Smygg porrsurfa

gubben1980

Ny medlem
Kön
Man
Hej på er! Jag är ny på forumet och jag har en fråga. Hur många av er porrsurfar i smyg ( hemma). Skulle min sambo få reda på att man porrsurfar skulle det bli ett j#### liv. Någon med samma problrm. Hör av er.
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
i smyg ? nänä. inte hos mig. eller jo förresten, mina minsta barn vet inte om det. Om karln min ser mig vid datorn , porrsurfandes, vet han att det vankas gott..:D
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Smyger inte med det, min pojkvän vet om att jag tittar på porr ibland.
 

heimat

Medlem
Kön
Man
Min tjej vet om det och även i9nnan jag brättade det så var hon helt 100% att jag gjorde det ändå.
 

gubben1980

Ny medlem
Kön
Man
Hon blev skit sur och ledsen när hon kom på mig. Det blev satans liv hemma. Hon frågade varför... men vi är ju bara killar som är nyfikna eller va säger ni?
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag smyger inte
kanske jag inte berättar allt...;)
men det ska ju inte behövas smygas
(mina ungar vet definitivt inget!)

var öppen, du bedrar ju inte henne,visa henne
om det inte funkar.....
 

Carl2

Ny medlem
Kön
Man
Min sambo anar nog att jag porrsurfar ibland. En gång för länge sen hade hon kollat History och backat hela vägen till, iofs, ganska oskyldiga sajter, men då ringde hon mig och ställde mig mot väggen.
 

Oxytocin

Ny medlem
Kön
Man
Jag är väldigt liberal av mig, på många sätt. Tycker att så länge man gör något som inte skadar andra människor, så bör det vara tillåtet. Frihet i livet helt enkelt.

Sen blir det ju lite annorlunda om man har ett förhållande tillsammans med en partner. Då tror jag att det är precis som till exempel med vilket "spel" eller "sport" som helst, att man måste komma överens om "spelreglerna". Vad är ok, vad är inte ok. Vad är de olika spelarna bra på, vad gillar de osv.

I det här fallet, och många som porrsurfar i smyg, så vore det nog bra att berätta för partnern vad man gör eller vill göra och kanske till och med varför. Bara för att man tittar på porr någon dag eller porrsurfar lite, så betyder det inte att man inte älskar den man lever med eller är tillsammans med. Det kan vara en krydda, men det är nog bra om man kommunicerar om det istället för att till exempel smussla med det, som jag tror alldeles för många gör.

Så, jag tror nog att tjejer är minst lika nyfikna, men defintivt inte alla. Om nu din tjej (gubben1980) inte gillar det, så bör ni nog försöka tala ut om det.

Till alla er som eventuellt tycker att det är skitsnack och no big deal (jag menar inte dig nu gubben1980), så är det ju bara att sätta sig in i tjejens ställe. Att se det hela ur hennes synvinkel. Det kan såra oerhört att någon sitter och surfar eller runkar till någon annan och inte till "mig". Sen finns det alltså en annan sida på myntet, där det är ok.

Allt är relativt mina vänner. Prata mer med varandra. Tala om för varandra (ni som har ett förhållande), vad ni tänder på, vad ni kan bli sårade av, vad ni tycker om, vad ni tycker är jobbigt. Livet blir så mycket lättare. [:cool:]
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Jag smyger inte. Killen min vet att jag surfar runt.
Cammar gör jag däremot inte. Det känns lite otroget.
 
G

Guest

Gäst
Du får tömma cachen och besökta adresser. och inte spara ner bilder och filmer. Blev expert på att dölja porrsurfning när ja bodde hemma.. mina hföräldrar hade inte en clue om vilka sidor man var inne på i helgerna :)
 

Bången

Medlem
Kön
Man
Jag tror hon vet men har aldrig sagt nåt. Döljer det väl. Tömmer cookies och tidigare osv.
 

eightinches

Ny medlem
Kön
Man
Jag är väldigt liberal av mig, på många sätt. Tycker att så länge man gör något som inte skadar andra människor, så bör det vara tillåtet. Frihet i livet helt enkelt.
[:cool:]

Vet att det kanske inte är rätt sida att framföra de här åsikterna på men man kan i stort sett inte titta på porr utan att skada andra människor.:unsure: De tjejer som får ställa upp på både det ena och det andra är i 99% av fallen väldigt trasiga inombords. Det här är inget jag läst mig till i någon torr utredning från något institut utan förstahandsuppgifter från en som varit i träsket. Hon lyckades till slut ta sig ur skiten, troligen för att hon aldrig gick på droger, vilket annars är legio.

Jag ska inte slå mig för bröstet och påstå att jag är bättre än någon annan, jag tittar på porr ibland, men jag har defintivt fått en annan syn på det hela. Det finns så vansinnigt mycket lidande bakom det vi sitter och tänder på och någon vid ett blankt skrivbord tjänar grova pengar på.

/jerka
 

Oxytocin

Ny medlem
Kön
Man
Jag är väldigt liberal av mig, på många sätt. Tycker att så länge man gör något som inte skadar andra människor, så bör det vara tillåtet. Frihet i livet helt enkelt.
[:cool:]

Vet att det kanske inte är rätt sida att framföra de här åsikterna på men man kan i stort sett inte titta på porr utan att skada andra människor.:unsure: De tjejer som får ställa upp på både det ena och det andra är i 99% av fallen väldigt trasiga inombords. Det här är inget jag läst mig till i någon torr utredning från något institut utan förstahandsuppgifter från en som varit i träsket. Hon lyckades till slut ta sig ur skiten, troligen för att hon aldrig gick på droger, vilket annars är legio.

