Sluta onanera

fhqwgads

Medlem
Kön
Man
Hej!

Det kanske är dumt att höra av mig just här, men jag vet inte riktigt var annars...

Jag har ny flickvän. Vi kelar mycket i sängen, och jag har fått slicka henne men inte kommit in i henne ännu. Kruxet är nu att jag vill sluta onanera. Förra gången (även första gången) jag hade flickvän la jag av i princip helt efter att ha runkat varje dag i många år. Hon och jag var tillsammans i fyra år, och under åtminstone de tre första onanerade jag ytterst sällan. Mot slutet blev det mer och mer - jag tror hon var sugen på sex mer sällan eller så var det jag som var sugen oftare. Sedan det tog slut har jag onanerat mer eller mindre regelbundet - vanligen mellan 5 och 10 gånger i veckan.

Nu vill jag som sagt försöka sluta. Min nya flickvän har jag varit tillsammans med i en dryg månad, och nu har hon åkt bort på en vecka. Så länge vi är tillsammans blir det såklart ingen onani, och i början var det rent plågsamt då hon (mer eller mindre medvetet) hetsade upp mig dygntals i sträck. Vid ett par tillfällen har jag nu fått orgasmer tillsammans med henne. Nu när hon är bortrest har jag onanerat tre gånger på två dagar - varje gång till porr - och jag känner mig lika dum varje gång. Jag VILL inte vara beroende av onani. Det känns faktiskt som ett beroende. Det känns lite mindre illa de gånger jag tänker på henne medan jag gör det, men fortfarande inte bra.

Finns här någon som kan ge mig ett tips om hur jag kan sluta? Det borde inte vara omöjligt!

Den som har kommentarer i stil med "Det är väl inget att skämmas för" behöver inte svara. Jag vill sluta, så enkelt är det. Alla seriösa tips uppskattas!
 

tattoo-kille

Medlem
Kön
Man
Hmm, kanske den kalla duschen hjälper när suget kommer? Tvinga över tankarna på saker som mormors katt eller dylikt lär ju vara till större hjälp än att tänka på knulle hehe.
har du försökt att bara koncentrera dig på annat?
Det är de första dagarna som är värst..
sen går det lättare..
men visst kräver ju lite självdisciplin

kåt kille i småland
 

shack

Aktiv medlem
Kön
Man
Det enda sättet är att göra saker tillsammans med andra människor som kräver koncentration och engagemang. Demonstrera mot biltullar, gå i kloster, starta ett band, ge ut en tidning, bygga racerbilar, spela spel. Gamenskap och inriktning mot ett mål brukar kunna skingra tankarna.

Men du kan inte vara ihop med en snygg, trevlig och sexig tjej och låta bli att onanera om du är ensam. Det tror inte jag i varje fall.

/Shack
 

fhqwgads

Medlem
Kön
Man
Hej, och tack för de tips som kommit in hittills! Det låter betryggande, att första dagarna är värst. Kan tänka mig att tredje dagen sisådär är allra värst, när det börjar bli lite fullt i påsen...

Jag kanske ska förtydliga mig lite. Det handlar inte om att jag inte vill ha det skönt, utan det finns egentligen två anledningar till att jag vill sluta.

Till att börja med är det en prestigegrej inför mig själv att jag inte vill onanera när jag har en sådan härlig tjej att ha sex med. Jag vet inte hur hon skulle reagera om hon fick reda på det, men risken finns att hon känner sig otillräcklig då hon redan har rätt dåligt självförtroende. Mest handlar det dock om att jag känner mig dum inför mig själv, även om hon skulle acceptera det.

För det andra är det faktiskt väldigt likt ett beroende. Jag vet att jag inte vill, jag ska inte, och likförbannat kan jag inte låta bli. Jag är emot alla sorters beroenden, antingen det är beteenden, droger eller annat. Jag vill kunna kontrollera mig.

Tack än en gång för de tips jag fått. Kom gärna med fler!
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Varför inte se det som ett behov snarare än ett beroende? Ett behov som dessutom är *helt* OK.

I det förhållande jag lever i är det helt OK att vi onanerar både var och en för sig och tillsammans. Det betyder inte att vi älskar varandra mindre, att den andre/andra är otillräcklig eller att någon vill vara otrogen. Vi vet båda om det, gillar det båda och det förhöjer faktiskt saker och ting för oss. Vi berättar gärna för varandra vad vi fantiserade om när vi smekte oss senast.

Kan du/ni inte se det som en gåva? Utgå från att hon onanerar på sitt håll och utan att det har det minsta med att hon inte får tillräckligt av dig. Det är OK att du gör samma sak.

