Stora tråden om förspel

asplund

Ny medlem
Kön
Man
Jag tänkte att man kunde samla alla diskussioner om förspel på ett ställe, hur har ni förspel, hur vill ni ha förspel? osv osv.
 

mania

Medlem
Kön
Kvinna
Förspel känns nästan som ett måste. Om man är superkåt och bara har några minuter, så visst, ett undantag då. Men då behöver jag snart bli tillfredsställd igen. Blev liksom inte riktigt färdig.
Men å andra sidan har min partner tur för det behövs inga förspel på 20 minuter med mig. Därför tror jag inte att han tycker att det någonsin blir jobbigt med förspel heller.
 

s_blaj

Medlem
Kön
Man
Jag älskar förspel! Minst lika mycket som själva penetrationen! Ligger jättegärna och smeker och slickar länge. Både bröst, fitta och övrig kropp. Hon får gärna runka och suga mig länge också, gör inget om jag kommer under förspelet..då varar man ju längre på nästa stånd ;)
 
M

mago [vill inte vara med längre]

Gäst
Är inte förspel ett förlegat ord?
Känns som att det var något man hade förr i tiden för att komma igång.
Är allt utom penetrering förspel?

Jag för min del kan inte tänka mig "sex" utan "förspel" förutom när det gäller en snabbis men det är mer en urladdning.

Ta bort ordet förspel och njut av varandra... själv blir jag minst lika upphetsad av att känna en kvinna komma under ett "förspel" som att få mitt slutliga spermasprut.
 
M

mago [vill inte vara med längre]

Gäst
Finns tydligen andra som vill ha bort ordet förspel :D

Förspel (sex)
Från Wikipedia
Förspel kallas de kyssar och hångel som föregår och kan leda till samlag. Även oralsex kan räknas dit.

Begreppet "förspel" är något ifrågasatt eftersom det gör det penetrerande samlaget till norm för sexualiteten.
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Klart det är ett förlegat ord, det inehåller ju fler än två bokstäver!
Men problemet med tvåställiga bokstavskombinationer som Öh, Va ,Ba och mm är ju att man inte får ut så många olika kombinationer ur vårt alfabete.
Klart man kan ändra betydelsen med hur man lägger betoningen och få ut fler kombinationer men för egen del kommer jag nog att försöka hålla mig till de ord som funkat under alla tidigare år och som säger vad det är frågan om som just "förspel" gör (även om det också används inom musiken, men jag tror att risken för missförstånd och samanblandning ändå är minimal)
TG
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Förspel är trevligt men inget måste. Får jag välja vill jag absolut ha långa sköna förspel, det är inte det, men när man träffar tjejer som berättar att dom måste förspela en halvtimme för att klara penetration så backar jag ur direkt.
Dels hamnar man jämt i situationer där man hettar till men man inte har tid för förspel
sen är min erfarenhet och säkert också fördom att tjejer som behöver långa förspel för att bli kåta ofta är mer sexuellt hämmade och på generell nivå mindre kåta. Det finns absolut killar för sådana tjejer men jag inte en av dom...
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Om man har en fast partner kan ju ett förspel börja med en het kyss på morgonen, innan jobbet, och sedan underhållas med ett telefonsamtal, e-post eller sms under dagen...

Om man träffar ett ons så handlar ju förspelet om att man tänder på någon och blir sugen...

Det finns med andra ord många varianter på förspel som för mig handlar om att bli sugen på mer...

Ibland behövs bara ett ord eller en blick, ibland behövs något annat;)
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Förspel är ju så olika från gång till gång... ena gången glor man på porr på varsin dator och hoppar på varandra, nästa gång så har man timslångt smek-och-slick-maraton i sängen och ibland behövs inget av det.

Det är det som är så fascinerande, oavsett vad man väljer att kalla det så kan det vara så mycket och varieras i det oändliga.
 

Gorman

Medlem
Kön
Man
Förspel för mig är en enda lång njutningsfylld väntan och längtan till något underbart som komma skall.....det lät väl fint.......att känna och beröra och njuta av stegringen....
Jag är en nog en sökande romantiker...eller.....:oops:
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Håller med er andra om att förspel kan vara nästan vad som helst och hur långt eller kort som helst... Jag gillar dock väntan och spänningen och att bygga upp kåtheten ett tag innan jag till slut får det jag har trånat efter. Tycker att förspel kan vara en middag med många heta blickar, mysig musik i bakgrunden och så kanske en hand som smeker till över benet och innanför kjolen lite. Sen är jag såld och vill inte vänta mer!

Har upptänkt att jag får starkare orgasmer om jag har fått vänta på det goda en liten stund och verkligen verkligen är eggad och desperat när jag sedan får kuk.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
förspel kan vara en hel dag

mysiga sms
små meddelande på tidningen

beröringar utan krav
smekningar utan att man vill ha sex just då, kravlöst

kyssar No strings attached


retas lite....
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Håller med er andra om att förspel kan vara nästan vad som helst och hur långt eller kort som helst... Jag gillar dock väntan och spänningen och att bygga upp kåtheten ett tag innan jag till slut får det jag har trånat efter. Tycker att förspel kan vara en middag med många heta blickar, mysig musik i bakgrunden och så kanske en hand som smeker till över benet och innanför kjolen lite. Sen är jag såld och vill inte vänta mer!

Har upptänkt att jag får starkare orgasmer om jag har fått vänta på det goda en liten stund och verkligen verkligen är eggad och desperat när jag sedan får kuk.


mmmmm
 
Toppen