Spara pengar med laddningsbara batterier

Kön
Man
Spara pengar med laddningsbara batterier!

Jag tänkte tipsa om att införskaffa laddningsbara batterier att driva sexleksaker. Jag riktar mig speciellt till er kvinnor eftersom det är ni som oftast använder batteridrivna sexleksaker.

Det finns flera skäl till att köpa laddare och batterier. För det första sparar man väldigt mycket pengar och laddningsbara batterier är väldigt bra i strömkrävande produkter som t ex massagestavar. Och köper man låt säga 8 batterier så har man oftast en omgång batterier som alltid är laddade.

En nackdel med laddningsbart är väl att man måste komma ihåg att ladda men det blir en vana efter ett tag.

Laddningsbara batterier kan också användas till andra strömkrävande saker som digitalkameror och mp3-spelare så det är alltid bra att ha.

Tidigare har det i princip bara varit märket GP som dominerat marknaden när det gäller laddningsbara kvalitetsbatterier. Nu har även den kända tillverkaren Duracell laddningsbart. Varta är ett annat bra märke.

Det finns många billiga laddningsbara batterier. Jag har ingen erfarenhet av sådana billiga batterier och kan inte säga något om kvalitén eller livslängden.

Jag rekommenderar att köpa batterier med så hög strömstyrka som möjligt. Helst över 2000 mAH. Högre strömstyrka betyder längre drifttid men också längre laddtid.

Laddarna tar ofta både storlek AA (LR6) och AAA (LR03). Bekvämast är att köpa en snabbladdare.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
runkaärskönt:

Du menar att man ska sluta sno batterier på jobbet och börja använda uppladdningsbara???;) Ja, det är en tanke god som någon, helt klart!
 
Kön
Man
Rödluvan,

snor du på jobbet!? [}:)] Aj aj, inte bra. Men slå då två flugor i en smäll, var miljövänlig och ha rent samvete = köp laddningsbara batterier.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Men jag tror att man kan räkna det som personalvård, att jobbet står för batterier menar jag. Det är ju en ganska billig investering för att personalen ska må bra, eller hur?? ;)

Fast nej, jag köper faktiskt mina batterier OCH använder GP powerbank...

Ps Ingen mailkontakt...?...
 
Kön
Man
Det kan ju bli dyrt för företaget om personalen använder sina massagestavar ofta och under långa sköna sessioner :)

Vilken tur att du bara skojade om att sno batterier. Jag som började fundera på om du är tjuv [:eek:)]

Jag har också en gammal GP- laddare som funkar men det är ingen snabbladdare. Så jag gick och köpte en ny Duracell- snabbladdare med fyra 2300 mAH batterier. Jäkligt bra kraft i dem. Passar säkert bra i någon stor och kraftfull massagestav ;)

Ett allmänt tips till alla är att inte gå och köpa ny batteriladdare om man köper batterier med högre strömstyrka. Det tar bara längre tid att ladda batterierna och det fungerar bra att göra det i den gamla laddaren. Om man vill veta mer kan man gå in på http://www.gpbatteries.se/gulliver/pub/faq/index.jsp

Mailkontakt!? Om du menar mejladress till mig så finns den i min profil (en Yahoo-adress). OK, fattar nu...
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Nja, man kan nog säga att jag är något av motsatsen till tjuv. (Nej, jag är inte polis!)

Använder snabbladdare, funkar alldeles utmärkt, bara man kommer ihåg att sätta i nya batterier på laddning hela tiden som sagt.

Och runkaärskönt, lite mer offtopic, logga in på msn nu...;)
 

Wurrah

Medlem
Kön
Man
Synd... Finns få sake ja tänder på så mycket som kvinnliga poliser, kvinnliga personer i insatsstyrkan e inte fel det häller ;D
(Dock är båda exemplen sällsynta)
 

hejhopp2

Medlem
Kön
Man
Tänk på att en snabbladdare sliter ut batterierna fortare:eek: bäst är en modern (delta+eller-) laddare som tar lång tid på sig , typ över natten. eller kanske dagen i detta fallet ;)
Ett stort extraplus med de senaste är att batterierna kan sitta kvar i laddaren när de är färdiga:)

:)Hejhopp
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Eller någon intressant konstruktion med en cykelgenerator kanske ? :)
 
Kön
Man
hejhopp2:

Jag har också hört att snabbladdare sliter ut batterierna.

Men man sparar också mycket tid genom att snabbladda. Om de laddningsbara batterierna håller något kortare tid kanske inte gör så mycket eftersom man ändå tjänar så mycket jämfört med att köpa engångsbatterier.
 

123fyrasju

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Batteriladdare är guds gåva till onanisterna!

Min favoritleksak är en LAYAspot från FunFactory. Den kräver två stycken AAA-batterier. Jag köpte en ganska billig (179.-) laddare på Clas Ohlson där fyra batterier medföljde. Så jag har alltid två på laddning medans jag använder de två andra. Helt perfekt! Det finns inget som är så frustrerande som när man är kåt och inte har några batterier hemma och i desperation tar de som sitter i fjärrkontrollen eller i brandvarnaren..
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
om man inte vill hålla på med laddningsbara batterier så har ikea billigaste batterierna, bäst i nåt teat för några år sedan.
 
Toppen