Självkontroll är väl OK, men alltför mycket är begränsande och det särskilt om det inte är någon belöning med det. Ett sidospår: För ett antal år sedan hade jag en inflammation i pungen. Läkaren jag besökte flinade då och sade att jag skulle "rensa rören" ofta, att maskineriet bara hade bra av det. Tidningsartiklar på senare tid talar också om att man löper mindre risk att få prostatacancer när man blir äldre om man får utlösning ofta.

Nä, runka på och njut bara!
 

sep

Medlem
Kön
Man
I det här fallet verkar det handla om dåligt samvete kombinerat med indirekt påverkan från flickvännen. Jag VARNAR för att börja ändra på sig för att göra flickvännen glad/inte lessen/etc! Det blir man helt sabbad i huvudet av, helt enkelt.

...
don't bust that nut just yet
 

heimat

Medlem
Kön
Man
sEP> Du har så rätt man skall inte behöva ändra på sej.

fhq> Men berätta det för henne trots hennes dåliga självförtoende. Dom flesta tjejer vet ändå att deras killar gör det efter som "killar har större behov". berättade det för min brud för längesedan och hon sade la typ att det evt hon redan samt att det är helt ok. Sen det där med beroende.... men mår du dåligt av det?
 

avve

Medlem
Kön
Man
Helt klart så känns det som att ni två inte har samma nivå av behov.
Prata med henne direkt om varför du inte får komma inn i henne.
Om ni inte kan samsas om erat sex liv är det lika bra att gå vidare och hitta någon annan tjej. Ok det låter hårt men så känner jag.
Dialog är alltid det bästa. (synd jag själv inte fattade det tidigare)
 

fhqwgads

Medlem
Kön
Man
Ah. Det kanske kan vara på sin plats med en liten förklaring.

Min tjej är oskuld, och vi har bara varit tillsammans i sex veckor. Så det är egentligen "jag har inte fått komma in i henne ÄNNU", hon är helt enkelt inte redo. Men jag vet att hon vill, så så småningom kommer det ge sig... jag är inte den som tänker pressa henne, för inget blir bättre av att man rusar.
 

fhqwgads

Medlem
Kön
Man
Avve: Det är ok. Kunde ju inte du veta.

Jag tackar iallafall för de tips jag fått, samt de synvinklar på huruvida det faktiskt är en bra idé eller inte att lägga av. Imorrn kommer tjejen hem igen, då blir det inget på egen hand på ett tag. :)
 

Jaadu

Medlem
Kön
Man
fhqwgads: Även fast jag vill förstå så fattar jag inte vad problemet är egentligen. Om du nu inte vill onnanera så får du väl göra nått åt det när det känns som värst. Typ tänka på något helt osexigt eller gå ut som du inte har möjligheten att "göra det".
 

freshman

Medlem
Kön
Man
Jag har haft hand om en katt i en vecka nu. Det är ett jävla jobb med att plocka bort henne från krukväxterna och lyfta på fötterna när hon attackerar mina tår. Dessutom är jag aldrig ensam. Detta har lett till att jag har trappat ner på runkandet, så mitt tips är - om du nu nödvändigtvis måste sluta att onanera - att skaffa en katt. Ett säkert kort om man bor i en liten lägenhet :D
 

apelsinjuice

Ny medlem
Kön
Man
Om katten äter på krukväxterna kan det vara så att den behöver grönt gräs! Katter äter nämligen gräs för att spy upp de hårbollar som fastnar i halsen när katten slickar sig. Utekatter har förstås inga problem med detta, men för innekatter kan det vara klokt att köpa kattgräsfrö och odla dem i exempelvis köksfönstret. Förhoppningsvis kommer katten då att sluta äta resten av dina krukväxter.

Det här är grymt Off Topic, låter både lite lite småäckligt och konstigt, men alla som har innekatter förstår nog vad jag menar.
 

flickan

Ny medlem
Kön
Man
Det värsta jag kan göra när jag inte vill göra något är att tänka på att jag inte ska.. jag onanerar väldigt sällan.. men det är mest för att jag glömmer bort att göra det.. alltså när jag inte tänker på saken så glömmer jag det. Det låter kanske konstigt och det är egentligen ingen hjälp för någon som vill sluta.

Mitt hetaste tips är nog ändå: Glöm att du vill sluta, vi människor tycks vara så grymt sugna på att göra det vi inte får..

Ett mycket bra sätt att inte tänka på att onanera är.. tyvärr kanske.. att hålla sig bort från sidor som denna..
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Det skulle vara svårt att bara glömma tror jag, men tipset är nog bra ändå. Om man jobbar som en idiot och stressar, ser till att man alltid är i sällskap osv så distraheras och hindras man.

Sedan kan man ju tänka på allt det hemska också: Händer som ruttnar, ryggmärgsvätskan som rinner ut och tungan som svartnar :)
 
Toppen