Jag ska inte slå mig för bröstet och påstå att jag är bättre än någon annan, jag tittar på porr ibland, men jag har defintivt fått en annan syn på det hela. Det finns så vansinnigt mycket lidande bakom det vi sitter och tänder på och någon vid ett blankt skrivbord tjänar grova pengar på.

/jerka
Utan att vara en kall människa om du nu verkar varm, så är jag mycket tveksam till dina 99 %. Jag kan nämligen säga precis motsatsen mot vad du vill, nämligen att det inte alls kan vara 99 %. Har du läst boken "Shockning lies"? Det är inte själva argumentationen jag egentligen vänder mig emot, det är dina "99 %".

Jag är i alla fall emot all form av lidande, men det här moraliserandet om att alla som ägnar sig åt porr, det är kvalificerat skitsnack, ärligt. Det finns så många som gör det också för att de tänder på det. Det är inte alls bara killar som tänder på det.

Sedan ÄR det så att det är alldeles för många (!) som far illa i den branschen, utan tvekan, men 99 %, aldrig. Inte en chans. Det finns ingen bra "statistik" på just det.

Vad jag vill komma fram till är att det är bra att ha ett öppet sinne när det gäller det mesta, inklusive porr, och man kan vara medveten om att folk far illa där, precis som i alla andra branscher. Det finns rötägg som utnyttjar både unga och gamla i vilka yrken som helst.

Tillbaka till topic så undrar jag lite försynt om ni som gör allt för att "dölja" ert porrsurfande, har funderat i banorna om att ta upp det med den ni är tillsammans med, och därmed slippa "smyga" med det? Är inte det ett bättre sätt och slippa känna ångest för om ni tömde cachen i datorn eller raderade sms/mms i telefonen innan ni går hem från jobbet osv. Om inte, kan det vara så att ni kanske inte riktigt är i rätt relation i så fall, i och med att ni inte vågar eller vill, ta upp något så normalt och grundläggande som njutning i ert liv och vad ni tänder på?
 
G

Guest

Gäst
Det e väl naturligt att kolla på porr.. har haft ett ex som kollade på porr och inte sjutton tog hon illa vid sig när jag hade porrsurfat. Grejen e ju att bådas sexliv blir bättre eftersom man hämtar massa ideer och tips från nätet som man kan prova på varandra... knappast så att man porrsurfar istället för att sex. Mera porr åt folket ! [^]
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Vet att det kanske inte är rätt sida att framföra de här åsikterna på men man kan i stort sett inte titta på porr utan att skada andra människor. De tjejer som får ställa upp på både det ena och det andra är i 99% av fallen väldigt trasiga inombords.

Det e väl bra med en diskussion, men man ska ha torrt på fötterna om man nu ska påstå något, eller hur? Det finns dålig porr, och det tror jag alla vill få bort... Men att påstå att 99% av tjejerna är trasiga inombords är bara dumt, en lögn du drar till med för att låta övertygande.

Eller tror du på fullt allvar att tjejer är svaga offer utan egen vilja som egentligen helst vill slippa ha sex, men tvingas att "ställa upp" på både "det ena och det andra" av ondskefulla killar?? Kom ut ur 1800-talet är du snäll, eller var du full när du skrev det? :cool::) (bara skojar)

Sex o porr är naturligt, för både killar och tjejer.. vägra vara offer, mer kåthet till alla!
 

knappen55

Medlem
Kön
Kvinna
Jag är väldigt liberal av mig, på många sätt. Tycker att så länge man gör något som inte skadar andra människor, så bör det vara tillåtet. Frihet i livet helt enkelt.

Sen blir det ju lite annorlunda om man har ett förhållande tillsammans med en partner. Då tror jag att det är precis som till exempel med vilket "spel" eller "sport" som helst, att man måste komma överens om "spelreglerna". Vad är ok, vad är inte ok. Vad är de olika spelarna bra på, vad gillar de osv.

I det här fallet, och många som porrsurfar i smyg, så vore det nog bra att berätta för partnern vad man gör eller vill göra och kanske till och med varför. Bara för att man tittar på porr någon dag eller porrsurfar lite, så betyder det inte att man inte älskar den man lever med eller är tillsammans med. Det kan vara en krydda, men det är nog bra om man kommunicerar om det istället för att till exempel smussla med det, som jag tror alldeles för många gör.

Så, jag tror nog att tjejer är minst lika nyfikna, men defintivt inte alla. Om nu din tjej (gubben1980) inte gillar det, så bör ni nog försöka tala ut om det.

Till alla er som eventuellt tycker att det är skitsnack och no big deal (jag menar inte dig nu gubben1980), så är det ju bara att sätta sig in i tjejens ställe. Att se det hela ur hennes synvinkel. Det kan såra oerhört att någon sitter och surfar eller runkar till någon annan och inte till "mig". Sen finns det alltså en annan sida på myntet, där det är ok.

Allt är relativt mina vänner. Prata mer med varandra. Tala om för varandra (ni som har ett förhållande), vad ni tänder på, vad ni kan bli sårade av, vad ni tycker om, vad ni tycker är jobbigt. Livet blir så mycket lättare. [:cool:]


Jag tror att du har rätt! Det kan finnas flera olika anledningar till att partnern blir upprörd om man porrsurfar. Man kan exempelvis tro att man inte räcker till som sexpartner själv. Då är det extra viktigt att prata med varandra och försöka förstå varandra.
 
Toppen