Tänt eller släckt?

  • Thread starter nickespecial (slutar på egen begäran)
  • Startdatum
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
När ni har sex eller onanerar , vilket föredrar ni att ha det tänt eller släckt?
 
M

MissSecret [vill inte mer]

Gäst
När jag har sex: absolut tänt

När jag onanerar: spelar ingen roll egentligen...
 

Sexxxy_

Medlem
Kön
Kvinna
Jag vill kunna se min partner när man knullar, men gärna en lite dämpad belysning för rätt stäming:)
När jag onanerar tänker jag inte direkt så mycket på ljuset...men har väldigt sällan släckt när jag leker:p
 

Kontact

Ny medlem
Kön
Man
Tänt, fast ibland när man onanerar kan det vara skönt att ha helt mörkt och ligga o runka i sängen. Då kan man leva sig in i fantasin på ett helt annat sätt enligt mig :)
 

Sembieda

Ny medlem
Ålder
43
Kön
Man
Jag föredrar dunkel/halvmörker, blir mer gåtfullt och eggande. Dessutom så vänjer sig ens mörkersyn allt eftersom. Vilket innebär att mot slutet (och också förhoppningsvis klimaxet) av samlaget så ser man varandra nästan helt perfekt, vilket är schysst.

Annars gör det vilket som. Tänt är porrigare men känns mer prestationsstressande, kravlagt trolleri liksom.
 

Stalker_Sn

Medlem
Ålder
41
Kön
Man
Föredrar tänt... Blir så svårt att läsa texten i tidningen annars...;)
Faktiskt är det läckrare med tänt, en stor del av sex är ju liksom fröjden för ögat...
Alla länge fungerar, släckt/dimmat/tänt och allt däremellan...
Beror på humöret och intrycket man vill göra...
Gillar när man släcker ner hela lägenheten och tänder små värmeljus från ytterdörren och in i sovrummet, där man tänt massor av ljus och ställt en bricka med jordgubbar, choklad och champagne plus glas.
Av nån anledning är det ganska omtyckt.:)
 
G

Guest

Gäst
Beror helt på när på dygnet det sker. Sker det på kvällen eller natten så tänder vi ju inte upp alla lampor utan har kanske dämpad belysning eller helt mörkt. När det är mörkt så får man använda sina sinnen mer... ;)

Sker det på dagen så är det ju ljust...
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
Beror helt på när på dygnet det sker. Sker det på kvällen eller natten så tänder vi ju inte upp alla lampor utan har kanske dämpad belysning eller helt mörkt. När det är mörkt så får man använda sina sinnen mer... ;)

Det har du ju helt rätt i Jenni! Har man påbörjakt en kärleksakt i mörkret på kvällen, så hoppar man ju inte upp och tänder upp hela bygget :). Så visst beror det på tillfället. Men får jag välja så blir det mysig belysning på ;).
 

Mr XXX

Medlem
Kön
Man
Är det tänt får det vara tänt, är det släckt får man känna sig fram, vem orkar bekymmra sig om ljuset när man kan ha mysigare saker för sig..
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Samma svar för vid sex med annan, som med mig själv; lyset får vara hur helst det var innan lusten föll på.
 

martin2500

Medlem
Kön
Man
när man knullar ska det ju va stämningsbelysning men vid onani spelar det ingen roll..kke dataskärmens ljus*L*
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Själv föredrar jag , tänt . Så jag ser hålen, kroppen, rörelsena mmmmm :oops:
 
Toppen