Våldtäkt?

Kön
Kvinna
Nja, det är inte så hemskt som rubriken låter. Var bara en sak jag/vi kom att tänka på imorse.

Det händer ibland att jag utnytjar min killes morgonstånd. Exempelvis imorse, var lite morgon kåt och kände att det var något hårt tryckt mot min rygg. Kunde inte hålla mig så jag rullade över på honom och började rida honom när han fortfarande sov. Givetvis så vaknade han efter ett tag och hade inget som helst emot det. Men jag pratade med en tjejkompis senare och vi skojade lite om det som "våldtäkt", det i och med att han faktiskt inte är med på det när jag inleder samlaget. Sedan började vi fundera om det faktiskt KAN klassas som det juridiskt?

Vad tror ni? Detta är ju bara hypotetiskt, menar det är ju faktiskt inte så att jag våldtar honom. Men just det faktum att han inte är medvetet med på det och att det faktiskt är en form av "utnytjande" från min sida?
 

somboy

Ny medlem
Kön
Man
Haha. Skulle inte ha nåt emot om nån tjej skulle "utnyttja" mig, särskilt inte om det var min egen tjej! Det kanske är så för de flesta killar. Jag menar... vem bryr sig, det är bara skönt.
 

Krister

Medlem
Kön
Man
Har han medtyckt till att ha samlag?? Knappast troligt eftersom han sov. M a o sexuellt utnyttjande alt våldtäkt.
Visst nu är ni ett par som troligtvis haft sex med varandra tidigare men strikt juridiskt så kan man säkert se det som just våldtäkt eftersom ingen övverenskommelse har skett när du inleder sexakten.
 

Chan

Medlem
Kön
Man
...med tanke på hur sveriges rikes laga fungerar/eller inte fungerar...
...så borde du ju gå fri...

Han sa ju inte nej!...fast han sov...

Läste i tidningen för ett tag sedan...om hur en kille, hade stoppat sitt kön i hennes mun...men dom klassade inte det som "våldtäkt"...då hon inte sa nej på ett tydligt sätt!...


...så kör hårt!

Det gäller att ha MOD
att vara den man är,
och inte tappa modet,
för att man
är den man är..!
 
Kön
Man
När man tänker på våldtäkt, så avser man ju i första hand att någon form av tvång utverkats, därav ordet "våld"... i ditt fall skulle det väl bara vara "täkt" då... Nej, skämt åsido... sådana här saker är ibland inte så självklara och många fall hamnar i gråzonen och lagtexter är sällan "klara" och lämnar många tveksamheter åt sitt öde. Försök tolka detta utdrag ur lagtexten själv för att se om du blir klokare:

1§ Den som tvingar en annan till samlag eller därmed jämförligt sexuellt umgänge genom våld eller genom hot som innebär eller för den hotade framstår som trängande fara, döms för våldtäkt till fängelse, lägst två och högst sex år.

Lika med våld anses att försätta någon i vanmakt eller annat sådant tillstånd. Är brottet med hänsyn till våldets eller hotets art och omständigheter i övrigt att anse som mindre allvarligt, döms till fängelse i högst fyra år. Är brottet grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse, lägst fyra och högst tio år.

Vid bedömandet av om brottet är grovt skall särskilt beaktas, om våldet varit livsfarligt eller om den som har begått gärningen tillfogat allvarlig skada eller allvarlig sjukdom eller, med hänsyn till tillvägagångssättet eller offrets låga ålder eller annars, visat särskild hänsynslöshet eller råhet.

2§ Den som, i annat fall än avses i §1, genom olaga tvång förmår någon till sexuellt umgänge, döms för sexuellt tvång till fängelse i högst två år. Om den som har begått gärningen visat särskild hänsynslöshet eller om brottet annars är att anse som grovt, döms för grovt sexuellt tvång till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.

3§ Den som förmår annan till sexuellt umgänge genom att allvarligt missbruka hans eller hennes beroende ställning döms för sexuellt utnyttjande till fängelse i högst två år. Detsamma gäller den som har sexuellt umgänge med annan genom att otillbörligt utnyttja att denna befinner sig i vanmakt eller annat hjälplöst tillstånd eller lider av en psykisk störning. Om den som begått gärningen visat särskild hänsynslöshet eller om brottet annars är att anses som grovt, döms för grovt sexuellt utnyttjande till fängelse, lägst sex månader och högst sex år.
 
Kön
Kvinna
Så så pojkar, lugn...

Tillbaka till ämnet, om man läser och tolkar lagen som Oversexualized skriver:

3§ Den som förmår annan till sexuellt umgänge genom att allvarligt missbruka hans eller hennes beroende ställning döms för sexuellt utnyttjande till fängelse i högst två år. Detsamma gäller den som har sexuellt umgänge med annan genom att otillbörligt utnyttja att denna befinner sig i vanmakt eller annat hjälplöst tillstånd eller lider av en psykisk störning. Om den som begått gärningen visat särskild hänsynslöshet eller om brottet annars är att anses som grovt, döms för grovt sexuellt utnyttjande till fängelse, lägst sex månader och högst sex år.

