Topplistan: dassiga repliker som suger på ett dåligt sätt

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Challe - den grymme och hårde moderatorn - har teorin att en kukbild är inge' bra för killar som vill snacka med tjejer. Det stämmer nog, vad vet jag...

Jag har en till teori; att det beror ännu mer på vad man säger. Man behöver ju inte vara romantisk (dina bröst är som svalor som häckar :)), men man kan ju försöka bjuda lite på sig själv, ha lite fantasi. Eller vad sägs t ex om följande raggningsrepliker, hur bra tror ni dom är på en skala mellan noll och hundra??

"tja läget.. msn?"
"kåt?"
"vill du knulla?"
"morronribba?"
"vad görs?"

Jag tror tjejerna här (oh mumsiga onanissor) drabbas mest av social inkompetens.. så goa brudar, fyll på här med en lista på saker ni INTE vill höra, för killar till lärdom.. (vi vill ju snuska in oss på rätt sätt ;)[}:)]:p)

Fritt fram!
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Att du skriver om social kompetens får mig att tänka på en serie ut tidningen Larson!
Där tarzan tänker ut värsta raggningsrepliken, men när han väl har svingat sig fram till jane tappade han fattningen och blev nervös. "me tarzan you jane" var de enda som blev kvar av hans långa mening som var från början...

Ang ragg.repliker, du glömde:oops:
cam?

mm som kan vara lite tarzan jane inspirerat.,.,. Jag ska inte ge några råd på hur man skapar första kontakt, för jag vill inte ge er nogon fördel mot mig:D;)
 
Kön
Kvinna
Finns vissa regler jag har på nätet. Dyker frasen "Är du kåt" upp (eller liknande) inom de 20 första meningarna så ignorerar jag personen i fråga.

Inledes konversationen med "Hej är du kåt"..då kan personen förvänta sig ett sarkastiskt eller argt svar tillbaka....kan tillägga om detta skulle hända på krogen så åker personen ifråga på en snyting, alternativt får hälsa på närmaste bardisk med pannbenet.

Idioter finns överallt, och tyvärr så kan internet locka fram idioten i normalt trevliga personer också....
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Håller med, man ska vara sig själv. Men om "sig själv" är alldeles för kåt och ivrig, full av hormoner? Och dessutom bakom anonymiteten på internet, som Maree säger, då är det nog lätt att det blir lite för mycket... även om man inte menar att vara jobbig så uppfattas man sån om man går på med "Är du kåt?" och "Har du cam?" det första man gör.. [B)]

Behandla andra som du själv skulle vilnja bli behandlad. Och även om du är en singelkille och vill cam:a så får man acceptera och inse att det blir bara jobbigt att tjata om det, det första man gör.

Både killarna och tjejerna här tål nog en hel del, och är riktiga snuskhumrar allihopa. Men all social lek bygger på vissa spelregler, där nummer ett är att man *inte* ska få den andra personen att känna sig obekväm eller pressad. Min gissning är att ingen - varken kille eller tjej - gillar att få mess från okända, där det bara står "Är du kåt", eller "var har du trosorna?"... ;)

Drar upp detta för att jag vill värna om våra goa och läckra onanissor som finns på forument. Dom är inte i majoritet, och jag vill att dom ska känna sig välkomna och kunna snuska omkring här utan att känna sig besvärade.

Själv tror jag att man som kille bör lugna sig, inte låta kuken styra hur kåt man än är (och jag är en syndare själv, f-n vad svårt det är att simma lugnt ibland! :D) ... Säga hej som vanligt folk, ungefär som man skulle göra ute på stan, börja så.

Onanera är på skoj, inte så allvarligt, men kanske kan man lära sig ngt av det...

Onanera på, runka och knulla dildo...
 

nonstopparen

Medlem
Kön
Man
kul och bra tråd!

det finns den andra varianten också, att man för att inte gå på för hårt (eller hårt alls) helt plötsligt inte har något att säga (för allt man kommer på att säga är allt för... "grovt" eller rakt på och därför inte lyckat). resultatet blir att diskussionen mer eller mindre dör om man har otur. har man tur har man hittat en person som hjälper en att hålla igång en diskussion på den nivå hon/han och man själv trivs med.

det finns någonting i magen som avgör om man gillar att chatta med den andre, och det som avgör är egentligen inte om personen går på för hårt eller för löst utan det är... um... lite mer komplicerat. i alla fall för mig.

sen är jag lite tveksam till att, när man är ute efter att chatta om sex och är allmänt kåt, låtsas om annat medans man bryter isen för att sen visa vad man egentligen är ute efter. känns ärligare att vara hyfsat tydlig med att man är ute efter just sexchatt och att man trots detta kanske ändå är både sjysst, icke-idiot och har humor. visst innebär det att vissa kvinnor faller bort, men några blir kvar, dvs dom som utgår från att en kåtbock inte nödvändigtvis är dum i huvudet eller ett svin. typ att på aftonbladets chatt välja ett nick som hintar om att "jaaa... jag råkar vilja chatta om sex, OK?" och sen se vem som nappar på ens artiga konverserande.

viktigast är snarare att vara artig och trevlig, läsa av den andre och anpassa diskussionen till vad den andre trivs med (även om detta innebär att man inte kommer in på ämnet sex) och se till att den andre känner att man har den lyhördheten (och agerar på det). gör man det är min erfarenhet att man slipper låtsas att man inte har sexchatt som en av sina avsikter.

så ja, jag är en snuskhummer och kåtbock, så in i norden men samtidigt är jag väldigt mån om att inte få andra att känna sig illa till mods för den sakens skull. en svår balansgång, men ack så nödvändig att behärska här i livet.

raggningsreplik...?

tja, vad sägs om "hej! vem är du?" och sen se vad som händer?

artigt och okomplicerat. lätt att komma ihåg;).
 
Toppen