Tankar & funderingar...

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
* Jaha, så har man äntligen fått en liten bild av vad det är som börjar fylla ut min annars så smärta mage. Ett litet knytte, och mankunde se armar, ben och huvud hur klart som helst!

Barnmorskan på MVC: Och vem är fadern till detta lilla underverk?
Jag: Fadern är okänd...
Barnmorskan: Okänd? Hur menar du då?
Jag: Ja, inte vet jag vem det är. Då är han ju okänd, eller hur? (Jag kunde ju inte för mitt liv säga som det var eller hur?)
Barnmorskan: Jaha...Jaha...Men då får vi väl skriva här på blanketten...att...ehmm..ja, fader okänd?
Jag: Jo, jag sa ju de ju... *suck*
Barnmorskan: Men...du är helt säker då?
Jag: Näe, jag bara skojar...*suck*
Barnmorskan: Jaha, *nervöst skratt*, ja, men då så. Vad heter han då, ja fadern alltså?
Jag: *suck* Okänd!

Kan tro man skulle kunna sparka på tantan!! [}:)]
Tydligen är det så fortfarande i Sverige på 2000-talet, att det där med mamma, pappa, barn det bara är så och inget annat!
Mamma, mamma, barn är tydligen fortfarande helt främmande för dessa grånande, insnöade kvarlevor från 50-talet... [:0]

* Det är tydligen mina hormoner som gör att min sexdrift har ökat...
Innan var jag ju knappt kåt nästan 10-15ggr per dag...
Nu kan jag knappt bläddra i reklambladen för höst&vinterkläder för att det ska "rinna" till! ;)

* Har bara gått up ca 7kg (ligger jag på 58 då...), så det ser ut som om jag inte behöver byta ut alla mina kläder innan snön faller...

* Sambon har redan börjat handla barnkläder...Behöver jag vara skrockfull?

* Bara tanken på att något så stort (som dom oftast är när dom är klara), ska pressas ut genom mitt lilla hål därnere, känns som man kanske skulle börja töja och bända redan nu i förebyggande syfte?

* Folk frågar om jag inte saknar att ha sex med män? Och hur tror du att jag blev gravid då?...*suck*... Näe, jag saknar väl inte mannen i den bemärkelsen, jag kan sakna personer isf...

* Jag kan vara rätt tjatig? (till och med jag själv tycker att jag börjar bli rätt....tjatig...)

Puss på er (ni som orkar läsa igenom allt dravel iaf!)

:love: :love: :love:
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
klart man orkar läsa....bara att skriva,vi finns ju här..för dig:love:

Vet hur det är att vara gravid..hehe en upplevelse.var kåt från morgon till kväll...jaja tänker ni alla nu.Skeda är ju alltid kåt.nepp..då var det extremt.
Ville ha sex hela tiden..dock inte min dåvaranda make,gillade inte tjockisar grrr
gravida som är så sexiga.fick sköta mig själv;)

Ett tips..smörj in magen ofta,mandelolja funkar super finns div krämer mot bristningar. men det är dyrt och onödigt.mandelolja finns på apoteket.

och oroa dig inte ang.ditt lilla hål..kommer gå strålande.Du kommer att få uppleva något häftigt och du kommer att bli stolt och förvånad över vad din kropp fixar.

HAr du några nojor än...menar,sug.?? jag käkade is i 9 månader, alla i min omgivnng hatade mig och mitt tuggande..hihi

Stor kram på dig vackra gravida kvinna.
 

kille71

Medlem
Kön
Man
Din konversation med Barnmorsan hade varit roligt om hade kommit ur en komedi och inte ur verkligheten.
Många av dessa damer är reelt konservativ, iaf de dem jag har träffad. Så jag är inte förvånad. Sverige i 2000 talet består ju trots allt ur en himmla mängd olika mäniskor med olika värderingar. Tyvär har inte alla kommit så långt att de förstår och accepterar alla former av familier och samlevnad. Dessvärre befara jag att vi alldrig kommer uppnå ett sådant samhället, tyvärr.
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
HAr du några nojor än...menar,sug.?? jag käkade is i 9 månader, alla i min omgivnng hatade mig och mitt tuggande..hihi

Ja nojor å nojor, men är barnsligt förtjust i lakrits! (å de var väl ingen hit innan...) Men det blir ett par hekto om dagen nu! :oops: :oops:
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
HAr du några nojor än...menar,sug.?? jag käkade is i 9 månader, alla i min omgivnng hatade mig och mitt tuggande..hihi

Ja nojor å nojor, men är barnsligt förtjust i lakrits! (å de var väl ingen hit innan...) Men det blir ett par hekto om dagen nu! :oops: :oops:

ler..försiktig bara det lakrits är ju inte så bra,blodtryck och så påverkas om jag minns rätt.Nu lät jag som en mamma,vill bara att du är rädd om dig,kram
 
Toppen