Välkommen tillbaka! Vi gör ett nytt försök

Status
Stängd för vidare inlägg.

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Ja. Något är fel. Dagsnoteringen är 23 gäst/robot per 3 medlemmar. Tydligen behöver man inte vara medlem för att läsa medlemsprofiler. Stäng av denna meningslösa verksamhet så kanske det blir litet fart på medlemmarna.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Dagsnotering 24/3.

Nu har forumet varit uppe i två och en halv månad och visst har en del återkommit (och uttryckt sin uppskattning över sidans återuppståndelse) men debatterna är bara en blek kopia av vad de var innan. Detta hade knappast varit fallet om sidans huvudmän relativt omgående tagit det beslut de ändå tog; efter ett år har många glömt bort onanera.se.

Frågan är också om bildrestriktionen ändå inte påverkat i negativ riktning.


Själv har jag skrivit ett antal längre inlägg i några ämnen men knappt fått respons vilket inte är så märkligt när andelen aktiva alltjämt är tämligen begränsad.

Internetsidor är något av en färskvara snarare än att vara ett slags nostalgikanaler och ett års nedstängning i kombination med försämringar vid en återuppstart har hittills inte visat sig vara så alltigenom lyckad.
 
Last edited:

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Jag håller med Levis, Onanera har tidigare varit ett öppet forum med ärliga människor som vågar att visa hur vi ser ut när vi är kåta. Vi har aldrig skämts för våra kroppa och jag anser att det är vår rättighett att få visa bilder på oss själva på ett vuxet forum.
För att denna sida skall kunna bli den kan bli är så skall vi kunna visa bilder, men med ansvar och respekt. Alla troll skall bort och om någon missköter sig, Bannad manushism mot kvinnliga medlemar, respect mot alla.
 

tralala

Välbekant medlem
Kön
Man
Problemet som jag förstått det har varit att en del medlemmar skickat bilder på minderåriga i meddelanden till varandra. Dom bilderna ser inte vi andra men ansvariga för siten blir medskyldiga om myndigheter upptäcker att så är fallet. Att hinna kolla alla bilder blir nog rätt tungt. Speciellt i alla privata meddellanden. Rätta mig om jag har fel.

Tror nog också att dom som har siten gör det hela mer på ideell basis än att det forsar in pengar. Jag är glad att siten är öppen igen. Önskar dock att man skulle begränsa möjligheten för ickemedlemmar att se. På så sätt skulle fler ansluta sig och siten skulle bli mer vital. Peace allihopa.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Problemet som jag förstått det har varit att en del medlemmar skickat bilder på minderåriga i meddelanden till varandra. Dom bilderna ser inte vi andra men ansvariga för siten blir medskyldiga om myndigheter upptäcker att så är fallet. Att hinna kolla alla bilder blir nog rätt tungt. Speciellt i alla privata meddellanden. Rätta mig om jag har fel.

Tror nog också att dom som har siten gör det hela mer på ideell basis än att det forsar in pengar. Jag är glad att siten är öppen igen. Önskar dock att man skulle begränsa möjligheten för ickemedlemmar att se. På så sätt skulle fler ansluta sig och siten skulle bli mer vital. Peace allihopa.

Men det är ju inte vad sitens ansvariga skrivit; som jag fattat det har man agerat snarare av proaktiv oro för att olämpliga bilder skulle finnas bland allt som lagts upp.

Det har blivit viss hysteri kring detta problem för att uttrycka sig milt. Folk kan ju skicka vad som helst genom alla möjliga verktyg t ex vanlig epost. Mitt intryck var inte att onanera.se var utsatt på något särskilt vis.

Rädslan för myndigheter är en intressant fråga i sig; ett tu tre vågar folk inte skriva om politik av rädsla för övervakningssamhället.
 
Last edited:

tralala

Välbekant medlem
Kön
Man
Kanske sitens ansvariga kan göra ett förtydligande kring det här med bilder. Ytterst är det ju deras site och dom får väl göra som dom vill, oavsett vad vi andra tycker och önskar. Ingen skulle vara gladare än jag om man kunde lägga upp en massa bilder. Vi får hoppas att det blir så i framtiden. Blir ju märkligt med ett internet utan bilder i framtiden pga att några inte sköter sig.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Nattnotering: 15/1. Siten attraherar alltså +-10 ggr så många gästbesökare och robotar (Vad är detta för något?) som medlemmar oavsett tid på dygnet.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Onlinestatistik - fanns den innan (har isf missat denna ruta tidigare) eller tillkom den som en kompromiss till mitt förslag att begränsa ickemedlemmars tillgång till bl a medlemmarnas profilsidor?

191004 kl. 16:16 var 33 gäster/robotar inne medan endast 2 medlemmar var det.

I onlinestatistiken ingår ett ytterligare begrepp "dolda besökare". Vad är nu detta?
 
Last edited:

Man1978

Välbekant medlem
Kön
Man
Vi måste väl vara ärliga och erkänna att sidan har dött ut rätt bra?
Som det ser ut nu är det en bunt killar som snackar grupprunk typ. Och det måste de ju få hålla på med men har man andra intressen så har sidan tappat rätt mycket.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Vi måste väl vara ärliga och erkänna att sidan har dött ut rätt bra?
Som det ser ut nu är det en bunt killar som snackar grupprunk typ. Och det måste de ju få hålla på med men har man andra intressen så har sidan tappat rätt mycket.

Jag tycker ju det. Som jag redan skrivit har återuppståndelsen hittills inte lett till något i närheten av den aktivitetsnivå som rådde tidigare. Sidan har varit igång i snart fyra mån nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen