va tycker ni?

Casanova

Ny medlem
Kön
Man
Ja undrar tycker ni att de e ok att tappa sin oskuld med bara så vem som helst eller borde
vara med någon speciell? borde man typ vänta tills man träffar nån man är kär i å så?
ellerr va tycker ni?
 

el gardo

Medlem
Kön
Man
låt ditt hjärta bestämma. OM det vill vara med så skall du vänta på den rätta, men annars kan du väll helt enkelt bara skaffa dej en kropp att ha sex med (full eller nykter spelar då säkert ingen roll heller).
 

Bloody Mary

Ny medlem
Kön
Man
Allt beror på något. Omöjligt att ge ett svar vad som blir bäst. Och sen, vad är bäst för dig? Det enda jag tror mig veta är att sex är fan så mycket bättre om man älskar personen man har det med. Det är liksom några miljoner bättre då :)
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Jag tycker personligen inte att det spelar någon som helst roll, men det är väl upp till en själv. Fast sen är min erfarenhet är tvärtemot Bloody_Marys också, jag har haft bäst sex med dem jag inte varit kär i.
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Klart att det blir bättre med någon du är kär i, men jag skulle passa på ändå om jag var som du. Det viktiga är väl att du känner dig attraherad och att du inte skulle ångra det direkt efteråt (kort sagt att du gör det med den du vill och som du kanske skulle kunna tänka dig att göra om det med). Full eller nykter bestämmer du själv - såpass nykter att du är ordentligt närvarande är nog viktigt i alla fall (och detsamma gäller förstås partnern).
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Kär eller inte, du har bara en oskuld så klart man ska tänka sig för både en och två gånger. Chansa kan du göra om det fins en chans till en andra chans...
 

Bloody Mary

Ny medlem
Kön
Man
Alltså, Virtosen..... liksom, du kunde lika bra skriva "att dricka kaffe är inte samma sak som att spela fotboll". Ditt inlägg hade liksom inget med tråden att göra, sen var den lika självklar som "mitt" citat.

Sen vill jag förtydliga en sak till tuvalu och kanske fler. Är du kär i en person och har sex med denna många gånger så hinner man utforska mycket och man lär känna varandra vad man tycker om när det gäller sex. Sen den energin man har när man är kär utstrålar sig så att sexet blir klart bättre än om du bara har sex med "vem som helst". Personer som säger något annat tror jag inte har varit kära upp över öronen, men det är bara min gissning. Skulle nästan kunna jämföra det med att äta. Är man hungrig och ser en god maträtt så är den bra mycket godare att äta än om man är mätt ;)
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Kloka ord.

Äkta kärlek förstärker känslan på något konstigt sätt, bra liknelse med maten! :)
 

virtuosen

Medlem
Kön
Man
Jovisst är sex med kärlek mycket bättre än "bara sex". Ungefär som ren luft är bättre än bara "motorvägsluft", eller att köra sin bil på Autobahn är roligare än att köra samma bil på fartbegränsad väg i Svedala.. :)

Sexualiteten är, oavsett vi vill det eller inte, ett biologiskt behov.. Jag menar inte att vi absolut måste "kopulera fanatiskt", för det måste vi inte. Däremot har vi fysiska behov som de biologiska varelser vi trots allt är. Det som är bra med "utvecklingen" är att sex inte längre är lika med att avla barn. Kondomer, p-piller etc. gör att vi kan "uträtta våra naturliga sexuella behov" utan att få en massa "ongar"!

Själva konceptet "bli av med oskulden" har stigmatiserats, med tanke på att många inte "vill bli av med den". Varför köra "rally"? Ha sex gör man när man (och partnern) vill, inte för att "samhället trycker på!"






Skoj!
 

galen

Medlem
Kön
Man
casanova det är ju ditt val om du vill bli av den med nån du älskar eller ej. personligen så blev jag av med den till en brud som ja dejtade bara för att få ha sex. och jag ångrar inte mitt val att göra så. tror inte riktigt på det där med "den rätta" fast om du gör det så kan det säkert vara en underbar känsla att ha sparat sig för den.

Livet går ut på att bli kåt... därför jag är det hela tiden
 

el gardo

Medlem
Kön
Man
det är nog olika från person till person. Själv tycker jag, trots att jag är oskuld, att allt annat än det Bloody Mary tryckt ur sig är skitsnack. Och de som jag pratat med om det har alla i anförtroende sagt att sex utan kärlek inget är att ha. Sex som älskog eller inte alls med andra ord. Och upptäcktsfärden tillsammans tar ju år.
 

Bloody Mary

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by tuvalu

Bloody_Mary: eller så är det olika från person till person.

Självklart blir sex bättre utanför ett förhållande, _om_ man är en känslolös person.

För om du har de fantastiska känslor man kan ha när man är _in love_ då kan inte något sex slå det, det är helt omöjligt. Jag kan inte föreställa mig det ens.

Kärlek det är fint :) men så svårt [:(!]
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Jag har då varit så sjukt jävla kär, typ mitt livs stora kärlek, och vi hade asdåligt sex, det var inte skönt någonstans. Fattar inte vad kärlek och sex har med vartannat att göra övht. Det klart att det är en helt annan känsla att kramas och gosa med någon man är kär i, just för att man är kär, men sex kan ändå vara för djävla dåligt. Bara för att man är kär i snubben blir han inte världsbäst på sex för det liksom (även om man när man är ung kanske gärna vill föreställa sig det för att göra honom glad osv.).
 

Bloody Mary

Ny medlem
Kön
Man
Hrm.. han kanske inte var kär i dig, eller så var han ett stort ego bara som enbart tänkte på att det skulle vara skönt för honom.

Har jag sex i ett förhållande är det absolut viktigaste att tjejen blir enormt kåt, man gillar ju att kunna ge njutning till extas..... bästa som finns :) Det kan ju låsa sig också om man är skitkära och ställer krav på sig själv, prestationsångest och liknande, klart sex blir dåligt då. Men ger man det tid och liknande så löser sig det mesta :)
 
Toppen