Så borde det kunna klassas som en form av våldtäkt..eller snarare utnyttjande. Men det skulle dock inte vara "grovt" i och med att jag inte har varit hänsynslös.

Dock så skulle nog INGEN bli dömd för det i och med att det är svårt överhuvudtaget att bli dömd för våldtäkt i Sverige verkar det som.
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Originally posted by Maree

Nja, det är inte så hemskt som rubriken låter. Var bara en sak jag/vi kom att tänka på imorse.

Det händer ibland att jag utnytjar min killes morgonstånd. Exempelvis imorse, var lite morgon kåt och kände att det var något hårt tryckt mot min rygg. Kunde inte hålla mig så jag rullade över på honom och började rida honom när han fortfarande sov. Givetvis så vaknade han efter ett tag och hade inget som helst emot det. Men jag pratade med en tjejkompis senare och vi skojade lite om det som "våldtäkt", det i och med att han faktiskt inte är med på det när jag inleder samlaget. Sedan började vi fundera om det faktiskt KAN klassas som det juridiskt?

Vad tror ni? Detta är ju bara hypotetiskt, menar det är ju faktiskt inte så att jag våldtar honom. Men just det faktum att han inte är medvetet med på det och att det faktiskt är en form av "utnytjande" från min sida?

Om vi bortser från att han inte verkar misstycka (skulle inte jag heller göra :)) så kan man nog fundera lite på om det kan antas att han är emot det eller om han någonsin protesterat. Man tittar alltså på historien. Har du dessutom varit särskilt hänsynslös eller utnyttjande? Lider han av psykisk störning eller är han alldeles vanmäktig? Gissningsvis inte :)

Om ni grälar någon gång får han väl göra rättssak av det. Jätterubriker i Expressen förstås och nedlagd förundersökning direkt om jag får gissa.

Och till dess tycker jag ni ska fortsätta att hoppa på varandra i tid och otid. Skriv gärna en rad om det här också - sätter alltid fantasin i rörelse åt trevliga håll.
 

pojke88

Medlem
Kön
Man
Faktum är att en kvinna dömdes för våldtäkt i norge efter att ha haft samlag utan samtycke med en sovande kille...men det är ju norsk lag.
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Originally posted by Maree

Dock så skulle nog INGEN bli dömd för det i och med att det är svårt överhuvudtaget att bli dömd för våldtäkt i Sverige verkar det som.
Inte så sant, sexualbrott är den brottstyp där flest dömda blir frisläppta efter delvis avverkat straff på grund av att den dömde bevisats oskyldig efter dom. Vår lag säger att vi ska hellre fri än fälla, och i de flesta fall sker det också så. Men i praktiken är det mer än dubbelt så stor risk att bli oskyldigt dömd för våldtäkt, än exempelvis mord.

Det mest kända fallet i Sverige är väl da Costa, som satt inne tre år för våldtäkt på sin egen dotter. Till och med dottern intygade hans oskuld, men icke, polisen till och med undanhöll bevisning till hans fördel, gick så långt att en del bevisning blev hemligstämplad bara för att hans försvarare inte skulle kunna använda det.

Är det någon som har kvar gamla nummer av Östgöra Correspondenten, runt hösten 1998? Jag hittar aldrig de gamla numren men minns dem så väl för just den hösten var jag gruvligt förbannad på en tjej i min bekantskapskrets som anmält sin älskare för våldtäkt efter att hennes kille kommit på dem. Nu var iofs hennes kille ett ärkepucko och lite våldsbenägen, men jag tycker inte det ursäktar, hennes älskare blev inte dömd (tack och lov), men fick flytta i alla fall för han var märkt för livet på orten. I vilket fall tillbaka till tidningen; samma höst var det en polis i som skrev en artikel i Corren och vädjade till tjejer att sluta anmäla oskyldiga, det var tydligen en epidemi den hösten, men hon som skrev fick dementera hela skiten i veckor efteråt. Det är helt enkelt väldigt tabu att tala om att det faktiskt finns män som blir oskyldigt beskyllda.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Maree: Har du nån gång tagit hans morgonstånd i munnen och gett honom en avsugning när han sovit?

Tänk vad härligt att vakna till att tjejen rider. Tyvärr så har man aldrig fått uppleva det. :unsure:

With proper care, the FleshLight will last a lifetime.
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Originally posted by Maree

Det har väl hänt Glimmer :p

Väldans tilltalande :). Jag sover tyvärr för lätt på morgonen, så jag brukar vakna så fort hon rör sig. Det skulle vara härligt att vakna med hennes läppar runt staken.
 
Toppen