Tråkigt sexliv

Gir

Ny medlem
Kön
Man
Alrighty here we go:
Snart ger jag verkligen upp... Jag har varit tillsammans med min tjej i 5 år och vi har Jordens tråkigaste sexliv. Hon har enorma problem med så mycket att man inte vet var man ska börja. Hennes största (och ända önskemål) är längre förspel. Fine. Problemet är bara det att hon inte gillar att bli slickad, gillar inte när man för in fingrarna i henne, avskyr att ge oralsex och som om det inte vore nog så är hon knappt känslig någonstans på kroppen! För att göra saken värre så är hon enormt ointresserad av att tillsammans utforska och växa in i ett hälsosamt sexliv. Jag har frågat henne vad hon har för sexuella fantasier och hennes svar är "Inga alls.". Hon ligger nästan som en död sill och räknar sekunderna tills akten är över. Jag för min del har ett stort intresse för sex (även kinky-sex) men känner att jag inte ens får "grundutbudet" om ni förstår vad jag menar. Inga tjejer har klagat på mig tidigare utan, tvärtom, så har de varit mycket tillfredsställda med sexlivet vi haft. Men nu har det gått så långt att jag känner mig oerfaren, dålig, oattraktiv och känner mig nästa som en vidrig våldtäktsman i min sambos ögon. Jag har försökt att prata med henne vid ett otal tillfällen men inget hjälper. Är det verkligen så lätt att vi är för olika för varandra? Vad göra? Onanera.se verkar definitivt vara rätt ställe för mig eftersom det är det enda jag har fått göra de sista åren känns det som.

:(
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Du borde tänka till nu, fem år av dit liv ligger bakom dig. Fler ligger framför dig.
-Men hur mycket älskar du din tjej.
-Hur stort e dit intresse för sex? e det en hobby, hon kan leva utan det får man för sig.
-väg för & nackdelar mot varandra.
Vill du ha ett nästan Platoniskt förhållande?
Ska du hitta en älskarinna?
Ska du bryta upp med din tjej & börja om från början med nån annan.
Ska du sätta ett ultimatum, släpper du inte in mig i din privata sfär & släpper loss dig sj så måste ni bryta..
trista valmöjligheter, men att jämföra med att leva kvar i detta viktoranska sextorra förhållande måste kännas tungt för dig med ett intresse för sex.

mvh / DrH
 

nonstopparen

Medlem
Kön
Man
kanske är det så att ni är väldigt omaka par när det gäller sex och då tror jag det är en utmaning för er att få förhållandet att fungera.

...men kanske är det något annat som är "knuten" eller snarare "knutarna" som ni måste lösa upp för ert sexliv skall fungera. försök att se bortom ert sexliv, är det något i er relation för övrigt som kan vara en del av orsaken till problemet? ibland kan en person verka helt ointresserad av sex när det i själva verket är något helt annat som ligger bakom. ditt självförtroende verkar ha gått i botten, och jag misstänker att din partner antagligen också känner att hon inte duger. situationen du beskriver kan jag tänka mig leder till att ni båda drabbas av prestationsångest så fort det närmar sig sex, eftersom det är så mycket som kan "göras fel" etc.

helt klart måste ni prata i alla fall (oavsett om ni lyckas rädda ert förhållande eller inte). vill hon inte prata om ert sexliv, försök prata om varför hon tycker det känns jobbigt att prata om ert sexliv. kan låta långsökt, men ibland när ett samtal bryter samman kan det hjälpa att ha ett samtal om samtalet så att säga. naturligtvis kan det vara så att du redan försökt den vägen. sen är det ju så att sådana här problem inte alltid kan lösas så värst snabbt, man får försöka "skynda långsamt". går det för snabbt fram kan en av er eller båda bli stressade och så står ni där med en ännu mer komplicerad situation.

