Skydda sig eller inte

mania

Medlem
Kön
Kvinna
Jag vet en tjej som haft en del sexuella umgängen på senare tid. Fick höra av en slump att hon inte tyckte kondom behövdes för hon hade spiral. Risken är så liten att få HIV, menade hon.
Jag tycker det verkar knäppt att låta bli kondom vid enstaka sex-kontakter. Risken är ju inte helt obefintlig att någon bär på nåt om man byter sexpartner.
Är det jag som är "präktig" eller gammalmodig?

Vad säger ni onanister om detta? Hur gör ni (eller skulle göra)?
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Men, det är ju från fall till fall. Ett one night stand med ett helt okänt krogragg är ju definitivt kondom som gäller. Fast här verkar det ju som att du känner henne?? Då kan du ju bedömma, är hon pålitlig som person? Fråga om är testad, Känns det bra, skulle jag ärligt inte skydda mig. Jag testar mig minst 1 gång i månaden så jag vet att jag är clean. Är tjejer testade negativa sen senaste samlaget får dom tjata bra hårt om att jag ska knulla dom skyddat

så känn efter och fråga henne. Och testa dig själv om du inte gjort det


Jag vet en tjej som haft en del sexuella umgängen på senare tid. Fick höra av en slump att hon inte tyckte kondom behövdes för hon hade spiral. Risken är så liten att få HIV, menade hon.
Jag tycker det verkar knäppt att låta bli kondom vid enstaka sex-kontakter. Risken är ju inte helt obefintlig att någon bär på nåt om man byter sexpartner.
Är det jag som är "präktig" eller gammalmodig?

Vad säger ni onanister om detta? Hur gör ni (eller skulle göra)?
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Krogragg=kondom
Första gången man har sex med ny kille och man har inte pratat om sjukdomar=kondom
Inget annat alternativ=kondom (dra ut metoden är inget alternativ!)

Men visst, man kan ju köra utan om man vill ha könssjukdomar, vet inte om hon du pratar om vet att det finns fler könssjukdomar som är jobbiga än HIV!

Annars går det väl bra utan tycker då jag :)
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Inte konstigt att STD:erna sprids som en löpeld, med dessa uppfattningar i omlopp. Märkligt tycker jag då vi anses leva i ett välinformerande samhälle. Eller är det just det som är grejen... Präktighetsinformation?

(och med de sista orden blev er Pumps-Lover på ett ögonblick 15 år äldre och myycket tröttare[:cool:])
 
Toppen