Tjejer, en fråga om ppiller!

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Riktar mig i första hand till forumets tjejer, men killar är givetvis också hjärltligt välkomna att svara på min fråga!

Började med en ny sorts ppiller för två veckor sedan, tog första pillret på mensens första dag som brukligt, men sen dess känns det som om det är konstant mens. Visst mellanblödningar i alla ära, me det här är ju löjligt. Någon som varit med om att flytningar/blödningar håller i sig i flera veckor efter börjat med piller?? Ej märkt det förut. Har dessutom haft denna sorten en gång förut och då funkade den bra.

Vad tror ni? Ge det ett tag till, fortsätta knapra och hoppas att kroppen lugnar ner sig snart??
 

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Det där låter fullt normalt. Om det inte blir mycket bättre efter en månad och om du inte är i balans efter tre månader så ska du byta sort. Det är ju hormoner som kroppen inte alltid förstår sej på och kroppen kan reagera på alla möjliga konstiga sätt även om du haft samma sort förut. Men visst är dom "super" när det funkar?!?

Hoppas det fixar sej!
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
När jag började med piller första gången hade jag konstant mens i tre veckor, sedan började det ge med sig och slutade helt efter nästan en månad. Men sedan när jag bytt till andra har jag inte märkt av något sådant alls.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Ja, men då håller jag väl ut ett tag till. Bara det att det har funkat så smidigt för mig förut med piller så jag blev lite förvånad.

Men som du skriver Tilda, de är mycket bra nrde funkar som de ska: säkra, man vet när man får mens och den blir inte så lång/besvärlig som utan piller!
 

ThatsLife

Medlem
Kön
Man
Jag är faktiskt lite sjukvårds utbildad.. Just nu läser jag på högskolan om hormoner :D Jag tycker du ska titta efter ett nytt piller. Cerazett är att verkligen rekomendera till er tjejer.. Man får ingen mens överhuvudtaget. Sen är den utformad på ett specciellt sätt så att man itne går upp lika mkt i vikt som dom andra pillrena.. Have fun :)
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
cerazette hade en tjejkompis till mig. Hon började blöda så fort hon ansträngde livmodern = sex, lyft osv. I ett halvår, innan hon bytte. Något underligt piller, den lilla erfarenhet jag har av det. Funkar det så är det ju underbart, men jag har förstått att det kanske är hälften som blir av med mensen?

Det finns fler hysteriska män än man tror - de har bara ett djupare röstläge
 

ThatsLife

Medlem
Kön
Man
Redhead du har rätt.. att mensen uteblir är egentligen en biverkning! men således en biverkning som tillverkarna velat åstakomma.. Har ingen exakt fakta hur många som blir av med mensen.. har två tjejkompisar som käkar carazett ingen av dom har mens iaf..
 

mats_

Medlem
Kön
Man
Förlåt om en kille lägger sig i denna väldigt kvinnliga fråga, men min fru använder p-spruta sedan flera år tillbaks och har ingen mens alls. Och det tackar ju jag för (mys).

"Tar saken i egna händer och drar en slutsats"
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
alla hormonella p-medel är som de är. Mer kan jag inte konstatera. Är de bra och fungerar för en person, är det UNDERBART. Funkar det inte så är det mest bara piss... jag vet, jag har dåliga erfarenheter, men så är det. Det ska liksom klicka och det är inte det enklaste alla gånger.

Det finns fler hysteriska män än man tror - de har bara ett djupare röstläge
 

Kiiruna

Ny medlem
Kön
Man
Jag har gått på cerazette, och min mens försvann i princip nästan helt (hade ganska riklig och rejäla menssmärtor). Däremot blev jag torrare i underlivet och gick upp en hel del i vikt. För några dagar sen bytte jag till stavversionen av cerazette som är implanon, får se hur det funkar.

Nulla sej sån lite kärring....
 
Toppen