tokig

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
hej

jag har under många år blivit kallad för sextokig..hört saker som-får du aldrig nog osv.

ibland undrar jag om jag är sexberoende..missbrukare.

Var går gränsen...vad är normalt då???(hatar själv ordet normalt)

undrar hur många här inne som har samma "problem"????:sleep:
 

vitaminman

Medlem
Kön
Man
jag har definitivt fått höra samma sak. Att "sex är det enda du tänker på!"
För mig har det på senare tid blivit ett problem för jag har precis som du börjat fundera på om jag är konstig. Men sedan jag hittade tillbaka hit så har jag insett att det finns fler som tänker mycket på det och det hjälper ju alltid lite :)
Fast jag tror inte att det är fel på ngn av oss. Sex är ju det mest naturliga som finns och vi har alla ett behov av det
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Jag har varit och är fortfarande definitivt sexmissbrukare, åh hjälp mig verkligen inte ur det [}:)]

Nej, eftersom jag är nöjd med mitt sexliv och utlevandet av det inte är nåt hinder för ett normalt fungerande liv så är det nog inte något missbruk per definition... :)

Fast visst har man fått gliringar från kompisar om en viss fixering:)
 

vitaminman

Medlem
Kön
Man
Nej, eftersom jag är nöjd med mitt sexliv och utlevandet av det inte är nåt hinder för ett normalt fungerande liv så är det nog inte något missbruk per definition... :)

är väl kanske värre om man inte får leva ut det så mycket man vill och dessutom blir kallad sexgalning [:(!]
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
är väl kanske värre om man inte får leva ut det så mycket man vill och dessutom blir kallad sexgalning [:(!]

Isåfall måste man väl typ jämt styra in samtalet med sina kompisar på sex eller nåt... Sexmissbrukare är en som åtminstone har sex :)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
hej

jag har under många år blivit kallad för sextokig..hört saker som-får du aldrig nog osv.

ibland undrar jag om jag är sexberoende..missbrukare.

Var går gränsen...vad är normalt då???(hatar själv ordet normalt)

undrar hur många här inne som har samma "problem"????:sleep:

Gränsen går väl när man börjar få problem med att skämta om sina "tokigheter":sleep:

Med andra ord: Om någon kallade mig för sextokig, så skulle jag skratta gott åt skämtet. Men om jag hade problem, och befann mig på gränsen till att vara sexmissbrukare, så skulle jag inte skratta lika gott...

Om "behoven" börjar styra ens handlingar, och man känner att man låter sig styras mer än man vill, och mår bra av. Då kanske det är dags att fråga sig själv vad man egentligen vill...

Jag tycker att man skall skilja mellan att vara "normal" och att känna var ens egna gränser går. Mår man inte bra av sina egna handlingar, så måste man börja fråga sig varför...
 

vitaminman

Medlem
Kön
Man
med tanke på hur mycket tid vi lägger här inne är det kanske dags att fråga sig om man mår bra av det. :p
Mitt svar just nu är i allafall: Har aldrig mått bättre. :D
Att bli kallad sexgalning är väl ngt jag får leva med. Det är ju trots allt inte så många som kallar mig det
 

LekenKille

Medlem
Kön
Man
med tanke på hur mycket tid vi lägger här inne är det kanske dags att fråga sig om man mår bra av det. :p
Mitt svar just nu är i allafall: Har aldrig mått bättre. :D
Att bli kallad sexgalning är väl ngt jag får leva med. Det är ju trots allt inte så många som kallar mig det
Har då fått höra precis detsamma som ni andra här inne, men bryr jag mig:sleep: Nej, jag är nöjd med mitt sexliv och ja, jag sexar varje dag, men ser inte på det som onormalt överhuvudtaget. Det ska inte ni heller göra, för sex är nåt gott o skönt som vi alla behöver. Så, tänk inte på ordet "normal". Det är normalt att sexa. Någon gör det mera andra mindre, men så är det ju bara.:p;)
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Jag får höra det ofta! :D Men såklart alltid med glimten i ögat. Jag och min kille knullar 2-7 gånger per vecka och det anses vara skitmycket i mina och min killes kretsar, men förutom antalet liggningar i veckan, som våra polare känner till, så pratar både jag och min sambo väldigt öppet om sex och allt som har med det att göra. Så det framstår väl lite som om vi inte gör annat än knullar här hemma ;)

Men om man ska vara lite seriös för en stund... Missburk, vilken sort det än handlar om, blir det så fort det blir ett problem för en själv och för andra, nånting man börjar dölja/undanhålla t.o.m. från sina närmaste och käraste.
 
Kön
Man
... Missburk, vilken sort det än handlar om, blir det så fort det blir ett problem för en själv och för andra, nånting man börjar dölja/undanhålla t.o.m. från sina närmaste och käraste.

haha älskade det ordet.:D:D Låter som mig när jag sist tog ett spermaprov
 
Kön
Man
... Missburk, vilken sort det än handlar om, blir det så fort det blir ett problem för en själv och för andra, nånting man börjar dölja/undanhålla t.o.m. från sina närmaste och käraste.

haha älskade det ordet.:D:D Låter som mig när jag sist tog ett spermaprov

Missade du burken då:cool:
Ja delvis - eller "uppsamlingskärlet" som de kallar det - och så gjorde jag kardinaltabben att sträcka fram "kärlet" och hosta lite förstulet att inte allt kom med, eller hur jag nu sa, implicerande att jag egentligen sprutar mycket mycket mer. Precis som om de inte hör den femti gånger om dan...
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
... Missburk, vilken sort det än handlar om, blir det så fort det blir ett problem för en själv och för andra, nånting man börjar dölja/undanhålla t.o.m. från sina närmaste och käraste.

haha älskade det ordet.:D:D Låter som mig när jag sist tog ett spermaprov

Missade du burken då:cool:
Ja delvis - eller "uppsamlingskärlet" som de kallar det - och så gjorde jag kardinaltabben att sträcka fram "kärlet" och hosta lite förstulet att inte allt kom med, eller hur jag nu sa, implicerande att jag egentligen sprutar mycket mycket mer. Precis som om de inte hör den femti gånger om dan...

Den upplevelsen platsar lätt bland "Pinsamheter" :D:D

Annars förstår jag att det är lätt att hålla sig för skratt om man måste ta spermaprov och lämna ifrån sig ett kärl med resultatet...
 
Toppen