Tvivlar, tyvärr....

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Helt off-topic, men av någon anledning kilar jag in på forumet innan jag ska till jobb, och blir förvånad!

160 personer online? Klockan halv åtta på morgon?
På kvällarna brukar det vara ungefär 180 personer?
Så det är bara 20 personer som tillkommer under kvällstid?

Så, alla sitter online hela dagen, men endast ett fåtal säger något?
Har egentligen ingen större betydelse, men är det inte lite mystiskt?

100 spänn på att "räknaren börjar vid 150!! ;)

Kram på er och ha en underbar dag!

:love:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag vet inte om jag kan hålla med om din slutledning!

Jag blev medlem någon gång i slutet av november 2006 och då var det sällan fler än 133 medlemmar inline!

Med andra ord OM det var 133 medlemmar online var det MÅNGA!

Nu när jag loggar in tycker jag att det är få, om det färre än 170 inloggade...

Som mest har jag sett 205 inloggade - som minst 102. Men det är under den förhållandevis korta tid jag har varit medlem
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
alltså, jag kan ju naturligtvis ha fel, (troligen är det så...), men håll med om att de verkar strange?
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
jo något fel är det... har själv lagt in en medlem som vän och hon är ständigt online men har inte skrivit ett enda inlägg i forumet och svarar inte på meddelanden. kan tänka mig att det finns flera fall som henne
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
jo något fel är det... har själv lagt in en medlem som vän och hon är ständigt online men har inte skrivit ett enda inlägg i forumet och svarar inte på meddelanden. kan tänka mig att det finns flera fall som henne


Förlåt en yrkesskadad - men hur vet du att hon ständigt är online? Är du själv ständigt online eller:sleep:

Det finns meddelanden som jag inte svarar på - fast jag är online:sleep:


Äsch! Jag är bara dum, men en sak kan vara orsaken - "onlinelampan" kan lysa låååångt efter att man har loggat ut!

Den som undrar hur jag kan veta det - kan fråga moderator!
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
jo något fel är det... har själv lagt in en medlem som vän och hon är ständigt online men har inte skrivit ett enda inlägg i forumet och svarar inte på meddelanden. kan tänka mig att det finns flera fall som henne


Förlåt en yrkesskadad - men hur vet du att hon ständigt är online? Är du själv ständigt online eller:sleep:

Det finns meddelanden som jag inte svarar på - fast jag är online:sleep:


Äsch! Jag är bara dum, men en sak kan vara orsaken - "onlinelampan" kan lysa låååångt efter att man har loggat ut!

Den som undrar hur jag kan veta det - kan fråga moderator!

För att omformulera: Hon är alltid online när jag är online.
Kan ju iofs vara så att hon helt enkelt är här för att bara läsa det som skrivs, och råkar vara inne just när jag är inne, men jag är skeptisk...
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Många är väl också online på så vis att datorn står på dygnet runt men ingen sitter vid den och är aktiv.
Plus att jag tror att många bara sitter inne och kikar på vad andra skriver, för med tanke på hur många som står som medlemmar, just nu ca 20500 personer, och hur förhållandevis få olika personer man träffar på ute på forumen (jag tycker att jag känner igen de flesta, och det är långt ifrån några 20000 personer!) så sitter säkert en drös som bara läser och inte skriver on-line och väntar på att någon av oss andra, som bara inte kan vara tysta ;), ska skriva något nytt...
Låter inte det ganska rimligt? Men jag har också varit fundersam på om on-lineknappen är seg och lyser efter att man loggat ut...
 

Jont3

Medlem
Ålder
35
Kön
Man
Min mätare brukar alltid ligga run 190 personer inloggade... T ex nu klockan 01:33 på en tisdag är det 191 online.... :sleep::sleep::sleep:
 

sprutkillen

Medlem
Kön
Man
nu är det 8 online, visst dagtid men det känns som forumet har en starkt nedåtgående kurva jämfört med dom gamla inläggen[:0]
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
15 online just i denna stund. Ibland tittar jag förbi hastigt på morron innan jag sticker till jobbet, då brukar det vara 3-5 inloggade..
Fast jag tror att det blev ordning på räkneverket efter att siten låg nere över vintern..
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
15 online just i denna stund. Ibland tittar jag förbi hastigt på morron innan jag sticker till jobbet, då brukar det vara 3-5 inloggade..
Fast jag tror att det blev ordning på räkneverket efter att siten låg nere över vintern..
Oj nu rasar det in folk, 18 online..[:eek:)]
 
Toppen