Skotertankar

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
En fundering jag fick medan jag tog mig en tur på skidorna så här på nyårsaftonens förmiddag:

Vad får en skoteråkare att medvetet köra sönder skidspår som någon omsorgsfullt tagit sig tid att spåra upp, när det finns en skoterled 20 meter vid sidan om skidspåret?

Jag anses av många som ganska klok, men den här frågan går jag bet på. Är det någon som kan ge en vink om vad svaret kan vara?
 

Erektionskillen

Välbekant medlem
Kön
Man
Troligtvis äker han på skidspåret för att an antingen inte gillar skidåkare eller för att han antingen vill det för att jävlas. svårare än så är det ju inte.


Det står inget i "skoteråkarens manual" att åka just där. Så det är det svaret du får av mig iaf.

Det kan tänkas sig att en skidåkare knäckt benet/brytit ryggen och han var tvungen att bärga skidåkaren, istället för att släpa honom 20-40 meter så valde han att åka PÅ skidspåret ett tag.

Jag har spårat många skidspår med maskin, så så jobbigt är det inte att sitta på en skoter och spåra längdspår. Värre är det för skidåkaren som måste åka på det trasiga spåret.


Knivig sitts helt enkelt.
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
ja, och dom som rastar sina hundar i skidspåret då? Det har då jag råkat ut för.. upptäkte hundskiten i en utförslöpa och kunde inte väja. Finns ju bättre valla, om man säger så. Fast det var några år sedan..hade nästan förträngt det:D!
 
Toppen