Undersökning för könssjukdomar

saltypenguin

Ny medlem
Kön
Man
Har hittills aldrig undersökt mig än, är 18. Blev en liten "ögonöppnare" när jag såg ett program på tv där de sa att t.ex att klamydia inte visar någon sympton på över 50% av fallen m.m. Så funderar på att låta mig undersökas ;d.

Vad jag funderar på är, om det är en kvinnlig doktor (eller kan säkerligen hända även om det är en manlig), hur stor chans är det att man får stånd mitt upp i allt i hopa när hon håller på och tafsar där nere? Har det hänt för någon här, kan du i sådana fall berätta om det?
Tycker det vore enormt pinsamt om det hände mig, och det är väl den största orsaken till att jag drar mig för att undersökas..
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Iväg & kolla dig, hellre 1 gg för mkt än än gg för lite.
Jämför med att besiktiga en bil, det skall göras varje år.
Tror inte att det är nåt problem om du skulle få stånd hos doktorn, de har oftast sett det mesta.
 

Spiritus

Medlem
Kön
Man
Kan nästan garantera att man inte upplever en undersökning gällande könssjukdomar särskilt sexuell och upphetsande. För mig har det snarare varit tvärtom, snoppen blev så liten den bara kan.
Dessutom pillar de ju inte så mycket på oss killar, utan det är mest ett urinprov och så är det klart. Inget att oroa sig för alls, tycker jag.
Däremot viktigt! Både för dig själv och alla ev partners.
 

Carl Cumsalot

Aktiv medlem
Ålder
39
Kön
Man
Jag har varit och testat mig flera gånger... och har inte varit i närheten att få stånd en enda gång, inte ens blivit halvhård. Precis som Spiritus säger så är det inte speciellt mycket "tafsande". De pratar med dig först, sedan tittar de på kuken, känner på kulorna och tar ett prov från urinröret (svider lite men gör inte ont). Sedan får du lämna ett urinprov och blodprov (kan var lite olika beroende på vilka sjukdomar du undersöks för).
Skulle du nu mot förmodan råka få stånd så lär du inte vara den första som får det... och det är väl å andra sidan bara ett tecken på att kuken fungerar som den ska (och som en representant för oss som jobbar i vården så kan jag säga att det är precis som snippan säger, vi har redan sett det mesta!)
Så stick iväg och testa dig! Tror att du skulle konstatera att det inte är så farligt som du tror.
Själv skulle jag vara mer orolig och förbannad på mig själv om jag gick och drog på en sjukdom som går att bota och som obehandlad sabbar mig för all framtid (så som sterilitet från Klamydia) bara för att jag är rädd för att bli hård...
 

sofia

Medlem
Kön
Kvinna
Man måste testa sig.
Det gör jag ofta, speciellt perioder då jag varit mycket aktiv och ibland kanske slarvat med skydd.
Vilket är JÄVLIGT dumt !!!

Men hur dåligt man än skulle må om man åkte på något, hur mycket värre vore inte det ifall man smittade någon annan ?

Så testa dig ofta, det är oftast jobbigt första gången då man inte gjort det förut.

Men sedan blir det lättare.
De som jobbar där är proffs och bedömer ingen.
Tror inte heller att du kommer att nli "kåt" under undersökningen.
Kåtheten är inget som ploppar upp just då...
Verkligen ingen sexuell miljö.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Som alla skriver, testa dig omgående... Tycker alla borde testa sig minst en gång i månaden för att vara på säkra sidan. Dessutom sker ju klamydiatest via urinprov så det är ju inget tafsande där inte...

Dessutom, har jag blivit pillad på flera gånger där i ickesexuella syften, när jag hade urinvägsinfektion, när jag skulle omskäras och pierca mig och fick inte stånd en sekund... Det är inte sexuellt alls...
 
Toppen