Trång förhud

Danne79

Ny medlem
Kön
Man
Hej!
Som ny medlem till detta forum så måste jag få några råd. Det har säkert pratats om det förut men jag behöver lite tips och stöd.
Jag har problemet med att min förhud är alldeles för trång. Jag är 27 år och har inte något minne att det var så förut med det har tycks blivigt så nu. Jag kan knappt dra tillbaka förhuden ens i "sovande" tillstånd utan att det gör ont, och att försöka göra det i stånd gör ont som fan. Jag inser att jag måste nog kontakta vårdcentralen i morgon men jag är lite orolig för ingreppet och efterföljden. Är det värt att bli av med förhuden? Kommer det här att göra ont? Det känns ju lite skämmit att gå till vårdcentralen med detta problem nu när de flesta får göra det i tonåren. Jag är lite skraj och orolig för detta. Hjälp grabbar! :(
 

doberman

Ny medlem
Kön
Man
Hej!
Som ny medlem till detta forum så måste jag få några råd. Det har säkert pratats om det förut men jag behöver lite tips och stöd.
Jag har problemet med att min förhud är alldeles för trång. Jag är 27 år och har inte något minne att det var så förut med det har tycks blivigt så nu. Jag kan knappt dra tillbaka förhuden ens i "sovande" tillstånd utan att det gör ont, och att försöka göra det i stånd gör ont som fan. Jag inser att jag måste nog kontakta vårdcentralen i morgon men jag är lite orolig för ingreppet och efterföljden. Är det värt att bli av med förhuden? Kommer det här att göra ont? Det känns ju lite skämmit att gå till vårdcentralen med detta problem nu när de flesta får göra det i tonåren. Jag är lite skraj och orolig för detta. Hjälp grabbar! :(
Du kommer vara lite öm i början men det försvinner snabbt inga problem mannen det ser mycket bättre ut utan förhud åxå :cool:
 

Cuterik

Ny medlem
Kön
Man
Det är både väldigt skönt och väldigt snyggt att inte ha nån förhud. Jag blev helt omskuren av samma skäl som du för några år sen och har inte ångrat mig en enda sekund! En riktig omskärelse är det enda som hjälper när man har en besvärlig förhud. Sök hjälp! :)
 

Peter Pan

Medlem
Kön
Man
Det är inte alls säkert att man måste ta bort hela förhuden. Jag hade också trång förhud när jag var liten och då gjordes bara ett litet snitt och öppnade upp förhuden en aning. Det blev jättebra och min förhud funkar hur bra som helst nu.

Har man väldigt trång förhud kanske det inte går med ett sånt litet ingrepp.
Det är nog bara att gå till farbror doktorn och undersöka dig, så får denne avgöra vad som behövs.

Peter Pan
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Daniel,
Jag blev omskuren när jag var 24 och efter det blev både onani och sexliv bättre.
Det gjorde ont en vecka efter operationen men det var det värt.
Kommentarerna har enbart varit positiva från de partners som passerat genom åren så det är inget att vara rädd för. Visst kan det vara skämmigt att gå till doktorn men jag är säker på att det inte kommer att vara några problem.
 

oscarboy

Medlem
Kön
Man
[brown]Det är ingen fara mannen. Ring dit och prata med dom boka sen en tid sen får du en remiss till en "kuk karvare" eller urolog som de oxo kallas [^]

Det finns olika typer av ingrepp själv tog jag bort tre fjärdedelar av förhuden då jag var 15 av samma skäl som du uppger. [}:)]

Ingreppet var smärtfritt och gick snabbt och det var en otrolig lättnad efteråt! [:0]

Nu runkar jag som aldrig förr och är helt nöjd! :p:p:p

Vill du ha mer privat rådgifning kan du alltid messa mig med ett PM ;)

Lycka till :oops::)[/size=2][/brown]
 

Danne79

Ny medlem
Kön
Man
Tack killar för er support! I sådana här tillfällen behöver man stöd, mycket kanske så att man inte känner sig så ensam.
Jag ringde till min vårdecentral och berättade om problemet och de välkomnar mig efter sommarns slut då de inte har full styrka och inte prioreterar om det inte är akut. Jag har ju inte ont annat än om jag försöker tvinga fram ollonet.
Men de rekommenderade att jag kunde söka till en allmän praktiserande läkarvård om jag ville få det gjort snabbare, vilket jag ska nog ta och kolla upp.
 

