Våra nick på Ona

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag satt och funderade en regnig dag. Det tankarna kretsade kring var alla nick här på Ona. Var kommer de ifrån och hur gick tankarna när valet föll just på det som valdes?

Jag kan börja. Min förtjusning till högklackat. Det gör mig helt enkelt till en "Pumps-Lover"

Någon annan som vill dela med sig?
 

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
Mitt namn är kanske inte så svårt att förstå heller,
av den enkla anledningen att jag är sambokille:)
 

påtår

Välbekant medlem
Kön
Man
:cool: Tjena tjena !!

Kallade mig tidigare KaffeMdopp av den enkla orsaken att jag älskar att doppa i grytan...Efter kaffet:oops:

Blev av oförklarlig anledning avstängd och skapde då en ny profil under nuvarande nick Påtår ... En som vill ha mera:p
 

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
:cool: Tjena tjena !!

Kallade mig tidigare KaffeMdopp av den enkla orsaken att jag älskar att doppa i grytan...Efter kaffet:oops:

Blev av oförklarlig anledning avstängd och skapde då en ny profil under nuvarande nick Påtår ... En som vill ha mera:p


;) klockrent svar:)
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
För min del var det så enkelt att jag inte kom på nåt lämpligt...men det råkade stå en kameraväska frmför mig på bordet som var av fabrikatet Hama..och på den vägen blev det. Så det har inte med mina initialer eller så att göra, om nu någon skulle tro det.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Snäckan var inte mitt förstahandsval.

Jag försökte med Ärtan först, men det var upptaget. Kände att jag skulle vilja bli lite "ärtig", till skillnad från den smått konservativa kvinna jag alltid betraktats som. Men som sagt...

Snäckan dök upp som ett alternativ och det kändes lite tvetydigt - vilket jag gillar. Dels att djuret snäcka lever med ett hårt skal utåt men är förhållandevis känsligt inuti, och dels att en snäcka väldigt ofta har former som är förvillande likt kvinnans kön.

Att dessutom bli kallad för Snackan, känns bara som en kärleksförklaring;):cool::love:
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Snäckan var inte mitt förstahandsval.

Jag försökte med Ärtan först, men det var upptaget. Kände att jag skulle vilja bli lite "ärtig", till skillnad från den smått konservativa kvinna jag alltid betraktats som. Men som sagt...

Snäckan dök upp som ett alternativ och det kändes lite tvetydigt - vilket jag gillar. Dels att djuret snäcka lever med ett hårt skal utåt men är förhållandevis känsligt inuti, och dels att en snäcka väldigt ofta har former som är förvillande likt kvinnans kön.

Att dessutom bli kallad för Snackan, känns bara som en kärleksförklaring;):cool::love:

Snäckan är definitivt bättre än Ärtan tycker jag, slumpen har oftast rätt brukar det visa sig.

Den Snäckan jag lärt känna här är så olik den person du beskriver. Men jag vet av personlig erfarenhet att det lurar mycket vackert och spännande i de lugnaste vatten.

Kul att få veta hur du blev den du är här på Ona

:love:
 

GrandLady

Ny medlem
Kön
Kvinna
GrandLady var inte mitt förstahandsval. Men "allt" var ju upptaget!
Var först på slampig humör, men alla sådana nick blir ju inte godkända [:eek:)]
Efter ett tag började känna mig lite mer "finare", så Lady kunde jag tänka mig ... och tillhör den äldre generationen ... Grand! :D

GrandLady at your service! :love:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
GrandLady var inte mitt förstahandsval. Men "allt" var ju upptaget!
Var först på slampig humör, men alla sådana nick blir ju inte godkända [:eek:)]
Efter ett tag började känna mig lite mer "finare", så Lady kunde jag tänka mig ... och tillhör den äldre generationen ... Grand! :D

GrandLady at your service! :love:


Det var intressant läsning:) Menar du att det finns någon slags spärr för "slampiga" namn:sleep: Det hade jag ingen aning om[:0][B)]
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Tyckte det verkade passande med; hänge ge sej åt njutning..., eftergiven för lockelser på detta plan.... Kände att Indulgence "låg bättre i handen" än Indulge.....

Kommer också ihåg en cam-session med en lekkamrat på MSN..... satt och pimplade en Tuborg Guld under tiden - där fick jag inspirationen, från det finstilta på burken ..... Men det var en bra cam-lekstund också.....;)

/ I
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Hmm tror nog jag bara tog något ur luften, för nått ska man ju heta...Okej då det är väll en mild beskrivning av mig men det hade också kunnat stå många många andra saker med galning efter och det hade stämt det med....
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Hmm tror nog jag bara tog något ur luften, för nått ska man ju heta...Okej då det är väll en mild beskrivning av mig men det hade också kunnat stå många många andra saker med galning efter och det hade stämt det med....

:D:D Jag tror dig;)
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Att hitta på ett nick som man själv skall komma ihåg och som dessutom inte var upptaget, det var mitt bekymmer.
Så småningom blev det "Skinnfri" eftersom jag saknar förhud och jag hade ju tidigare hört litet skämt om min korv som var skinnfri men inte benfri. :)
 
Toppen