din barndom (Freudvarning)? Kanske blev du tillsagt att det var fult att pilla eller något när du var liten, vad vet jag...

Som många andra skriver här så är det inget konstigt eller fult med sex och onani (men det vet du säkert redan)...
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag får dålig samvete, känner mig skamsen, när jag onanerar.

Det ska du inte känna, du har inget att skämmas för. Jag skulle oxo, som dom andra, gissa att det har något att göra med att andra i din omgivning försökt skambelägga sex.

Det behöver inte vara religiöst, men det är (tyvärr) typiskt kyrkan att göra så -- det tycker jag inte du ska finna dig i !! :) (kyrkan är jättebra på andra sätt, men helt värdelösa inom detta område - dels för att dom skambelägger normalt (o härligt) beteende, dels att dom "tvingar" på andra sina trångsynta värderingar)

Ingen har rätt att ta ifrån dig glädjen att ha det skönt. Så onanera på om du har lust, annars inte... :) Det är din kropp, ditt liv, och det är DU som bestämmer över din egen kropp.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Hej!

Jag har en fråga, och vill bara se om någon kan ge mig ett bra svar på det, för det är ett ganska stort problem hos mig...

Jag får dålig samvete, känner mig skamsen, när jag onanerar. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men såfort jag får en orgams, får jag dåligt samvete, som om jag gjort någe fel. Har alltid känns så, och jag fattar inte varför jag ska känna så..!

Någon som kan komma med något bra tips på hur jag ska göra för att slippa tänka så..?


Något bra svar är det nog bara du som kan hitta när det gäller dina egna känslor.

Däremot kan det var bra att få hjälp med att ställa frågor till sig själv om varför man känner något som man egentligen inte vill känna?

Jag tror att det är vanligare hos tjejer än hos killar att känna skam för sin egen kåthet. Det är något att fundera över, även om det så klart inte löser ditt problem.


Tjejer får sig ofta itutade att de är horor och dåliga tjejer om de bajakar sin kåthet - kan det vara det du känner?
 

Iron_work

Ny medlem
Ålder
16
Kön
Man
Jag är kristen och i bibeln står det på något ställe att man inte ska missbruka onani och sex, men jag anser att sex och onani är gudagåvan! Man når ju liksom himlen när man får orgasm!
 
Ålder
40
Kön
Man
Jag är inte troende men det kan ju vara vettigt som det står att inte MISSbruka onani och sex. Allt missbruk är ju dåligt....men det ska inte blandas ihop med att BRUKA onani och sex, något som prästerskapet genom århundraden fått folket att tro vilket i sin tur är en av anledningarna till att så många idag känner skam för sig själv och sin sexualitet

Free your mind! :cool:
 
Toppen