har du någon du litar på som du kan diskutera detta med? det kan ibland underlätta väldigt att få prata om ett sånt här problem, bara att få klä det i ord kan i sig få ens funderingar att "ta ett steg framåt". du har ju trots allt tagit och postat här, och det är ett steg åt det hållet. en annan möjlighet som finns (och du får ursäkta om mitt ordval blir lite olyckligt) är att söka professionel hjälp, typ äktenskapsrådgivning, som antingen du pratar med eller (ännu hellre) som ni båda pratar med. det finns privata alternativ men jag tror även att det finns gratis rådgivning i kommunen/landstingets regi och dom brukar vara väldigt duktiga och även om man tror att man är ensam i världen om sina problem (tro mig, du och din partner är INTE ensamma om detta) och att rådgivarna skall tycka att man är ett hemskt underligt par så är fallet att dom har sett väldigt mycket som liknar er sits innan, och dom kommer inte döma er (för det kommer dom inte att se någon anledning till) utan dom kommer att hjälpa er att förstå varför ni har hamnat där ni är och ge er tips om hur ni tar er därifrån.

ja, jag är väldigt mycket inne på linjen att du inte skall ge upp utan försöka lösa det hela. se det så här: är denna kvinna du levt med i 5 år en person du vill dela resten av ditt liv med? är hon viktig för DIG? om du inte ger upp (även om jag kan förstå att det känns hopplöst) utan försöker att lösa det här så att både du och även hon blir lyckliga med ert sexliv (och ja, jag utgår från att det är möjligt) som kommer bara det försöket i sig att vara en rätt tydlig signal till henne att du tycker att hon och ditt förhållande med henne är väldigt viktigt. (känner hon att du månar även om hennes behov så tror jag att mycket är vunnet)

jag tycker att det vore sorgligt att ett förhållande som trots allt varat i fem år stupar för att man inte får ordning på sexlivet. visst, det framgår inte av din post hur ert förhållande fungerar för övrigt, men ändå.

lycka till!
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Du gillar tydligen din tjej väldigt mycket annars skulle du inte ta upp detta problem.

Hur mycket pratar du om detta med henne?
-Kan det vara så att du pratar för mycket.

Tror inte du att alla diskutioner leder till ett vakum till slut med tanke på fem år.

Det låter som du får ta den långa vägen och låta henne komma till dig.

Vad skulle hända om du vänder på myntet och slutar prata om erat sex liv med henne . Hur skulle du må själv? Skulle det ge resultat?
Skulle du klara av det? Vem av er skulle ta upp detta ämne igen efter en tid?

Sex behöver alla men med rätt förutsättningar och en del på deras vilkor.

Vad var det som fick er att bli ihop ifrån början.

En sak till ( romantik ) ett förspel är mer än bara oralsex , stämmningen utgör halva njutningen.
 

Pet@

Ny medlem
Kön
Man
Tjaa, va ska man säga.. alla förhållanden hamnar väl i sådana här faser från och till, och alltid beror det på olika faktorer.

Kanske har tjejen problem utanför förhållandet, kanske ser hon problem inom förhållandet..

- Hur är det med städning, hushålls-sysslorna.. hjälper du till där?? Just hushålls-sysslorna är en garanterad sexdödare om inte mannen "spontant" hjälper till.... Hon ska inte böhöva be dig hjälpa till!! Me know!

- Har hon haft/har hon problem utanför förhållandet, såsom familje-strul, problem på jobbet eller annat som stökar till hennes närvaro?? Sånt är också givna sexdödare.. kan du hjälpa henne där?

Annars i ett förhållande som fått problem med sexlivet, så är en garanterad nytändare, romantik (och då syftar jag inte på sex).. Tänk efter vad du gjorde i början av förhållandet, gav du henne blommor, bjöd du henne på musiga middagar med levande ljus, överöste du henne med komplimanger, gav du henne rygg och fot-massage, osv osv??

Allt detta måste du börja göra igen.. Kvinnor behöver denna uppmärksamhet för att känna sig attraktiva, även efter flera år i ett förhållande.. även om vi män tycker att det mesta av dessa sysslor bara är jobbiga, så är dom ett måste för att fortsätta ha en glad och villig kvinna..

Jag befinner mig själv i en död sex-fas just nu.. vilken beror på att min kvinna haft stora problem med jobbet m.m. Så jag tar hand om mig själv efter bästa förmåga (då hon inte har lust), och tackar gud för att just detta forum finns, för sex på egen hand är bra jäkla mysigt det med.. :)
 
Toppen