Tips på "enkla" sätt att få orgasm

Dekor

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag har aldrig upplevt njutningen en orgasm ger men min pojkvän har gett sig tusan på att han ska lyckas ge mig en.

Undrar om ni har några generella tips på saker han kan göra, ställen som är extra sköna att smekas på osv.. Det är olika från person till person jag vet, men vad gör din orgasm?

Så undrar jag också om det här med kissenödigkänslan man får. Jag får den väldigt ofta när jag o min pv har sex, är det tecken på orgasm eller inte? Det är många trådar här som handlar om det och flera säger emot varandra. Om man kissar innan man har sex, kan man komma lättare då? Försvinner kissnödigkänslan från sexet då?

Tacksam för svar!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
bästa läsningen för dig är nog "Orgasmboken" av Katerina Janouch
men jag tror nog att du är på spåret

lek med dig sj, njut av din 'kissnödiga' känsla
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
för mig är det mkt lättare att "slappna av" & få en skön orgasm om jag tömt blåsan innan. men visst kan man få "kissnödighetskänsla" även när man är nära att komma. som sagt, det varierar från gg till gg. Långt förspel & se till att ni får vara ostörda, stäng av telefoner etc. så kommer du nog så småningom...
 

Kamelen

Medlem
Kön
Man
Katerina Janouch ligger lite mer på kvällstidningsnivå. Fler rekommenderar hellre Ylva Franzéns "Orgasmera mera"

En mycket bra bok som man i en relation kan ha mycket nöje med om man vill utveckla sitt sexliv.
 

Liljekonvalj

Ny medlem
Kön
Man
Det är väl mest att träna själv tror jag men visst, det kanske kan vara svårt ändå. Dock är det många tjejer som inte har fått orgasm innan dom fyller 20 år och även efter det är det en större del. Har glömt alla siffror nu men det var något jag pratade en del med mitt ex om minns jag iaf. Jag tror mest att det är psykologiskt och att man tänker för mycket på det. Minns t ex att min tjej (exet) ville sluta ha sex mitt i allt då hon tyckte att det kittlades för mycket typ - eller hur man ska beskriva det. Där tror jag det är viktigt att bara slappna av och njuta så mycket man kan... drömma sig i väg i ens egna tankar eller vad som och släppa tid och rum.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det finns inga enkla sätt. Det är ett jäkla slitgöra att uppnå orgasm:cool:

Skämt åsido!

Precis som du säger, alla är olika och därför får du räkna med olika tips.

Om jag enbart riktar in mig på att få orgasm, så får jag aldrig orgasm. Det är någon konstig spärr som slår till och jag blir förmodligen stressad. Det gäller både när jag onanerar och har sex.

Att smeka sig själv utan tanke på att få orgasm – enbart för att känna efter var det känns skönast att bli smekt – är mitt enkla recept. Det kan man göra ensam eller tillsammans med sin partner. Om du smeker dig själv, och din partner tittar på, medan du talar om för honom hur det känns, kan det vara upphetsande för båda.

Utforska hela din kropp exempelvis genom att smeka och trycka olika hårt med fingertopparna över: läppar, ögon, öron, hals, armveck, fingrar, handflator osv ända ner till tårna och känn efter var det känns skönast… Då får du reda på vad just du gillar.

När det gäller ”kissnödighetskänslan” kan jag bli sexuellt upphetsad av att vara kissnödig, men jag har hittills aldrig fått orgasm om jag inte tömmer blåsan först.
 

knappen55

Medlem
Kön
Kvinna
För mig är ett långt förspel det viktigaste. En kille som dyker ner direkt mellan benen är avtändande.

Kyssar och smek över hela kroppen! Att klitoris blir stimulerad på olika sätt vid samlaget är en skön väg fram mot en orgasm för min del.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Katerina Janouch ligger lite mer på kvällstidningsnivå. Fler rekommenderar hellre Ylva Franzéns "Orgasmera mera"

En mycket bra bok som man i en relation kan ha mycket nöje med om man vill utveckla sitt sexliv.

får väl köpa den då
läsa & lära, har fått tipsen innan av en medlem, men nu får jag väl få tummarna ur;)
 

Anette

Medlem
Kön
Kvinna
Kissa innan är bra som snippan skriver.
Om jag känner mig tvingad till att komma så kommer jag inte.. Detta problem har jag även fast jag haft samma kille i 6 år. jag tänker för mycket på att han vill att jag skall komma. Efteråt, om jag inte kommit, händer det att jag - när han somnat - smeker mig själv. Då brukar jag komma inom nån minut.. trist, javisst, men skönt
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Kissa innan är bra som snippan skriver.
Om jag känner mig tvingad till att komma så kommer jag inte.. Detta problem har jag även fast jag haft samma kille i 6 år. jag tänker för mycket på att han vill att jag skall komma. Efteråt, om jag inte kommit, händer det att jag - när han somnat - smeker mig själv. Då brukar jag komma inom nån minut.. trist, javisst, men skönt
Jo, sådär kunde jag oxå känna. Nån slags prestationsångest slår till värsta blockeringen. Har dock tränat mkt för att få bort den, det sitter i huvudet. Ibland kommer den gamla blockeringen...:(
 

Smek_Mig

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag har aldrig upplevt njutningen en orgasm ger men min pojkvän har gett sig tusan på att han ska lyckas ge mig en.

Undrar om ni har några generella tips på saker han kan göra, ställen som är extra sköna att smekas på osv.. Det är olika från person till person jag vet, men vad gör din orgasm?

Så undrar jag också om det här med kissenödigkänslan man får. Jag får den väldigt ofta när jag o min pv har sex, är det tecken på orgasm eller inte? Det är många trådar här som handlar om det och flera säger emot varandra. Om man kissar innan man har sex, kan man komma lättare då? Försvinner kissnödigkänslan från sexet då?

Tacksam för svar!



Den där kissnödiga känslan får man därför att snoppen trycker till på urinblåsan. Jag försöker alltid se till att kissa innan jag har sex, fast det kan vara lite jobbigt att säga mitt i förspelet "du vänta lite med att ta mig på musen , jag måste kissa" men hellre det än att förstöra sexet genom att ligga och tänka på att man är kissenödig.:D
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Vet inte hur pass trygg du känner dig med din kille. Att få orgasm är att utlämna sig själv ganska mycket åt någon annan och det kan vara jobbigt i början. Därför kan det vara lättare att börja med att smeka sig själv... Fast å andra sidan är det något speciellt med att bli smekt och slickad av någon. Kanske är det just när man bara njuter sig bort och låter någon ta hand om allt som man verkligen kan slappna av och ge sig hän. Själv får jag helt olika orgasmer när jag har sex med någon och när jag leker själv...

Ett tips som jag tog till mig när jag ännu inte hade fått orgasm var att spänna rumpan och låren när det börjar kittla till, då kommer man lättare. Vet inte, men du kan ju testa när du onanerar och se om det har någon verkan...

Ett annat tips för dig och pojkvännen kan vara att dricka en liten skvätt alkohol (bara lite, annars kan det bli svårare). Då släpper kanske eventuella spärrar och man bryr sig inte lika mycket om hur man ser ut och låter...

Lycka till och skriv gärna hur det går.
 

Mitzuku

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag har klippt av (nästan) allt hår på en eltandborste och masserar klittan med den. Får orgasm varenda gång!:D (säg inte att jag e för liten för det med! [:(!]
 
Toppen