Dirk pitt

Ny medlem
Kön
Man
Hoppas det går bra, Jag har själv förtrång förhud men vågar inte gå till Läkaren.
Jag vet att jag nångång måste gå dit, men jag drar ut på det hela tiden. (jag e 24 nu)
Skulle någon som gjort det berätta lite mer om vad som händer när dom tar och börjar hugga med skapellen på min lilla vän, typ vilken bedövning används (lokal eller helt nedsövd) hur lång tid det tar att göra ingreppet och kommer man ha sedan få ha plåster på (eller har man hela paketet inslaget) :)
Skulle ochså vara bra och veta på ett ungefär om hur mycket ingreppet går på.


Dirk
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Hoppas det går bra, Jag har själv förtrång förhud men vågar inte gå till Läkaren.
Jag vet att jag nångång måste gå dit, men jag drar ut på det hela tiden. (jag e 24 nu)
Skulle någon som gjort det berätta lite mer om vad som händer när dom tar och börjar hugga med skapellen på min lilla vän, typ vilken bedövning används (lokal eller helt nedsövd) hur lång tid det tar att göra ingreppet och kommer man ha sedan få ha plåster på (eller har man hela paketet inslaget) :)
Skulle ochså vara bra och veta på ett ungefär om hur mycket ingreppet går på.

Jag gjorde det med lokalbedövning, det tog väl ca 20 minuter. Sedan fick jag ett paket på snorren som skulle sitta kvar en vecka om jag inte minns fel.

Kostnad har jag inte en aning om, jag tror att läkaren fixade så att det gick som en vanlig sjukdomsbehandling.
Har man för trång förhud så är det förmodligen att betrakta som en sjukdom, ungefär som en blindtarmsoperation eller liknande.
 

Dirk pitt

Ny medlem
Kön
Man
Jag gjorde det med lokalbedövning, det tog väl ca 20 minuter. Sedan fick jag ett paket på snorren som skulle sitta kvar en vecka om jag inte minns fel.

Kostnad har jag inte en aning om, jag tror att läkaren fixade så att det gick som en vanlig sjukdomsbehandling.
Har man för trång förhud så är det förmodligen att betrakta som en sjukdom, ungefär som en blindtarmsoperation eller liknande.

Hur pinkar man med ett paket på snorren ?
En mycket viktig frågan: Vad Kan Gå Fel ?
"oj då" säjer läkarn när han just har börjat skära. :)

Dirk
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Hur pinkar man med ett paket på snorren ?
En mycket viktig frågan: Vad Kan Gå Fel ?
"oj då" säjer läkarn när han just har börjat skära. :)

Dirk


Det var hål längst fram i paketet ! :D

Vad kan gå fel? Ja, man bör väl se till att det inte ligger en korvfabrik på samma adress som läkaren har :D
 

Dirk pitt

Ny medlem
Kön
Man
Det är faktist rätt lätt att skrämma upp mej, jag e lite av en hypocondricer...eller så tror jag att jag bara är det:D

Dirk
 

Lellelind

Medlem
Kön
Man
...min förhud är alldeles för trång. Jag är 27 år och har inte något minne att det var så förut med det har tycks blivigt så nu. Jag kan knappt dra tillbaka förhuden ens i "sovande" tillstånd utan att det gör ont, och att försöka göra det i stånd gör ont som fan.

Om det är så att du har kunnat dra tillbaka förhuden helt och hållet, utan problem tidigare, så tycker jag att det låter underligt att det är något som har kommit nu, på senare tid, när du hunnit bli 27 år. Förhudsförträngning är något som dyker upp i puberteten och de tidiga tonåren när kuken börjar växa till sig och när förhuden lossnar helt från ollonet och flänsen.
 

Zerteus

Medlem
Kön
Man
Vad jag vet, så behöver man inte ta bort hela förhuden om man inte vill. Eller har jag fel?
 
Toppen